• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • AAEV
    Havsjungfrun skrev 2011-11-02 11:56:11 följande:
    Någon mer som har ortoligt ont av sina familjs andedräkter? Blir spyfärdig vid nära prat och pussar av barn och man. Tar ett djupt andetag innan. Lite jobbigt vid sex dock...
    Japp! :)

Fast det värsta är när andra äter eller dricker, jag tycker liksom alla är så äckliga!!! :) Tur det går över :P 
    Alexander 081026 Eleonora 091123
  • Nangijala

Visst är det så att jag egentligen bara behöver få ett vikariat på ½år för att min mammapeng ska höjas?

• MissFörstånd
    Havsjungfrun skrev 2011-11-02 11:54:14 följande:
    Vår minsta är också fyra och det är klart att hon vill ha bebisen nu. Här övervägde dock att kunna förklara varför mamma mår som hon mår...
    Ja det blir lite annat om man mår illa. Jag mår ju bra men är trött men jag tror inte hon märker av det så jättemycket. Humöret är det värre med, jag tänder på en gång om någon säger emot .
    ღ ♥Joline 2007♥ ღ
  • PetraK

Gingsan: jag gjorde ett vul när jag var i vecka 6+4 (enligt fl), och då var ärtan 4 mm långt. Hon som gjorde vul:et trodde då att jag var omkring 6+2 eller ngt sånt kanske, och allt såg bra ut. Men jag läste omkring om storlekar på foster och hittade bara att i den veckan är fostret från 6-7 mm och uppåt, inte mindre, förutom i mammapraktika, där stog det 4-5 mm. Det är nog väldigt individuellt, min bm sa att hon inte kunde svara på om det är normal storlek heller.
    Jag har bokat in ett privat ul nästa fredag för jag vill se att det växt, men annars får man helt enkelt lita på den som gjorde vul:et, om hon sa att det såg bra ut så är det väl förmodligen så.

• PetraK

Min bm sa dessutom att alla bebisar växer olika fort men i vecka 11-12 däromkring är alla bebisar lika stora, det är därför det är lättast att bestämma vilken vecka man är i först då, om jag förstog det hela rätt.

• mammie86
    smultron87 skrev 2011-11-02 10:10:15 följande:
    jag får inte göra VUL fast jag tror att jag är kortare gången pga att enligt SM är jag ju i vecka 8, men enligt ÄL så är jag i vecka 6.. men får ändå inte göra något vul =(
    ok? jag åkte till specmvc för att jag har medicinerats för högt blodtryck, så frågade hon vilken v jag var i och jag förklarade att min mens är VÄLDIGT oregelbunden, så då sa hon åt mig att hoppa upp i stolen. och det var väl tur att jag bara var i v6 för hade fått infon att fortsätta med en av mina mediciner av en annan läkare och det var ju tydligen jätte farligt för fostret men eftersom jag inte gått så långt så hade det inte hänt något :)
  • Pinkflower880

Jag blev också flyttad vid VUL. Har ju iofs oregelbunden mens, men borde ändå vara längre fram än dom tyckte på VUL. Ska bli kul att se på KUBen i december om det blir ett annat datum då...

Känner att jag inte riktigt litar på mätningarna, stämde inte alls med dottern ( då skulle jag blivit gravid två dagar innan jag plussade..) och min känsla säger att jag är längre gången nu än vad VULet sa.

Alltid knepigt det där... Även om det tar tid för ägget att fästa borde man ju inte kunna bli flyttad en vecka eller mer väl? Så länge lever väl inte allt runt innan det fastnar liksom??? 

Sådär ja
  • Annaloo

Jag gjorde ett andra VUL idag. Jag inseminerades den 20 september vilket innebär att jag borde vara i ca 8+0 idag, men mätningen av det lilla pyret med tickande hjärta visar att jag snarare är i v6+5... Med mega-flyt skulle kanske befruktningen ha kunnat ske den 22:a, vilket i så fall innebär att pyret sattes "on hold" i en hel vecka...
    Läkaren sa åt mig att skriva in mig som planerat, men återkomma för ny kontroll om två veckor "för säkerhets skull"...
    Jag är försiktigt optimistisk...    

• smultron87
    mammie86 skrev 2011-11-02 13:09:34 följande:
    ok? jag åkte till specmvc för att jag har medicinerats för högt blodtryck, så frågade hon vilken v jag var i och jag förklarade att min mens är VÄLDIGT oregelbunden, så då sa hon åt mig att hoppa upp i stolen. och det var väl tur att jag bara var i v6 för hade fått infon att fortsätta med en av mina mediciner av en annan läkare och det var ju tydligen jätte farligt för fostret men eftersom jag inte gått så långt så hade det inte hänt något :)
    det var ju bra att du fick veta det iaf =).

äh dom är så snåla med ultraljud här så det finns inte fast min BM vet att mensen är totalt oregelbunden..
    men jag har inte behövt blivit behandlad för något så det är väl därför.. jag vet inte..
  • JennieJ

Kul att läsa att så många har fått se de lilla hjärtat slå! Hoppas på desamma nästa onsdag när ja ska göra mitt ultraljud att de är ett vackert hjärta som slår förfullt. Har inte skrivit här inne på länge då jag är riktigt dålig hela tiden. Spyr i tid å otid trotts illamåendetabletter utskrivna, ont som sjutton i magen och ryggen och via undersökning fått veta att urinblåsan och livmodern bytt plats vilket sker hos 15% av kvinnor som fött barn och där med flödar inte blodet lika lätt vilket gör att de gör riktigt ont. Trött dygnet runt och sover ca 15 timmar per dygn, tarmarna bråkar och trotts jag fått laktolos utskrivet och en annan medicin så blöder jag från tarmarna då jag är förstoppad och de spricker i blodkärlen, ont i brösten och dom läcker bröstmjölk trotts de var 6 år sen jag sluta amma! Har även fått hela ansiktet fullt med finnar för vara exakt så 14 st äckliga finnar, tandköttet blöder och tappat massa hår, mår illa så fort min 7 månader valp går förbi då jag inte klarar lukten av hund, och infektion mellan skulderbladen pga av liggläge i snart 2 veckor. Summan av kademumman njuter jag tyvärr inte över graviditen för tillfället där med önskar jag inte heller bort den men vill bara kunna stå på bena och leva som normalt med mina barn och man! Åh de var skönt att få klaga lite då jag tycker ärligt synd om mig själv!