• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • m1ni

smultron87: jaha, vad synd. men den som väntar på nåt gott ... ? :)

• Nilee

Vecka11 idag :) i 4 års tid har jag lidit av ischias fram och tillbaka , har inte haft ont på nästan 1 år men nu har det börjat smyga sig fram igen. Usch hur ska detta gå gravid och sådan smärta, kommer bli sängliggandes , känner det på mig. När jag har som ondast kommer jag inte upp på mattorna eller över trösklarna hemma :(

• Nangijala
    Dancia skrev 2011-11-02 17:32:37 följande:
    Vad jag har förstått det som så ska det vara minst 8 månader, om jag inte minns fel så ska man ha jobbat minst 246 dagar, eller vara anställd på en tjänst som beräknas pågå i minst 246 dagar. När jag väntade mitt första barn fick jag ett vikariat på 14 månader. Så trots att jag blev sjukskriven tidigt i graviditeten och inte jobbade i mer än ca 3 månader sammanlagt så fick jag föräldrapenning baserad på den månadslönen.

Har du haft någon SGI innan?  
    Jag ringde och pratade med f-kassan och sa att jag är färdig ssk nu i januari och ska ha barn i juni, så sa de att jag behöver få ett vik på minst ½år, men behöver inte jobba så länge.. Men det kändes inte som att hon hade fullkoll!
    Vet inte om det är annorlunda för att jag pluggat, hade en SGI på 200 kr med dottern då jag jobbat liiet innan jag började plugga, med då var jag ju ung och hade ingen lön att skryta med precis därav den låga SGIn..
    Hade varit så skönt att få upp den denna gången!
  • IdaElinLivia040611

Somnade i soffan kl 9 igår och sov som en stock hela natten. Gud va skönt det va. Är bättre i illamåendet än så länge, nu för tiden e det nästan värst på kvällen. Antar att det är för att man börjar bli trött då.
    Annars tuffar allt på. Kändes jätte bra att se lilla luddet igår på VUL. Ögonblicket innan man såg någonting på skärmen var hemsk, men sen så dök den upp och det flimrade och bultade därinne. Total lycka!!!!!  Hjärta

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • IdaElinLivia040611
    smultron87 skrev 2011-11-02 20:50:03 följande:
    vem lider du med? =p
    oj, blir lite fel ibland. jjohansson lider jag med. Hon verkar ha det tuffast av oss härinne. Håll ut säger jag bara även om det e j-vligt tufft ibland:) 
    Kram 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • AAEV

Usch idag mår jag som en urkramad disktrasa. Tur jag har en förstående chef (min svärmor) så strax lämnar jag dom stora på dagis sen åker jag hem och lägger mig igen... :(

Alexander 081026 Eleonora 091123
  • memmlan87

Hej på er! Får man va med här? 

Plussade för snart 3 veckor sen och är nu i v. 6+2 enligt mina uträkningar från när ÄL var.
    Hade ett missfall i mars som tog väldigt hårt på oss båda så nu håller vi alla våra tummar att detta går vägen!

I morgon ska vi få gå på ett VUL för att se så allt ser bra ut. Spännande!

Symptom har jag en massa. Usch. Mina tuttar gör så in i vassen ont. Det känns som skrapsår inuti och när man tar av sig BHn på kvällen känns de tunga som bly.
    Maten smakar beskt för det mesta. Är trött dygnet runt. Trött är i och för sig ett milt uttryck. Jag är utpumpad och kan nog somna när som helst och var som helst under dygnet.
    Molvärk har jag till o från under dagarna. Ibland mild, ibland lite starkare. Det liksom ilar och drar.
    Drack en cocacola igår. Var tvungen att titta så den inte gått ut i datum för FY så den smakade! Jättekonstigt och inte alls som vanligt :(

Nån mer som har samma BF som jag? Hur mår ni? Jag har peppar peppar klarat mig någolunda från illamåendet. Det kommer ibland men inte alls farligt.

KRAM på er alla! 

• lycka 4

Godmorgon tjejer ! Hur mår ni ?
    Jag mår rätt ok faktiskt , enormt svullen mage på kvällen och hungrig konstant =) Igår va även mina tuttar som tvår cement säckar =)

Vi va å shoppade loss på gekås igår å satan i gatan va vi handlade . Jag blev nästan lite tårögd när min man inte ville lämna bebis avdelningen utan fyllde vagnen med säng bilstol mm =)
    Jag har ju mina tre första barn från mitt tidigare förhållande å vi fick barn rätt unga . Denna gång är det sååå annurlunda då jag är gravid med en man som är helt underbar. Jag är inte van med en man som lägger handen på magen å lääängtar så jag njuuuter .

Hittade även en hel den mammakläder vilket va jätte bra =)

• MissFörstånd
    Nangijala skrev 2011-11-03 07:54:23 följande:
    Jag ringde och pratade med f-kassan och sa att jag är färdig ssk nu i januari och ska ha barn i juni, så sa de att jag behöver få ett vik på minst ½år, men behöver inte jobba så länge.. Men det kändes inte som att hon hade fullkoll!
    Vet inte om det är annorlunda för att jag pluggat, hade en SGI på 200 kr med dottern då jag jobbat liiet innan jag började plugga, med då var jag ju ung och hade ingen lön att skryta med precis därav den låga SGIn..
    Hade varit så skönt att få upp den denna gången!
    SGI ligger vilande när du pluggar så du kan inte få lägre iaf, men om du inte får nått jobb eller vikariat så kommer du nog tyvärr ligga kvar på 200 kr.
    ღ ♥Joline 2007♥ ღ