• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life

Här började slemproppen lossna igår.. När jag var upp på toa vid sextiden och torkade mig så hade jag en brunröd slemmig flytning på pappret och sen dess har det kommit brunt slem varje gång jag vart på toa i varierande storlekar.. Molvärk har jag också av och till, men inget mer...

BF+4 idag!

• Bumman79
    Sweet life skrev 2012-06-23 15:14:46 följande:
    Här började slemproppen lossna igår.. När jag var upp på toa vid sextiden och torkade mig så hade jag en brunröd slemmig flytning på pappret och sen dess har det kommit brunt slem varje gång jag vart på toa i varierande storlekar.. Molvärk har jag också av och till, men inget mer...

BF+4 idag!
    Härligt att det händer något för dig! Här är det bara lite mer sammandragningar men annars verkar det lugnt...BF+6 idag...känns skönt att man inte är helt ensam om att gå över tiden iaf :).
  • Bumman79

Hade ni en bra midsommar alla gravida å ni som fått barn? Själv satt jag mest i en solstol och kollade på när alla andra sprang å dansade runt stången osv å hade picknick med mamma, moster å killen :).

Jag satt mest som en valross med min enorma mage haha :P. Igår 5 dagar över tiden...

• sanna87
    Bumman79 skrev 2012-06-23 15:17:29 följande:
    Härligt att det händer något för dig! Här är det bara lite mer sammandragningar men annars verkar det lugnt...BF+6 idag...känns skönt att man inte är helt ensam om att gå över tiden iaf :).
    Jag håller med, skönt att inte vara den enda som går över tiden ;) Fast...man glömmer ju lätt att det är NORMALT att "gå över" upp till 14 dagar... men ändå! jag vill ha bebis här nu!!
  • Bumman79
    sanna87 skrev 2012-06-23 15:26:44 följande:
    Jag håller med, skönt att inte vara den enda som går över tiden ;) Fast...man glömmer ju lätt att det är NORMALT att "gå över" upp till 14 dagar... men ändå! jag vill ha bebis här nu!!
    Jag med...å jag tycker att det är lite pinigt att vänta när man har lite förlossningsrädsla...hade det hänt innan BF hade man kanske inte behövt tänka så mycket. Men men tillslut måste de ju sätta igång en iaf om inget händer snart...:)
  • Moa Li

Ja!

Vi har precis varit på besök på förlossningen och kollat läget och BM trodde på bebis idag eller imorgon. Är i v. 42 på måndag och har tid för igångsättning på tisdag, men hoppas nu på att det kommer igång av sig själv. Eller det är på G redan. BM mätte hjärtljud på bebisen och värkar på mig och hade regelbundna värkar, men jag känner dem inte än, mer än att de "kramar om" magen. Så spännande nu! Vi hoppas bebisen vill komma innan midnatt.

Heja heja, alla bebisar. Drömmer

• Bumman79
    Moa Li skrev 2012-06-23 15:55:49 följande:
    Ja!

Vi har precis varit på besök på förlossningen och kollat läget och BM trodde på bebis idag eller imorgon. Är i v. 42 på måndag och har tid för igångsättning på tisdag, men hoppas nu på att det kommer igång av sig själv. Eller det är på G redan. BM mätte hjärtljud på bebisen och värkar på mig och hade regelbundna värkar, men jag känner dem inte än, mer än att de "kramar om" magen. Så spännande nu! Vi hoppas bebisen vill komma innan midnatt.

Heja heja, alla bebisar. Drömmer
    Vad menar du med regelbundna värkar är det förlossningsvärkar då eller? Hur känns det när du har dem?
  • emersson75

Så var det BF+6 , inte en tillstymelse till bebis här inte, om man inte räknar med att hon kämpar med att få bort mina revben förstås, ligger högt upp där och trycker ;) Det är ju sååå tråkigt att gå över tiden så här, börjar lite tappa tålamodet...
    Grattis till alla nya bebisar, är sååå avis :D