• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pepita

Tråkigt att läsa att det inte gått vägen för en del av er. Och håller tummarna hårt för att allt ska se bra ut för er som är så oroliga. 

Håller med helt och hållet om att vi ska försöka stötta och peppa varandra genom graviditeten. Det är ju som en berg o dal bana det här ibland. Mycket som händer som man inte är van vid. Ibland känner man knappt igen sig själv då alla hormoner tar över.

Jag har haft turen att må väldigt bra sen drygt en vecka tillbaka sålänge jag inte sätter mig i en bil för då är det kört. Igår åkte vi iväg med bilen och jag mådde sååå dåligt på vägen hem så det blev till att springa ut och få upp allt jag ätit Usch, usch, usch så äckligt det är. HATAR verkligen när det går så långt att jag inte kan behålla maten. Känner mig så ynklig då.

Men idag är en ny dag och jag mår bara fint, illamåendet och huvudvärken från igår lyser med sin frånvaro.

Styrke kramar till er oroliga och till er som har en tuff tid just nu

• Pinkflower880

Fortfarande sängläge. Frukost nummer två fick liksom frukost ett stanna i typ tre minuter. Nä, idag är verkligen ingen bra dag. Tur att sambon är helt underbar då.

• MissFörstånd

Lillalyckan - ja det är ju det, men jag åt 200 innan grav och jag märker aldrig när jag är bättre eller sämre själv. Va gulligt av din man

• MissFörstånd

Stjärnfrukt - håller absolut med om allt du skriver! Det är bra med stöttning och pepp från tråden.

Massa kramar till er alla som behöver det

• OHs mamma

Jag har varit rätt frånvarande från tråden ett tag, men nu är jag tillbaka Det har gått i ett de senaste veckorna. Jag har mått dåligt med rejält illamående och kräkningar till typ sammandragningar eller nåt. Plus att jag jobbar heltid och är "ensam" i veckorna med sonen. När han har lagt sig har jag i princip lagt mig också, har varit helt slut!

Ikväll ska jag träffa några kompisar och deras kompisar och så ska vi gå på Ladies Night. Jag hoppas att det blir roligt och att jag orkar hela kvällen!

Hoppas ni andra har det bra!

• JennieJ

Danica hoppas verkligen detta är tacksam för denna tråden där man kan dela tankar och även läsa andras känslor och tankar genom sin graviditet. Men dok måste jag säga att jag är mer nojjig denna graviditet än vad jag varit med mina två andra pga tråkigheter man läser och man känner efter extra mycket och oroar sig mer än vad man behöver göra. Absolut ingens fel då jag själv väljer att följa och läsa allt men hade kanske njutit lite mer om jag inte kände efter hela tiden? Som sagt enbart mitt egna fel att man är lite "beroende" att följa alla här inne är ändå tacksam att få läsa allas inlägg. Oj vad snurrigt de blev men är lite koko i huvudet pga trötthet så de blir inte bättre än så här!

• PIO

Idag mår ja helt okej. Är hungrig som bara den. Känns som att ja inte ätit på flera dagar... Vilket stämmer ganska bra. Har mått så illa de sista dagarna. Har knappt fått behålla den lilla maten man ätit. Men idag mår ja inte alls så illa. O de e skönt! Då njuter ja. Hihi. Måste hålla me den som tipsade om piggelin. Ojoj det funkar för mej. När ja börjar må illa hämtar ja en piggelin ur frysen o mår lite bättre en stund :) de har gått åt en hel del piggelin här denna vecka. Jag tycker oxå om att gå in o läsa i forumet. Att dela tankar, oro, sorg o glädje med er andra. Oxå att få läsa om att man inte är ensam om att må dåligt. Hur mycket man än har längtat efter att bli gravid så är det verkligen inget skoj att må dåligt. Ja sa till min man innan ja blev gravid att ja mår gärna illa i 40 veckor bara ja får bli gravid, haha de tar ja tillbaka! Har mått illa i drygt 3 veckor o nu tycker ja att det räcker ;) ha en mysig lördag! Kram på er!! Och stor kram till er som fått dåliga besked! Lider verkligen med er. Kram kram

• AgnesGN
    Stjärnfrukt - både skrattade och grät när jag läste ditt inlägg. Gasig är bara förnamnet!
    Kände lite som Smultron tror jag hon hette, att det kändes som om allt gick fel för alla och om det var läge att hoppa av tråden. Orkade inte läsa om allt som gick fel för oron att det ska gå åt helvete  här oxå  blir mycket större. Men efter ditt inlägg så bestämmer jag mig för att stanna. Det är klart vi ska finnas här för varandra, genom alla trimestrar, genom sorg och lycka. Vi ska stötta, peppar, sörja, och gläjdas tillsammans! Tack för ditt fina inlägg. Jag blev alldeles rörd och grät en liten skvätt.

Lillagrynet - välkomnmen! Vi är på exakt samma dag! Jag är i v.9, 8+5 idag. Ska på inskrivning på måndag den 7/11. Så spännande detta ska bli!

Aikotakara - alla dagar ser olika ut. Tappa inte hoppet nu. Man mår inte superilla alla dagar, det hoppas jag inte. Men om symptomen försvinner helt och hållet i flera dagar/veckor kanske du borde kolla upp det. Men några timmar utan illamående tror/hoppas jag inte innebär något.
    Jag tycker oxå som om det verkar som om alla gjort ett tidigt VUL. Jag förstår inte riktigt, det är då inget som jag hört talas om i mitt landsting att man erbjuds. Jag har bara hört om RUL i v.18-20. Jaja, jag har inte heller sett mitt pyre, jag hoppas då det finns där i magen och växer och mår bra. Prata med din BM när du träffar henne på tisdag. Jag tror inte att alla VUL som folk gör är särskilt vanligt, och jag tror många bokar privat. Men jag är inte säker..,.
  • Elvis Mamma

Kikar in å önskar alla en trevliga helg! följer oxå tråden dagligen men skriver inte lika ofta. Håller med som många skriver att man blir så mycket mera nojig av att läsa allt tråkigt som kan hända, helt mitt eget fel såklart men var inte alls såhär nojig med sonen men tycker oxå att tråden ger en mycket stöttning, tips och råd och de är kul att följa andra som är i samma veckor