• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun
    LillaGrynet skrev 2011-11-06 00:31:00 följande:
    Längtar till jag ska berätta för min son att han ska bli storebror när berätta ni för era barn att dem ska få syskon?
    Vi berättade för en vecka sedan, d.v.s. när jag var 8+6. Anledningen till att vi berättade så tidigt var att jag mår så hemskt illa och vill kunna förklara för mina barn varför jag ligger som en hösäck i soffan mest hela tiden.

Bor i Bohuslän.

Dags att börja jobba halvtid efter att ha varit sjukskriven p.g.a. min helgalna arbetssituation. Ser inte fram emot det...    
  • Essence

I två dagar har jag nu spytt konstant. Min mage som för två dagar sen var alldeles rund och svullen är nu lika liten som innan jag blev gravid. Men jag tänkte ändå börja ta magbilder för att kunna jämföra med förra graviditeten.

I övrigt har mina bröst vuxit, men tröttheten är inte lika påtaglig nu som för två veckor sen då jag kunde somna ståendes runt lunchtid. =)

Magbild, idag, vecka 7+3, bf 21 juni.

• Tre Flickor

Hej alla mammor och blivande mammor Glad

Förra veckan var jag på inskrivning och fick ta lite nya prover då jag hade högt socker gången innan. Denna gång låg sockret på 4,3 ca 2 timmar efter lunch så det var klart godkänt. Skönt!

För första gången blev jag även erbjuden ett UL i vecka 12+3 då kalmar håller på och "övar" inför NUPP som ska införas så småningom. De kan inte göra någon riskbedömning eftersom de ännu inte har tillgång till metoden men en liten tjuvtitt på lilla Hjärta tackar vi inte nej till Skrattande Så om drygt 2 veckor får vi se vårt lilla liv en gång till Glad

• Nangijala

Bor i Borås!

Igår slog illamåendet till ordentligt, vaknade av att jag mådde super illa och sprang in till toaletten.. men har inte kräkts än! Men det är nästan så att jag vill det för då mår man ju bättre en stund efteråt istället för att gå med det här dova illamåendet hela tiden! Inskrivning på onsdag :)

• RocketQueen

LillaGrynet: Jag jobbar också 12 timmars nattpass. Och den här helgen har varit minst sagt intensiv. Jag har aldrig varit så trött i hela mitt liv. Och ont överallt har jag också... Inatt är det dags igen. Men jag har berättat för min chef och efter nyår får jag nytt schema och ska jobba kortare pass, can't wait...

• Aikotakara

Hur berättar man det för sin chef? Jag känner mig rätt nervös för det :P Vet inte hur man lägger fram något sådant..

• MissFörstånd

Jag bor också i Dalarna . Det är nog det enda jag säger än så länge .

Aikotakara - jag vet inte, funderar också på det. Jobbar på ett litet bolag och vill inte att det ska ligga mig i fatet att jag är gravid. Jobbar på timmar och det är nog knappast jag som blir anställd, men men thats life. Jag får iaf en bebis .

Jag mår fortfarande bra. Trött, ömma bröst och ett sju jävla humör. Känner inte igen mig själv . v11 imorgon så här går det undan. Vi ska på kryssning nästa helg och då tänkte vi berätta för dottern

• stjärnfrukt

Hej!!

Skönt att många av er orkade läsa min långa inlägg och dessutom hålla med mig, då vet man att det är fritt fram att skriva om eventuella oroskänslor.

Idag har jag mått mkt bättre än på länge, har hunnit skriva två (!!!) inlämningsuppgifter, storstäda och handla. Nu är det MYS som gäller här hemma, för illamåendet är inte att leka med nu :p

Bor förresten i Alingsås! :)

Kramar