• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • stjärnfrukt
    Dancia skrev 2011-11-01 18:50:32 följande:
    Hmm, har letat och letat. Är det någon som vet var bildtråden är?
    finns det en bildtråd? är den "allmän" eller är den specifik för "vår tråd"?? 
    Kanske inte så jätteskoj att lägga ut en bild på en själv när man är som mest lönnfet, men lite senare så skulle det allt vara riktigt skoj att få se alla fina  Gravid

(och med den lilla bilden syftar jag så klart på gravidtuttar, för vem har inte sett tusen gravidmagar, haha)  
  • fröken01

Blir lite orolig när jag läser om andras VUL. Jag fick ett i vecka 6+5. Fostret var 15 mm men inget hjärtljud! Läkaren tyckte dock att allt säg perfekt ut och allt var normalt. Ska dit i vecka 10+5 igen. Hoppas såååå på ett hjärtljud och att allt är som det ska då...

• Pinkflower880

Var på inskrivning igår och fick en jättemysig BM, dock inte samma som sist. Men bi gick igenom det mesta, var ju inte så länge sedan. Vägde mig, 56 kilo. Vägde 53 förra året vid inskrivning, och 54 på efterkollen. Gick upp tolv kilo sist, har tänkt landa på det igen, typ. Har fått tid för KUB den 5 december och det är superlänge kvar tycker jag idag. Illamåendet är på sin plats och tröttheten likaså. Blä!

• Pinkflower880

Smultron: gjorde VUL för att kolla hur långt gången jag egentligen var då jag inte haft alls regelbunden mens.

Annars gör man väl VUL av rädsla för mf, man vill ju se att allt är okej.

• troja80
    Sweet life skrev 2011-10-31 13:59:26 följande:
    Har en oöppnad påse som jag nog ska ta och äta upp nu!
    Åhhh det måste jag köpa hem imorrn...
  • mimi02

VUL för att jag var orolig, för att jag ville se att det finns ett litet liv i mig, för att BM erbjöd det. För att få bekräftat att jag verkligen är gravid. Och inte känna mig så genomlurad som när jag fick ma i vecka 10 då den lilla redan dött i vecka 6. 

• m1ni

Hallå tjejer!

Igår var jag på en privat gynmottagning och gjorde ett vul. Lillhjärtat pickade på för fullt och var 10,3 mm. V 7+0. :)
    Gjorde vul för att få veta mer exakt hur långt gången jag är, och för att jag var såå nyfiken på om det verkligen fanns nån där inne :)

Hur som helst, bm hittade en 5 cm cysta på min ena äggstock. Hon sa att jag inte skulle oroa mig sålänge den inte gjorde ont.
    Hon sa att man absolut inte skulle "röra" den (inte såhär tidigt i grav. iaf), som tydligen vissa doktorer tycker. Förhoppningsvis skulle den försvinna av sig själv.
    Finns det någon som har erfarenhet av detta eller vet nåt?