• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611

Samma här illamåendet går upp och ner. Och tur e det. Måste säga att jag HATAR det. Alla andra symtom e ingenting, ömma bröst, molvärk, inga problem men detta illamående gör mig helt förlamad och as förbannad!!!!!!

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • Zvartaliljan

Jag mår bara värre o värre....mina symtom ÖKAR för varje dag som går...så jag börjar verkligen tvivla på att det är en ofostrig graviditet som läkaren sa...över en vecka kvar till skrapning...det är en plåga att gå o vänta på Ska verkligen se till att de kolla NOGA innan de gör något...för som sagt...jag tror inte på det! Jag känner mig otroligt gravid! Byxorna passar inte längre, ingen mat vill stanna nere, foglossning, brösten är ömma o jag skulle lätt kunna sova dygnet runt känns det som....

• RocketQueen
    Zvartaliljan skrev 2011-11-02 18:23:59 följande:
    Jag mår bara värre o värre....mina symtom ÖKAR för varje dag som går...så jag börjar verkligen tvivla på att det är en ofostrig graviditet som läkaren sa...över en vecka kvar till skrapning...det är en plåga att gå o vänta på Ska verkligen se till att de kolla NOGA innan de gör något...för som sagt...jag tror inte på det! Jag känner mig otroligt gravid! Byxorna passar inte längre, ingen mat vill stanna nere, foglossning, brösten är ömma o jag skulle lätt kunna sova dygnet runt känns det som....
    Det låter klokt, man har ju hört skräckhistorier om hur det inte kollats upp ordentligt. Och överlag är det alltid en bra idé att lita på att man känner sin kropp bäst själv. Klart det måste dubbelkollas, det har du ju absolut inget alls att förlora på.
  • RocketQueen

Idag har vi varit på inskrivning. Barnmorskans uträkning stämde exakt med den här på FL så jag är i v.10 precis som jag trodde. 9+3 för att vara mer exakt. Och imorgon ska jag tillbaka för att lämna blodproverna till kub-testet och lämna fler urinprover då de misstänker urinvägsinfektion. Har visserligen inga alls symptom men det var samma sist jag var gravid. Inga symptom alls men visst fanns där en begynnande infektion så det blev penicillin.
    Fick även tid hos en sjukgymnast då hon misstänkte att det onda jag känner i mina höfter är början till foglossning. Känns väl lite väl tidigt för det men det är typiskt min kropp. Jag är alltid den där som får de ytterst ovanliga biverkningarna av mediciner och sånt där...  Men om bara bebis stannar och håller sig frisk fram tills juni så får det vara värt att ha ont!

• smultron87
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-11-02 18:01:59 följande:
    Lider med dig. Äter du Lergigan eller nått????
    vem lider du med? =p
  • m1ni

Gullgrodan: bm frågade om jag ville att hon skulle titta på den igen. men hon lät så lugn så jag brydde mig inte om att boka nån ny tid. men så länge den inte gör ont så är det ingen fara eller?

jag var ju hos en privat gyn, och tänker iaf berätta hos min vanliga bm om cystan när jag ska på inskrivning om två veckor. får se vad hon säger.
    enligt privata bm så skulle man absolut inte vara o peta på cystan så här tidigt i graviditeten (om man inte får problem) då tydligen junior livnär sig på den nu innan det bildats nån moderkaka. om jag förstod det hela rätt.

• m1ni

smultron87: ring en privat gynmottagning om du är nyfiken ;)
    det var ju lite därför jag gjorde det. och för att få veta hur långt gången jag är.
    säg att du är osäker på hur långt gången du är så är det nog inga problem :)

• smultron87
    m1ni skrev 2011-11-02 21:04:44 följande:
    smultron87: ring en privat gynmottagning om du är nyfiken ;)
    det var ju lite därför jag gjorde det. och för att få veta hur långt gången jag är.
    säg att du är osäker på hur långt gången du är så är det nog inga problem :)
    vi har inga sånna där jag bor tyvärr =(, får snällt vänta till dec på kub..