• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • lycka 4

Jag måste ju vara jordens mupp =) Jag gick förbi apoteket i dag å det va som om en kraft drog in mig i affären å tvingade mig att köpa ett digitalt test =) Inte för att jag inte tror att jag är gravid utan mest för att få se resultatet igen hahaha muppen ja det är jag

• Dancia

När jag väntade dottern fick jag inte ta med mig sonen in på RUL. Mannen fick vänta utanför hela undersökningen och sen titta lite snabbt i slutet för att få se det lilla livet :). Denna gången hoppas jag det löser sig med barnpassning så han kan få vara med under hela ultraljudet. Förhoppningsvis kan de kanske få vara kvar på dagis den stunden.

Förstår er oro tjejer, jag är orolig helatiden trots att jag har sett att hoppsan lever d'är inne, men att oroa sig för att förlora nåt så kärt är helt naturligt.   

• Dancia

Lycka 4: Haha, jag gjorde samma sak i början :). Nu tänkte jag spara mig tills jag ska ta en bild på ett nytt test för att lägga ut på facebook när det ska bli offentligt ;)

• Sweet life
    Dancia skrev 2011-11-01 15:13:25 följande:
    Haha, jag känner igen det där med att inte vara så sugen på mannens annars härliga del ;).

Men däremot känner jag redan den ökade sexlusten jag brukar ha när jag är gravid. Allt känns 100 gånger mer och jag vill bara bli berörd helatiden och ta varje tillfälle i akt att krypa ner i sängen med mannen under täcket. Detta går såklart väldigt upp och ner nu i början när illamåendet kommer och går. Men i mitten av graviditeten vet jag att jag kommer ha en ganska härlig period med denna sexlust ;) 
    Det där med sexlusten är exakt lika för mig...
    I torsdags jobbade gubben hemma och jag låg i soffan och mådde lite halvkasst. Så han kom och satte sig bredvid mig och smekte mig på rygg och rumpa. Helt plötsligt skrek jag bara rakt ut "jag måste få sex NUUUUUUU!!!" Och det fick jag mitt på blanka förmiddagen!

Har precis kommit hem från min inskrivning. Supergullig barnmorska som jag tror jag kommer trivas super med. FIck garanterat att jag får göra KUB om jag vill och komma in och lyssna på hjärtat runt vecka 14 om jag känner att jag behöver det för att stilla min oro för missfall...
  • sophieand

Hej tjejer! Jag har inte skrivit på ett tag, ar varit och är fortfarande mer eller mindre helt däckad av illamåendet. Trodde ett tag att det kanske skulle bli än sist, men icke. Dåligt samvete för min lilla 3,5 åring som har världens tråkigaste mamma och en pappa som jobbar borta hjälper inte att lätta samvetet för någon. Jag funderar på lerigan som vissa skrivit om...kan man ringa bm å be om såna eller måste man till läkare?

• Lina007

Missførstånd, vad har du før BF? Jag var inne i v.9 fick jag reda på i fredags så jag vet varken vad jag ska se som BF eller nær jag går in i en ny vecka.

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • Lina007
    Dancia skrev 2011-10-31 13:25:31 följande:
    www.blimamma.se/forutsag-din-bebis-kon-med-ki...

Här kan ni se om ni väntar pojke eller flicka :). Stämmer inte i alla fall, men väldigt många faktiskt, mina 2 barn har stämt med den kalendern iallafall :)  
    om den stämmer så blir det en flicka denna gång, vilket skulle vara väldigt roligt då jag alltid har önskat mig en son som första barn och en dotter som andra. Dock tror jag att sambon är en av de som bara kan tillverka det ena. ;) Men för oss spelar det ingen roll, den lill* är sååå välkommen så! :)
    Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • stjärnfrukt
    Dancia skrev 2011-11-01 15:20:28 följande:
    Lycka 4: Haha, jag gjorde samma sak i början :). Nu tänkte jag spara mig tills jag ska ta en bild på ett nytt test för att lägga ut på facebook när det ska bli offentligt ;)
    Tänk att idag är ingenting offentligt om det inte ligger ute på facebook! Tungan ute
  • Dancia
    stjärnfrukt skrev 2011-11-01 17:09:51 följande:
    Tänk att idag är ingenting offentligt om det inte ligger ute på facebook! Tungan ute

HAHA, PRECIS :)