• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pepita

Även här i vecka 10 nu väldigt skönt, det börjar närma sig vecka 12 nu. Jag hade ont i brösten inatt. Har i princip inte haft ömma bröst alls. Å imorse tyckte jag att det såg ut som att vårtgårdarna faktiskt blivit lite större. Kan det stämma?

Nangijala: Usch, det låter ju jättejobbigt. Hoppas du klarar dig så illamåendet inte slår till precis när du är på praktik.

• Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2011-11-01 09:15:25 följande:
    Förresten så är embryoperioden över nu och det är ett foster
    Visst är det häftigt! Känns som ett stort steg på vägen :)
  • stjärnfrukt
    PIO skrev 2011-10-31 21:31:40 följande:
    Stjärnfrukt- hahahaha ja tror ja skrattar ihjäl mej!! Ne så sugen e man ju inte på det just nu när man mår illa. Hahaha de va ett roligt inlägg.
    Hihi, tänk om killen också kunde skratta lite åt det istället för att nästan gråta? Flört
  • stjärnfrukt
    MissFörstånd skrev 2011-10-31 21:47:36 följande:
    Stjärnfrukt - får barn följa med på ul? Här får de inte det, på rul är det bara föräldrarna som får komma iaf.
    Nej inte dit vi ska, då måste mamman vara i minst v 24 och barnet över 7år. Men vi fick en tid när hon alltid sover, kommer troligtvis INTE göra det men då får hennes pappa vänta utanför med henne, på rutinul har vi fixat & bokat så pappan kan följa med in om det nu blir något.
    Detta är ju mest för att kolla om det lilla livet finns kvar eller inte Rynkar på näsan
  • Gullgrodan

Köpte ett gravtest idag för känner mig ej gravid, men de visa gravid.. Så då borde det väll stämma? Rädd för missfall, ska va i V.7.

• MissFörstånd

Havsjungfrun skrev 2011-11-01 11:08:59 följande:
    Visst är det häftigt! Känns som ett stort steg på vägen :)

Ja det känns verkligen toppen!
    stjärnfrukt skrev 2011-11-01 12:39:57 följande:
    Nej inte dit vi ska, då måste mamman vara i minst v 24 och barnet över 7år. Men vi fick en tid när hon alltid sover, kommer troligtvis INTE göra det men då får hennes pappa vänta utanför med henne, på rutinul har vi fixat & bokat så pappan kan följa med in om det nu blir något.
    Detta är ju mest för att kolla om det lilla livet finns kvar eller inte Rynkar på näsan
    Aha. Här sa de bara att barn inte är "välkomna" till rul för det har faktiskt hänt att man fått tråkiga besked och då är det väl inte så lämpligt att syskon är med.

Tror du inte att det är nått liv där inne?

Gullgrodan - Försök ta in svaret och gilla läget. Försök ta det lugnt. Kram!       

ღ ♥Joline 2007♥ ღ
  • stjärnfrukt
    MissFörstånd skrev 2011-11-01 13:27:51 följande:
    Ja det känns verkligen toppen!
    stjärnfrukt skrev 2011-11-01 12:39:57 följande:
    Aha. Här sa de bara att barn inte är "välkomna" till rul för det har faktiskt hänt att man fått tråkiga besked och då är det väl inte så lämpligt att syskon är med.

Tror du inte att det är nått liv där inne?

Gullgrodan - Försök ta in svaret och gilla läget. Försök ta det lugnt. Kram!       

Nej, och det kan man ju förstå, tror också att det har att göra med att bm måste kunna göra sitt jobb ordentligt, och då funkar det inte om ett barn skriker, mamman inte ligger stilla osv. 
    Jag är orolig för att jag har haft olidliga smärtor i mage & underliv, men det klart att man har hopp!
  • Dancia

Haha, jag känner igen det där med att inte vara så sugen på mannens annars härliga del ;).

Men däremot känner jag redan den ökade sexlusten jag brukar ha när jag är gravid. Allt känns 100 gånger mer och jag vill bara bli berörd helatiden och ta varje tillfälle i akt att krypa ner i sängen med mannen under täcket. Detta går såklart väldigt upp och ner nu i början när illamåendet kommer och går. Men i mitten av graviditeten vet jag att jag kommer ha en ganska härlig period med denna sexlust ;)