• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • lycka 4

Min mage från em å hela kvällen är ingen lek !! Såå stor

• Tess1979

Bor i Stockholm; Haninge

Jag går runt och mår lite småilla heeela tiden, men har inte kräkts något än (peppar peppar). Från första dagen illamåendet kom så började jag ta Postafen, för jag var rädd att börja kräkas. Men jag tycker inte att dom hjälper något mot illamåendet men jag vet inte om jag törs sluta ta dom, för då kanske det blir värre?!? Kräktes ju förra graviditeten utan dom....

• LillaGrynet

Usch å fy va trött jag ÄR! Har precis börjat jobba igen efter att ha studerat. Jobbar inom vården o vi jobbar enbart 12 timmars pass.. Jag varvar dagpass och nattpass.. Känner att studera dagtid passar mig betydligt mkt bättre i vilket fall nu när man är gravid. Vet inte hur jag ska fixa det här.. Känns som jag går under ska jobba 3 nattpass nu varav jag är inne på mitt andra i natt..

• LillaGrynet

Tess1979: Det där illamåendet känner jag verkligen igen... Jag går runt å mår illa nästan hela dagarna, men klarat mig från att spy om man bortser från 2 tillfällen förra veckan;)

• LillaGrynet

Nej,har ju inte det och vet inte när det är dags och göra det heller:-/ Vill ju helst vänta till efter v12 om det går.. Känns lite säkrare.. Har vänner som fått missfall i v 11-12 så känner mig lite orolig även om det inte är något man kan påverka skälv utan det är ju kroppen som bestämmer det:-/

• LillaGrynet

Längtar till jag ska berätta för min son att han ska bli storebror när berätta ni för era barn att dem ska få syskon?

• Josenoah

Bor i Sthlm. Ahh det här illamåendet är inte att leka med :( mådde aldrig så här med sonen. Har magarna växt nått på er? Har ni molvärk?

• Gullgrodan

Har inte haft något illamående på hela tiden är i v.9 snart. Molvärken känner jag dock av.

• IdaElinLivia040611

Bor i Stockholm. Hade en bra dag igår och mår helt ok hittills. Jag mår ju svagt illa hela tiden och måste äta typ varannan timme annars vänder sig magen men överlever för tillfället. Mina bruna flytningar e borta, väldigt skönt :)

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523