conda skrev 2011-11-04 10:20:48 följande:
Är det fler som är så överdrivet trötta? Vid fem - halvsex på kvällen är jag dödsslut och jag bara måste lägga mig senast halvsju annars lipar jag hela tiden. Sover sedan till sex (om jag inte är ledig, idag sov jag till halvnio) för att sedan vid 11 på fm vara dödstrött igen. Funderar på om jag har järnbrist, ska till bm den 8:e för hälsosamtal och jag ska då be henne ta ett hb. Förra graviditeten låg jag jättelågt i hb, mellan 90 och 100 då jag konstant spydde upp mina järntabletter...
Oroar mig inte så mycket för missfall, tiden går så fort just nu. Försöker få tid till både barnen, studierna och mina hästar vilket inte är särskilt lätt när man sover minst 12 h per dygn... ;)
Jag är precis som du, somnar oftast innan sju på kvällen, och det är en stor skillnad mot ca 11 på kvällen innan jag blev gravid. Men däremot vaknar jag av illamåendet och går upp igen en stund på kvällen för toabesök och får sen lägga mig igen :P.
Just nu tror jag att tröttheten beror mest på hormonerna. Men det skadar ju absolut inte att kolla HB. Jag har också haft jättelågt HB värde mina graviditeter, speciellt den senaste. Kunde absolut inte äta järntabletter då jag blev alldeles för hård i magen och illamående. Men sen fick jag höra om blutsaft och det fungerade superbra, inget gott att svälja men inga biverkningar och det är riktigt bra på att höja järnvärdet eftersom det innehåller b-vitaminer som hjälper kroppen att ta upp järnet :). Från vecka 20 då järnvärdet var som lägst på 86 och fram till v.38 lyckades jag höja järnvärdet till 123 :).