• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Nangijala

Vi vågar inte berätta än, förrän vi vet att jag får jobb i januari!
    Men idag ska vi iallafall iväg och titta på ny lägenhet :) En 4:a!

• smultron87

vi ska berätta för min pappa och hans fru dan innan julafton då vi brukar ha uppe sittar kväll hos dom,
    dom ska få vårt UL som ett pussel som dom får pussla ihop =).

i början av januari så flyttar vi till vårt hus! 4 rum och ett jätte kök =)

• Tre Flickor
    smultron87 skrev 2011-11-01 20:06:47 följande:
    varför går ni och gör VUL?
    Jag fick göra VUL för att jag haft utomkvedshavandeskap tidigare och då förlorat ena äggledaren. Jag vill under inga omständigheter riskera att förlora den andra också innan jag känner att det är dags att stänga bebisverkstaden Glad
  • Sweet life

JAg fick göra VUL för att dem ville utesluta ett utomkveds då jag hade spiral när jag blev gravid...

• Gingsan

Var ett tag sen jag skrev i tråden nu men jag följer er andra med spänning! =o)
    Idag har jag varit på VUL och såg ett litet hjärta picka för fullt...otroligt skönt känsla!
    MEN...nu kommer nästa oro.
    Enligt mina uträkningar efter mens och ägglossning så är jag i vecka 7+5. Men nu blev jag tillbakaflyttad till 6+4 vilket innebär att jag skulle ha plussat när jag var i vecka 2+4 (Jag plussade för en månad sen)...vilket ju är typ när jag hade ägglossning så det är ju orimligt med tanke på hur starkt jag plussade?!
    Då är min nästa tanke att jag ju förmodligen är i vecka 8 precis som jag tror, eftersom det känns mest rimligt. Men då kanske bäbisen är lite liten för vecka 8 med sina 7 mm? 

Blir så frustrerad på att man aldrig kan känna sig lugn och bara njuta av att vara gravid här och nu =o/ 

****Nikita**** 071228
  • Tre Flickor

Gingsan - Grattis till ett lyckat VUL Glad Vad härligt att du fick se det lilla Hjärta slå!

Vad gäller att flyttas fram eller tillbaka så är det nog en hel vetenskap för sig haha. Jag har flyttats både fram och tillbaka med båda barnen. Det som har stämt bäst för mig är att räkna BF enligt SM. Sen kan det ju ta lite tid mellan befruktningen och att ägget fäster. En väninna till mig flyttades tillbaka 3 veckor och födde en "prematur" i vecka 36 enligt RUL, 3650 gram samt 51 cm lång. Så det är inte alltid de har rätt vad gäller datum och ultraljud Glad

• Gingsan

Tredje gången -  Ja det är ju så små marginaler dom har att basera sina mätningar på. Jag fortsätter nog utgå från min "gamla" räkning tills vidare så får vi väl se vad som sägs på RUL (även om det ju är precis som du säger, att det blir fel även där) =o)

****Nikita**** 071228
  • Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2011-11-02 11:04:56 följande:

Precis så jag tänker också, så snart vi berättat för dottern som blir 4 i december så vet nog A L L A ! Det gör mig egentligen inget men för hennes skulle också så väntar vi. Hur förklarar men för en snart 4 åring att man måste vänta ända till sommaren. Tidsperspektiv är svårt
    Vår minsta är också fyra och det är klart att hon vill ha bebisen nu. Här övervägde dock att kunna förklara varför mamma mår som hon mår...
  • Havsjungfrun

Någon mer som har ortoligt ont av sina familjs andedräkter? Blir spyfärdig vid nära prat och pussar av barn och man. Tar ett djupt andetag innan. Lite jobbigt vid sex dock...

• smultron87

fick precis springa till dagis och hämta sonen, dom ringde och berättade att han hade fått 39 graders feber! jätte snabbt hade den stigit =(