• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Leisa

Och  lycka till alla som väntar!!! Inte länge kvar nu!

• Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-06-22 06:07:54 följande:
    Igår klockan 10.49 kom lillkillen till slut. En timme innan planerad igångsättning. Allt gick superbra men väldigt fort när han väl bestämde sig. Det har inte blivit många timmar sömn senaste dygnen så nu ska jag försöka vila lite. Berättelse kommer när energin kommer tillbaka
    YEÝ Grattis äntligen!
    Hur många dagar över tiden gick du? Vad skönt att du slapp igångsättning du ville ju av förståeliga skäl slippa det...jag har fått höra av släktingar att om man får en tid för en igångsättning så föder man ofta typ dagen innan det är något psykologiskt tydligen :p.

Jag ska in på tisdag morgon och diskutera frågan om igångsättning men det är absolut inte säkert att de kommer att göra en på mig...det beror på hur mogen jag är tydligen. Anledningen till att jag ska in för en koll är just för att bebisen är stor på ultraljudet beräknades den vara omkring 4,6 kg redan i måndags å den kan ju ligga på mer i värsta fall :P. Jag vill oxå att det sätter igång naturligt typ NU även om jag är lite skraj så att jag slipper igångsättning då många säger att det är det bästa för både mamman å barnet och att det kan göra mer ont att bli igångsatt...
  • ja88

Ikväll kl 19.31 kom Emanuel 4140 gram 54 cm till oss på bf+2 efter igångsättning. El egentligen tog de bara hinnorna, resten fixade kroppen själv. Avslutade med sugklocka dock då livmodern började bli så trött och de ville ju va extra försiktiga då jag är smittad. Men nu är han här, och det gick ju rätta vägen :)

• LillSnurr82

Grattis till alla nyanlända bebisar. !!

• Pluttan

Stort grattis till nykomna bebisarna.

Hoppar in här mellan amningarna. I går blev Isabella 1 vecka.Glad

• sanna87
    MissFörstånd skrev 2012-06-23 11:40:45 följande:
    Grattis till er alla som fått bebis!

Styrkekramar till er som har envisa bebisar som trivs bra i magen!
    Ååhh Jag vill bara att förlossningen ska komma igång nu! På måndag fyller jag 25, vore väl ändå en fin present från bebis till mamma? :D