• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • lycka 4
    MissFörstånd skrev 2011-11-03 09:15:52 följande:
    Hade ett test kvar så jag fick bara lov

=)
  • Nangijala
    MissFörstånd skrev 2011-11-03 09:15:07 följande:
    SGI ligger vilande när du pluggar så du kan inte få lägre iaf, men om du inte får nått jobb eller vikariat så kommer du nog tyvärr ligga kvar på 200 kr.
    Jag hoppas verkligen att jag får ett jobb som sträcker sig över minst 6 månader! Tveksamt dock om nån vill anställa mig då jag bara kan jobba tills mitten av juni :(
    Barnet är inte planerat och det är inte ett bra tillfälle just nu heller, men att ta bort det bara för att vi egentligen hade tänkt  bli gravida i maj känns inte rätt, eller det är inte ens ett alternativ.. Men det känns väldigt pressat och stressigt just nu!
  • Havsjungfrun

Idag ska jag ha egnetid med min goa kompis. Vi ska ta oss en tur någonstans om vi inte riktigt har bestämt ännu. Ska bli mysigt. Ikväll har vi bara dottern hemma så då blir det till att bara rå om henne. Ska bli en mysdag helt enkelt! Bort illamående, bort...

• Dancia
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-11-02 18:01:05 följande:
    Samma här illamåendet går upp och ner. Och tur e det. Måste säga att jag HATAR det. Alla andra symtom e ingenting, ömma bröst, molvärk, inga problem men detta illamående gör mig helt förlamad och as förbannad!!!!!!

Håller med dig, illamåendet kunde man faktiskt gärna varit utan, de andra symtomen är välkomna för att man vill känna att man är gravid :). Men illamåendet är en plåga.
  • Dancia
    Zvartaliljan skrev 2011-11-02 18:23:59 följande:
    Jag mår bara värre o värre....mina symtom ÖKAR för varje dag som går...så jag börjar verkligen tvivla på att det är en ofostrig graviditet som läkaren sa...över en vecka kvar till skrapning...det är en plåga att gå o vänta på Ska verkligen se till att de kolla NOGA innan de gör något...för som sagt...jag tror inte på det! Jag känner mig otroligt gravid! Byxorna passar inte längre, ingen mat vill stanna nere, foglossning, brösten är ömma o jag skulle lätt kunna sova dygnet runt känns det som....
    Du känner din kropp bäst och min magkänsla "trots att jag inte känner dig" säger faktiskt att de har gjort ett misstag. Jag tycker det är jättebra att du kommer kräva att de kollar en gång till för det känns lite lurigt att de kan avgöra en sån sak så nabbt, den hade ju faktiskt växt, alla foster växer inte lika fort, inte ens i början. Du tror inte du kan be om ett VUL i början av nästa vecka?

Jag håller tummarna för att läkarna faktiskt haft fel i sitt beslut. 
  • Dancia

Nangijala: Vet precis hur det är att bli gravid vid "fel" tillfälle. Jag ville ha ett fast jobb och även ha jobbat i 2-3 år innan 3:e barnet, men ödet ville något annat och precis som du säger, man kan inte ta bort ett barn bara för att det inte var riktigt perfekt timing.

Det är ju jättebra om det bara är 6 månader det gäller :), men förhoppningsvis kanske du får ett mammavik och de brukar ju vara över ett år så då kan du vara helt säker :). Om du känner att hon du pratade med inte verkade 100% säker på vad hon sa så hade jag nog ringt igen för att få klart besked :).

Berätta inte att du är gravid när du söker jobben om de inte specifikt frågar dig, men det får de heller inte göra. 

Jag tror att du lätt kommer hitta en anställning eller ett vik på minst 8 månader för de söker ssk som galningar just nu :). Önskar dig lycka till :). 

• RocketQueen

Idag har jag varit och lämnat blodproverna till kuben Så nu väntar vi bara på en kallelse till ultraljudet sen är det bara att hålla tummarna för att pyret mår bra.
    Nu ligger jag utslagen av illamående på soffan och är tacksam över att jag är ledig idag...

• Nangijala
    Dancia skrev 2011-11-03 12:43:44 följande:
    Nangijala: Vet precis hur det är att bli gravid vid "fel" tillfälle. Jag ville ha ett fast jobb och även ha jobbat i 2-3 år innan 3:e barnet, men ödet ville något annat och precis som du säger, man kan inte ta bort ett barn bara för att det inte var riktigt perfekt timing.

Det är ju jättebra om det bara är 6 månader det gäller :), men förhoppningsvis kanske du får ett mammavik och de brukar ju vara över ett år så då kan du vara helt säker :). Om du känner att hon du pratade med inte verkade 100% säker på vad hon sa så hade jag nog ringt igen för att få klart besked :).

Berätta inte att du är gravid när du söker jobben om de inte specifikt frågar dig, men det får de heller inte göra. 

Jag tror att du lätt kommer hitta en anställning eller ett vik på minst 8 månader för de söker ssk som galningar just nu :). Önskar dig lycka till :). 
    Har sökt en 10 tjänster tror jag det bli sammalagt, många söker flera tjänster i samma annons, så jag hoppas att jag får något av dem! Men här i Borås söker de faktiskt inte så många som jag hade hoppats!