• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • conda

Är det fler som är så överdrivet trötta? Vid fem - halvsex på kvällen är jag dödsslut och jag bara måste lägga mig senast halvsju annars lipar jag hela tiden. Sover sedan till sex (om jag inte är ledig, idag sov jag till halvnio) för att sedan vid 11 på fm vara dödstrött igen. Funderar på om jag har järnbrist, ska till bm den 8:e för hälsosamtal och jag ska då be henne ta ett hb. Förra graviditeten låg jag jättelågt i hb, mellan 90 och 100  då jag konstant spydde upp mina järntabletter...

Oroar mig inte så mycket för missfall, tiden går så fort just nu. Försöker få tid till både barnen, studierna och mina hästar vilket inte är särskilt lätt när man sover minst 12 h per dygn... ;)

• Aikotakara

Conda: Jo jag är också sjukt trött. När jag kommer hem efter jobbet vill jag bara sova sova sova. Går och lägger mig tidigare för varje kväll känns det som. I veckan la jag mig klockan åtta.. Det är inte likt mig.

Jag har förresten införskaffat mig ett par åksjukearmband mot illamåendet. Jag tycker att det funkar rätt bra. Det tar inte bort illamåendet helt, men det dämpar helt klart. Så länge jag äter bra och ofta och har på mig dessa så känner jag knappt något.
    Har även börjat på morgonen då jag vaknar äta ett halvt hårdbröd i sängen innan jag kliver upp. Jag sätter mig inte ens upp, för då slås illamåendet på direkt. Det enda minuset är smulorna :P Men det går ju att skaka sängkläderna efteråt ;)

• RocketQueen

Min bm ringde och väckte mig här på morgonen. Precis som jag misstänkte så fixar inte min sköldkörtel riktigt sitt jobb nu när vi är två som delar på den. Så nu blir det att höja dosen mediciner! Litet pris att betala visserligen...

• Gullgrodan

Jag somna 7 igår kväll och vakna 5 imorse när gubben skulle till jobbet:P

• lycka 4

Här är en till som är galet trött :) känner mig som en pensionär tidiga kvällar å tidiga mornar

• Moa Li

Ja, här är ännu en trött än. Sover så mycket jag kan och är supertrött efter jobbet. Känns bra att vila och har inte speciellt dåligt samvete för det. Städade haöva lägenheten igår och ska städa andra halvan idag - och sov resten av dagen sedan.

...höstmörkret gör ju säkert sitt till med tröttheten.

• Sweet life

Idag kom kallelsen till RUL, 16 januari! Känns ju som en evighet dit och att jag kommer vara i vecka 20 typ?

• IdaElinLivia040611

Varför måste man ha en sån satans äcklig smak i munnen hela tiden. Försvinner ju bara precis när man äter nått. Och är det nån mer som har fått förändrat luktsinne? Allt luktar konstigt, inte ens mannens nyborstade tänder luktar gott. Jag bara gnäller å gnäller...... Snälla bli v 12 snart så jag kan få ett liv igen.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • RocketQueen

Här är en till, allting luktar illa! Men det som luktar värst av allt är sovrum! Ni vet hur det kan lukta i ett stängt rum där nån har sovit i tio timmar? Blääää det första jag gör när vi vaknar är vädrar ut så att jag ska kunna sova nästa natt...

• RocketQueen

Nu kom alla kallelser! Så om 18 dagar är det dags för kub-ul! Hoppas hoppas hoppas allt ser bra ut då :-/ Gör det det så ska jag slappna av sen, det är min deal med mig själv...