• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PIO

Vi gjorde vul för vi fått hjälp från fertilitetsenheten. Då fick vi erbjudande att göra ett vul för att se om de va fler än en bebis och för att se så det såg bra ut. De va en bebis o allt såg bra ut. Hade vi inte fått hjälp från fert. Hade vi inte gjort nått vul.

• Tre Flickor

Hej tjejer, hoppas att allt är bra med er Glad

Här hemma är det pirrigt värre. I morgon ska jag både på inskrivning hos min BM samt lämna ytterligare blodprover då mitt blodsocker låg på övre gränsen vid förra veckans provtagning. Jag har haft turen att få samma BM som jag hade förra året då jag väntade mellantjejen men det känns allt lite pirrigt ändå Glad

• Tess1979

Idag har jag varit till MVC och tittat på en film om fosterdiagnostik. Jag tackade ju nej till att gå på hälsoinformationen, men dom ville ändå att jag skulle komma dit och se filmen. Fick även med mig en folder med papper på det som skulle tas upp på hälsoinformationen, samma som jag redan fått under första graviditeten. Bara massa om rökning och alkohol typ. Filmen var iaf bra och kan säkert hjälpa många som inte vet hur dom vill göra i det valet! Jag vet ju redan att jag vill ta CUB-testet så för mig kom det inte så mycket nya tankar kring det.

• PetraK

Hej!
    Jag joinade eran bildtråd så jag joinar er här också :).
    Jag är i nionde veckan (8+4 idag), bf 8 juni.
    Fick ett tidigt mf i augusti och hade en gynundersökning för ca två-tre veckor sen pga det, var svullen i magen osv så jag ville se att allt var som det skulle. Eftersom jag blev gravid innan den så gjorde dom ett vul för att se så allt satt där det skulle. En liten pulserande ärta på 4 mm fick vi se :). Jag går runt och oroar mej som tusan för mf/ma och kan inte alls tro att det verkligen ska bli en liten bebis av allt det här, så för att stilla oron har jag bokat in ett till ul nästa fredag. Jag vill se att den växt och lugna mina nerver lite.
    Den 30 november ska vi göra kub-test. Jag har varit på inskrivning hos barnmorskan, vi pratade bara, inga prover, vikt eller så osv, lite konstigt tyckte jag faktiskt. Men det blir den 7 december.

Förövrigt har jag ömma bröst, illamående till och från under hela dagarna samt toktrög mage. Men det är så mysigt att vara gravid ändå :). Vi har berättat för våra familjer, det är bara svärfar och ena svågern som inte vet och dom ska få veta i helgen. Känns skönt :).
    Någon mer som har berättat för familj/vänner?

• 120126 A
    smultron87 skrev 2011-11-01 20:06:47 följande:
    varför går ni och gör VUL?
    Det kan vara av olika orsaker, tidigare missfall, högrisk graviditeter, IVF behandlingar.

Jag ska göra det för att jag ätit pergotime då jag inte haft någon egen ägglossning, detta ökar risken för tvillingar till 1/10 ävent trillingar blir vanligare. Därför ska jag göra ett VUL så om det är tvillingar eller fler så att jag och läkarna vet om detta, och vi får fortsätta med vul/ul för att hålla koll på hur de växer..
  • Gullgrodan

m1ini: Jag var på VUL för 1v sen , jag hade en cysta på 6cm i min livmoder, ja skulle kontakta om ja börjar blöda eller det gjorde ont. Den kan spricka eller förtvinas, Spricker den gör det jätteont annars får man akutopereras. Ska på återkoll om 2v.. När skulle du tillbaka?

• MissFörstånd

Lina007 - Bf är 3/6 för mig och är i v10, 9+2.

Vi har inte berättat än för våra familjer, v10. Kan knappt själv fatta hur vi orkar vara då tysta men jag har beställt en tröja till dottern med texten storasyster 2012 som hon ska få ha på sig så får vi se om de fattar .

• smultron87
    120126 A skrev 2011-11-02 07:53:35 följande:
    Det kan vara av olika orsaker, tidigare missfall, högrisk graviditeter, IVF behandlingar.

Jag ska göra det för att jag ätit pergotime då jag inte haft någon egen ägglossning, detta ökar risken för tvillingar till 1/10 ävent trillingar blir vanligare. Därför ska jag göra ett VUL så om det är tvillingar eller fler så att jag och läkarna vet om detta, och vi får fortsätta med vul/ul för att hålla koll på hur de växer..
    okej.
    ja alltså jag gnäller inte på dom/er som gör VUL, utan jag är mest nyfiken på anledningen =)
  • mammie86

v 8+0 idag och mår illa mest hela tiden ligger i sängen i stort sett hela dagarna för mitt hjärta slår vädigt snabbt så fort jag anstränger mig minsta lilla. får se om de blir bättre eller om jag kan få något för det.. hade medicin för det förut.

smultron87 jag gjorde vul för att se vilken vecka jag var i. enligt senaste mens var jag nämligen i v 10 men det trodde jag själv inte på och hade rätt var bara i v6+5 känndeds skönt att veta lite mer exakt..