• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • smultron87

jag vill så gärna se bebisen att jag ibland funderar på att ljuga ihop något och ringa så jag får komma in och göra ul :P.

• Havsjungfrun
    JennieJ skrev 2011-11-02 14:46:47 följande:
    Kul att läsa att så många har fått se de lilla hjärtat slå! Hoppas på desamma nästa onsdag när ja ska göra mitt ultraljud att de är ett vackert hjärta som slår förfullt. Har inte skrivit här inne på länge då jag är riktigt dålig hela tiden. Spyr i tid å otid trotts illamåendetabletter utskrivna, ont som sjutton i magen och ryggen och via undersökning fått veta att urinblåsan och livmodern bytt plats vilket sker hos 15% av kvinnor som fött barn och där med flödar inte blodet lika lätt vilket gör att de gör riktigt ont. Trött dygnet runt och sover ca 15 timmar per dygn, tarmarna bråkar och trotts jag fått laktolos utskrivet och en annan medicin så blöder jag från tarmarna då jag är förstoppad och de spricker i blodkärlen, ont i brösten och dom läcker bröstmjölk trotts de var 6 år sen jag sluta amma! Har även fått hela ansiktet fullt med finnar för vara exakt så 14 st äckliga finnar, tandköttet blöder och tappat massa hår, mår illa så fort min 7 månader valp går förbi då jag inte klarar lukten av hund, och infektion mellan skulderbladen pga av liggläge i snart 2 veckor. Summan av kademumman njuter jag tyvärr inte över graviditen för tillfället där med önskar jag inte heller bort den men vill bara kunna stå på bena och leva som normalt med mina barn och man! Åh de var skönt att få klaga lite då jag tycker ärligt synd om mig själv!
    Åh, din stackare! Hoppas att du kommer att må bättre om ett par veckor och kan ta dig upp ur liggläge igen. Var lite skillnad med första barnet då man inte behövde ta hänsyn till någon annan, förrutom möjligtvis sambon då. Nu vill man ju finnas där för sina barn och kunna vara med dem.
  • JennieJ

Tack havsjungfru jo jag hoppas de går över snart är i vecka 8 alt 9 nu och har jag tur mår jag bättre snart för detta är inte hållbart men har en sådan tur att barnen är 6 och 11 år så dom har lite förståelse och brukar lägga sig jämte och mysa mellanåt vilket gör att tårarna rinner. Så grymt känslig just nu. Gråter aldrig i vanliga fall men nu kan jag vakna av att jag även gråter i sömnen då jag drömmer så konstigt hela tiden. Minns mina drömmar varje morgon vilket är konstigt då ja nästan aldrig annars kommer ihåg dom.

• Sweet life

Haha sov en stund på lunchen då jag är hemma och vabbar sambons minsta idag... Drömde om kebab och vaknade och var så förbanna sugen på salta pommes, vit sås och kebab. Så jag satte ungen i bilen och åkte till pizzerian och köpte det, med två extra burkar sås.... Åh, va gott det var!!!

• Dancia
    Sweet life skrev 2011-11-02 11:31:50 följande:
    JAg fick göra VUL för att dem ville utesluta ett utomkveds då jag hade spiral när jag blev gravid...

Vad hade du för spiral? Min syster blev till med spiral så det är ju inte så ovanligt att det händer som barnmorskorna säger :)
  • Dancia
    Nangijala skrev 2011-11-02 12:03:00 följande:
    Visst är det så att jag egentligen bara behöver få ett vikariat på ½år för att min mammapeng ska höjas?

Vad jag har förstått det som så ska det vara minst 8 månader, om jag inte minns fel så ska man ha jobbat minst 246 dagar, eller vara anställd på en tjänst som beräknas pågå i minst 246 dagar. När jag väntade mitt första barn fick jag ett vikariat på 14 månader. Så trots att jag blev sjukskriven tidigt i graviditeten och inte jobbade i mer än ca 3 månader sammanlagt så fick jag föräldrapenning baserad på den månadslönen.

Har du haft någon SGI innan?  
  • Sweet life
    Dancia skrev 2011-11-02 17:20:48 följande:
    Vad hade du för spiral? Min syster blev till med spiral så det är ju inte så ovanligt att det händer som barnmorskorna säger :)
    En kopparspiral. Satte in den efter mitt förra missfall förra sommaren...
  • Dancia

Snacka om att symtomen går upp coh ner från dag till dag. Igår var illamåendet inte så farligt och brösten ömmade bara lite grann. Idag har jag mått illa sen jag vaknade, varit hungrig som en björn hela dagen, trött som om jag inte sovit på 100 år och så ömmande bröst att jag nästan velat gråta ibland. Men jag försöker se det positivt att jag får stå ut med allt detta för att det kommer något fint utav det sen, och som sagt är det ju skönt att man inte mår riktigt lika dåligt varje dag.

• Sweet life

Jag har upptäckt att jag mår som sämst på kvällen efter middagen...

Magen är full upp till strupen, illamåendet finns i bakgrunden och jag är på uruselt humör!!

Jag vet inte vad jag ska göra med gubben. Han frågar varje dag hur det är med magen, om jag äter ordentligt. Att jag kanske borde köpa ett par större eller bättre passande byxor som inte klämmer åt över magen osv. Men han vägrar prata om graviditeten i övrigt... Måste ta upp frågan om KUB, men har ingen lust!!