• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun
    sophieand skrev 2011-11-01 15:47:34 följande:
    Hej tjejer! Jag har inte skrivit på ett tag, ar varit och är fortfarande mer eller mindre helt däckad av illamåendet. Trodde ett tag att det kanske skulle bli än sist, men icke. Dåligt samvete för min lilla 3,5 åring som har världens tråkigaste mamma och en pappa som jobbar borta hjälper inte att lätta samvetet för någon. Jag funderar på lerigan som vissa skrivit om...kan man ringa bm å be om såna eller måste man till läkare?
    En läkare skriver ut men den kontakten kan bm förmedla.
  • smultron87
    mammie86 skrev 2011-11-02 10:00:15 följande:
    v 8+0 idag och mår illa mest hela tiden ligger i sängen i stort sett hela dagarna för mitt hjärta slår vädigt snabbt så fort jag anstränger mig minsta lilla. får se om de blir bättre eller om jag kan få något för det.. hade medicin för det förut.

smultron87 jag gjorde vul för att se vilken vecka jag var i. enligt senaste mens var jag nämligen i v 10 men det trodde jag själv inte på och hade rätt var bara i v6+5 känndeds skönt att veta lite mer exakt..
    jag får inte göra VUL fast jag tror att jag är kortare gången pga att enligt SM är jag ju i vecka 8, men enligt ÄL så är jag i vecka 6.. men får ändå inte göra något vul =(
  • AAEV

Hej! Jag hoppar in här
    BF 29:e juni, tredje barnet! 

Alexander 081026 Eleonora 091123
  • Havsjungfrun
    smultron87 skrev 2011-11-01 20:06:47 följande:
    varför går ni och gör VUL?
    Eftersom jag haft blödningar kollade de upp att allt var bra och det var det som tur var. Annars görs inga vul här om det inte finns någon oro.
  • smultron87
    Havsjungfrun skrev 2011-11-02 10:11:37 följande:
    Eftersom jag haft blödningar kollade de upp att allt var bra och det var det som tur var. Annars görs inga vul här om det inte finns någon oro.
    okej =), skönt att allt var bra =)
  • Havsjungfrun
    PetraK skrev 2011-11-02 05:04:15 följande:
    Hej!
    Jag joinade eran bildtråd så jag joinar er här också :).
    Jag är i nionde veckan (8+4 idag), bf 8 juni.
    Fick ett tidigt mf i augusti och hade en gynundersökning för ca två-tre veckor sen pga det, var svullen i magen osv så jag ville se att allt var som det skulle. Eftersom jag blev gravid innan den så gjorde dom ett vul för att se så allt satt där det skulle. En liten pulserande ärta på 4 mm fick vi se :). Jag går runt och oroar mej som tusan för mf/ma och kan inte alls tro att det verkligen ska bli en liten bebis av allt det här, så för att stilla oron har jag bokat in ett till ul nästa fredag. Jag vill se att den växt och lugna mina nerver lite.
    Den 30 november ska vi göra kub-test. Jag har varit på inskrivning hos barnmorskan, vi pratade bara, inga prover, vikt eller så osv, lite konstigt tyckte jag faktiskt. Men det blir den 7 december.

Förövrigt har jag ömma bröst, illamående till och från under hela dagarna samt toktrög mage. Men det är så mysigt att vara gravid ändå :). Vi har berättat för våra familjer, det är bara svärfar och ena svågern som inte vet och dom ska få veta i helgen. Känns skönt :).
    Någon mer som har berättat för familj/vänner?
    Våra familjer och närmaste vänner vet. Berättade för barnen i förrgår eftersom jag mår så dåligt. När de kommer till skola och dagis igen nästa vecka vet nog hela världen ;)
  • Dullidutt
    smultron87 skrev 2011-11-02 10:10:15 följande:
    jag får inte göra VUL fast jag tror att jag är kortare gången pga att enligt SM är jag ju i vecka 8, men enligt ÄL så är jag i vecka 6.. men får ändå inte göra något vul =(
    Jag får inte heller göra VUL, min barnmorska säger att det är för stora risker med att göra det såhär tidigt, när det ändå inte finns någon misstanke om att något skulle vara fel.  Och visst, har ju inte haft några komplikationer, men det hade ändå varit roligt att se om det verkligen är någon där inne :)
  • 120126 A
    smultron87 skrev 2011-11-02 09:37:08 följande:
    okej.
    ja alltså jag gnäller inte på dom/er som gör VUL, utan jag är mest nyfiken på anledningen =)

Okej, nä inte tog jag det som att du gnällde. Om man inte frågar får man inget veta :)
  • smultron87
    Dullidutt skrev 2011-11-02 10:52:27 följande:
    Jag får inte heller göra VUL, min barnmorska säger att det är för stora risker med att göra det såhär tidigt, när det ändå inte finns någon misstanke om att något skulle vara fel.  Och visst, har ju inte haft några komplikationer, men det hade ändå varit roligt att se om det verkligen är någon där inne :)
    så säger dom här också.
    här vill dom helst inte göra det utan bra anledning pga riskerna.

jag vill också se om det växer som det ska.. men får snällt vänta till dec då vi får göra kub.

ska göra blodprovet den 23e nov iaf..
  • MissFörstånd
    Havsjungfrun skrev 2011-11-02 10:15:47 följande:
    Våra familjer och närmaste vänner vet. Berättade för barnen i förrgår eftersom jag mår så dåligt. När de kommer till skola och dagis igen nästa vecka vet nog hela världen ;)

Precis så jag tänker också, så snart vi berättat för dottern som blir 4 i december så vet nog A L L A ! Det gör mig egentligen inget men för hennes skulle också så väntar vi. Hur förklarar men för en snart 4 åring att man måste vänta ända till sommaren. Tidsperspektiv är svårt
    ღ ♥Joline 2007♥ ღ