Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

Juni-barn

Minimor78 skrev 2012-03-22 19:13:34 följande:
    Är det några av er som är sjukskrivna helt för besvär som uppstått under grav?
    Jag har en kotförskjutning som ger massa ont i ryggen & ischias på båda sidor (i bägge benen alltså).

Ska till läkare på mån & är då i v 27. Funderar på hur svårt det är att bli sjukskriven...   
    Jag är heltidssjukskriven sen januari pga foglossning. Var inga som helst problem att få det beviljat. Är sjukskriven fram till förlossningen och det är godkänt.
  • PojkarnasMamma85
    JennieJ: Vad skönt att det gick att stoppa! Hoppas bebisen håller sig inne ett par veckor till åtminstone!

Jag känner mig jättedum, men får så ont i magen titt som tätt. Idag kom det igen, för några timmar sedan i affären. Det tryckte på något fruktansvärt neråt, men när jag satte mig i bilen blev det bättre. Dock blev det värre när jag skulle ta mig in i huset från bilen. Men efter lite vila blev det bättre och jag orkade laga mat, fast jag var tvungen att ta vilopauser. Så fort jag står/går gör det riktigt ont, även om jag sitter upprätt. Så nu har jag tagit alvedon och får sitta halvliggande här vid datorn för att orka sitta här. Hoppas innerligt att det ger sig! Det gör grymt ont i magen och det strålar ut i lår och rygg. Men det ger sig säkert, det brukar det ju göra. Var bara tvungen att få gnälla lite :P Är så trött på att inte må bra fysiskt nu!
  • PojkarnasMamma85
    JennieJ skrev 2012-03-25 14:05:07 följande:
    Underbart!! Hoppas de håller i sig :)
    Tack! Dock har magen börjat krångla mer, får oftare sammandragningar och lille Harry bökar runt så det gör riktigt ont emellanåt.

Makens mormor som varit sjuk ett tag nu, vaknade aldrig igår. Det har tagit oss båda väldigt hårt. Hon var som min mormor också då jag aldrig träffat min.
  • PojkarnasMamma85
    JennieJ skrev 2012-03-25 14:20:52 följande:
    Åh beklagar verkligen :( vet hur svårt de är att mista någon som står en nära :(
    Tack! Det är första gången som jag förlorar någon som står mig väldigt nära, så det är tufft. Det tråkiga är att hon aldrig hann få träffa Harry...men Oscar har hon haft mycket glädje av!
  • PojkarnasMamma85

Jag ska också snittas, dock rekomenderade inte läkaren jag var hos det men det struntar jag i. Fick en sfinkterruptur grad 3-4 förra förlossningen och därför vill jag ha ett snitt. Ska på inskrivningssamtal i grav.vecka 34.

Måste bara berätta att jag mår så mycket bättre nu! Jag vet inte vad som har hänt, foglossningen har nästan släppt. Jag kan röra mig någolunda fritt nu! Klarade till och med att ta en promenad med sonen till närmsta lekparken igår, det är stort steg för mig! Så just nu behöver jag inte ens kryckorna! Dessutom har mina andningsbesvär försvunnit. Harry ligger dock och trycker sin fot eller nåt ut ur magen typ vilket gör galet ont, men det står jag ut med eftersom det är min lilla bebis!

• PojkarnasMamma85
    gammelmamma skrev 2012-03-26 12:45:49 följande:
    Jag brukar också få en tid runt de här veckorna som jag blir lite bättre från foglossnigen och att jag mår bättre mentalt, tyvärr är det inte så denna gången men jag tror att det är ganska vanligt. Däremot framfogen brukar bli värre ju längre det går.
    Ah okej, ja blygdbenet gör fortfarande rätt ont men den förhindrar inte rörelsen som tur är
  • PojkarnasMamma85
    Sweet life skrev 2012-03-26 12:29:33 följande:
    Amningskudden är ju sydd som en rund ring du kan ha runt kroppen... Det är väl enda skillnanden , du kan säkert använda gravidkudden, men den är ju ganska stor(lång)...
    Ah okej, tack för svaret! Får nog åka och titta på en riktig amningskudde nån dag och se hur den verkar.
  • PojkarnasMamma85
    RocketQueen skrev 2012-03-26 14:12:26 följande:
    Jag har en sån. Den är väldigt skön att ha när man ska sova. Man kan liksom puffa runt den så den ger stöd både mellan knäna och under magen. Men den är stor, lika lång som jag. Jag kommer nog att prova att använda den som amningskudde, mest för att jag redan har den. Men det jag inte riktigt gillar är att den är fylld med massa små kulor. Jag vill nog hellre ha en amningskudde som är fylld med vadd eller vad man ska säga.
    Jag har också en sån, skulle inte kunna sova utan den! Den borde ju gå att bulla upp när man ska amma men den kanske inte är idealisk för det...ska åka och titta på hur amningskuddarna verkar.
Svar på tråden Juni-barn