• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • JennieJ

Fröken01 har även jag ultraljud på onsdag och samma känsla inom mig! Gjorde ett för 2 å en halv vecka sedan och då såg man inget så antingen att man var en vecka tidigare än vad man trodde eller ofrostig graviditet? Svar som sagt på onsdag!

• tessa

VUL på tisdag! Längtar!
    Men är samtidigt lite orolig eftersom jag hade en ofosterlig graviditet och MA i  juni i år.. 

• fröken01

Jjohansson - hoppas att det bara är hormoner som spökar för oss båda två, och ingen föraning. Vilken vecka gjorde du förra vulet i?

• fröken01

Jag är så GALET grinig och irriterad! På allt och alla. Varm, rastlös, illamående. Aldrig nöjd. Blir så trött på mig själv. Har världens bästa sambo och jag är så tacksam för att han står ut med mig!!

• RocketQueen

MissFörstånd: Nu äter jag 150mikrogram, ska ta nya prover om fyra veckor så får vi se då. Men jag har känt på mig att mina värden har varit dåliga, ville göra testerna tidigare men blev tillsagd att vänta tills inskrivningen. Hade dom lyssnat på mig från början hade jag garanterat mått bättre senaste tiden, att dom aldrig litar på att man känner sin kropp bäst själv..

• smultron87

jag hoppar ur denna tråden ett tag då jag börjar nojja mig lite för mkt pga alla "olyckor" och jobbiga grejer som händer endel här i tråden (tråkigt), mår rätt dåligt av att läsa allt sånt just nu.
    återkommer kanske senare =)

• Pinkflower880

En lång dag i Ullared avklarad. Men många fina fynd till dottern och mig själv. Inga problem att göra åt pengar där...
    Hoppas ni oroliga bara drabbats av hormoner och att allt står rätt till.
    Så skönt för dig stjärnfrukt att allt stod rätt till! Är en underbar känsla.

• MissFörstånd

Lillalyckan - näe de lyssnar inte. Jag fuskar ALDRIG med medicinen, ok kanske missar 2 ggr/ ÅR!, men läkarna säger att proverna visar att jag missar. Nu fick de minsann höra lite grav.humör sist jag pratade med spec.Mvc . Jag äter 250 nu så vi får se var detta slutar .

Smultron - välkommen tillbaka sen

• jras

Plussade för ca en månad sen men har inte riktigt vågat tro på det, men illamåendet, ömmande bröst, tröttheten osv talar väl sitt tydliga språk det med :) 1:a barnet så det ska bli riktigt spännande :) BF 5 juni.

• Dancia
    conda skrev 2011-11-04 10:20:48 följande:

Är det fler som är så överdrivet trötta? Vid fem - halvsex på kvällen är jag dödsslut och jag bara måste lägga mig senast halvsju annars lipar jag hela tiden. Sover sedan till sex (om jag inte är ledig, idag sov jag till halvnio) för att sedan vid 11 på fm vara dödstrött igen. Funderar på om jag har järnbrist, ska till bm den 8:e för hälsosamtal och jag ska då be henne ta ett hb. Förra graviditeten låg jag jättelågt i hb, mellan 90 och 100  då jag konstant spydde upp mina järntabletter...

Oroar mig inte så mycket för missfall, tiden går så fort just nu. Försöker få tid till både barnen, studierna och mina hästar vilket inte är särskilt lätt när man sover minst 12 h per dygn... ;)

Jag är precis som du, somnar oftast innan sju på kvällen, och det är en stor skillnad mot ca 11 på kvällen innan jag blev gravid. Men däremot vaknar jag av illamåendet och går upp igen en stund på kvällen för toabesök och får sen lägga mig igen :P.

Just nu tror jag att tröttheten beror mest på hormonerna. Men det skadar ju absolut inte att kolla HB. Jag har också haft jättelågt HB värde mina graviditeter, speciellt den senaste. Kunde absolut inte äta järntabletter då jag blev alldeles för hård i magen och illamående. Men sen fick jag höra om blutsaft och det fungerade superbra, inget gott att svälja men inga biverkningar och det är riktigt bra på att höja järnvärdet eftersom det innehåller b-vitaminer som hjälper kroppen att ta upp järnet :).  Från vecka 20 då järnvärdet var som lägst på 86 och fram till v.38 lyckades jag höja järnvärdet till 123 :).