• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • conda
    Millavanilla skrev 2011-11-04 23:34:57 följande:
    Var på vul idag. Min gynekolog såg inget foster så jag ska framkalla ett missfall. Känns inget bra alls just nu. Hoppas på tur för er andra.
    Usch vad ledsamt... Kram...
  • Dancia
    JennieJ skrev 2011-11-04 23:59:50 följande:
    Fröken01 jag trodde jag skulle vara 6+3 då men då dom inget såg och hinnsäcken var bara 4 gånger 4 millimeter så var jag förhoppningsvis i vecka 5+3 istället? Denna gång på onsdag om jag ska gå på deras mätning så är jag 8+3 och då bör dom se om något inte är fel?
    När jag gjorde mitt första VUL så trodde jag också att jag var i v.6+3 :). De kunde inte ens hitta en hinnsäck förrän 2 dagar senare. Då fanns där en liten hinnsäck på 4 millimeter. Jag skulle då vara i ca v.4+5. En vecka senare kunde vi se en mycket större hinnsäck, en gulesäck och lilla bebisen på ynka 2 mm med tickande hjärta :).

När du gör ditt VUL på onsdag så kommer de nog se mycket mer :)  
  • stjärnfrukt

Det var många tråkiga inlägg jag fick läsa idag till frukosten,
    STOR KRAM till er alla som är oroliga, har fått tråkiga besked, och till er som mår illa och mår 
    skit helt enkelt!  

Läste att det var en som hoppar ur tråden för ett tag, kan förstå dig.  Men jag själv känner att det är
    så skönt att inte vara den enda som delar med mig av tankar och känslor som inte bara är positiva. 

Många av oss har har ju inte "släppt bomben" (menar ju då inte pruttat, för det tror jag att vi alla gör MKT mer, eller så är det bara jag, och då får jag skämmas lite nu...) och då är det ännu mer påfrestande att må dåligt, inte bara fysiskt för att man mår illa, är trött & äcklad, utan de flesta av oss tycker ju att det är psykiskt påfrestande, man har helt plötsligt fått tvångstankar att man MÅSTE ha kebab NU, orolig som f*an för att något ska vara fel med miraklet, dåligt samvete för att man inte hinner med sina barn,man & hushåll, pms from hell och samtidigt känna att man är ju så otroligt lycklig men kan inte visa det på det sättet man önskar.

Detta är så otroligt påfrestande att gå igenom och otroligt viktigt att prata om!
    Även om man har en bra kille man kan prata med, så förstår han ändå inte riktigt så som en annan gravid kvinna gör (gör han det så har han varit kvinna, fött barn och sedan opererat sig).    
    Här inne behöver vi inte påpeka "men jag är ju så klart lycklig ändå" för det vet vi ju allihop! Och det kommer komma en tid då vi kommer prata om "idag kände jag bebisen sparka", "titta på min fina bebismage" och "NU ÄR H*N HÄR!!!" och ja, det finns risker för att vi även får trösta och stötta varandra länge fram.  

Håller ni med mig? För är inte detta en tråd då vi ska följas åt, genom första trimesen med all skit det innebär, andra trimesen när magen känns lagom stor och bebisen sparkar mysigt för att sedan i tredje trimesen stötta varandra att ooooorka håååållaaaaa uuuuut, fast vi är som flodhästarpå land  och benen är vattenfyllda?!  

• Dancia
    stjärnfrukt: haha, nu fick jag mig ett gott skratt när jag tänkte på "bomberna". Stämmer ju väldigt bra att man är lite mer gasig nu .

Jag håller verkligen med dig. Jag älskar att gå in här och läsa och diskutera och dela med sig av sina tankar och upplevelser och självklart är det meningen att vi ska följas hela vägen, gärna även efter förlossningen då man fortfarande har massor att prata om :). Det är jättetråkigt när det händer tråkigheter och då får vi stötta varandra så gott det går.

Jag har vänner här hemma som jag kan prata med, min man o.s.v. Men det är ändå något speciellt att kunna prata om allt i detalj med er som befinner er i samma stadie i graviditeten och allt :).

Jag är glad att FL finns och ni härliga som delar med er av era tankar och upplevelser :)      
  • LillaGrynet

Hej! Tänkte hoppa in i den här tråden, hoppas det går bra ! Jag har följt er alla här ett tag men inte skrivit något;) Jag är nu i v.9 (8+5).. Har ännu inte sagt något till någon att jag är gravid , utan jag i sambon vill hålla det hemligt ett tag till. Ska på inskrivning på tisdag den 8 nov.. Längtar!! Dock orolig över vikten då jag redan känner mig som en flodhäst;) Väger 6-7 kg mer än jag gjorde när jag blev gravid med sonen.. Ha en underbar lördag!! Själv ska jag sova nu efter 12 timmars nattarbete.. Puh! 2 nätter kvar att jobba sen lite ledigt:)

• Aikotakara

Hittills idag har jag mått bra.. Jag tycker det känns jättekonstigt. Känner mig inte så trött eller illamående :S Har gått i drygt en vecka och mått illa konstant, legat i sängen på morgon och tvingat i mig en bit hårdbröd för att det inte ska bli så hemskt när jag kliver upp.. Men nu efter frukosten har jag mått som vanligt ! Nästan så man blir lite orolig..

Jag ska på inskrivning nu den 9e, kan man be om ett VUL eller liknande? Det känns som att jag är den enda som INTE fått se mitt lilla <3. Det känns som att jag går i ovisshet över att det kanske inte ens finns något där inne :(

• Havsjungfrun
    Millavanilla skrev 2011-11-04 23:34:57 följande:
    Var på vul idag. Min gynekolog såg inget foster så jag ska framkalla ett missfall. Känns inget bra alls just nu. Hoppas på tur för er andra.
    Usch, vad tråkigt! Stor kram till dig!

Stjärnfrukt: Underbart skrivet, håller med dig. Kram 
  • zenoble

Hej på er! Tillbaka i sverige och på fl efter en låång vecka i bangkok. Massa strul på vägen hem så skönt att äntligen vara hemma! Har mått ganska dåligt där nere emellanåt i värmen, inte det bästa med värme när man är illamående. Men maten och allt har funkat bra, inte tänkt på något speciellt..

Kul att så många av er varit på vul och fått se det lilla pyret, jag är avis :)
    Går in i v.11 imorgon och på måndag har jag inskrivning hos bm, ska boka det tidiga ul då med.
    Magen känns ganska svullen på kvällarna och illamåendet och tröttheten håller i sig som många av er andra verkar ha!

Glad