• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pinkflower880

Bor i Jönköping! Funderar också lite på hur jag ska berätta på jobbet att jag inte kommer tillbaka i maj som planerat utan först i augusti året efter... Illamåendet är kvar och helgen har varit stillsam efter fredagens shopping. Men funderar på att ta mig en piggelin och sen försöka dammsuga. Skulle verkligen behövas...

• Annam85

Jag bor också kring smålandstrakten.... =)
    Illamåendet idag har varit jobbigt, men genomlidbart. Illamåendet gör att jag påminns hela tiden om graviditeten, men hur blir det när symtomen börjar trappa av...? Kommer bli och vara jättenojjig....
    Ny jobbvecka framför mig, sen till helgen planerar vi göra bebis officiell för våra familjer på fars dag..! Kommer bli jättebra och fortsätter magen svullna och växa i denna takt kommer det snart vara svårt att dölja längre.
    Väntar dock ytterligare ett par veckor innan jag kommer prata öppet om det med kollegorna...chefen vet heller inget än, men behöver nog snart få en förklaring till min trötthet snart... är inte riktigt som "vanligt" om man säger så...

• emma78

bor oxå i Jönköping:))är i vecka 9 nu,illamåendet har gått över:)) snacka om tur!! däremot känner jag mig "fulare" än någonsin....jag tappar massor av hår,som dessuton har tappat lystern totalt,känner mig höggravid,då magen är som en ballong,kan INTE dölja att jag är gravid,finnar har ploppat upp och ögonen ser otroligt trötta ut SUCK! undra hur detta ska sluta:)

• lycka 4

Mitt illa mående blir värre :( fick ett otroligt sug efter julskinka så jag har just griljerat en liten rackare men nu när den står här klar kan jag inte äns titta på den

• Havsjungfrun
    gizmolarson skrev 2011-11-06 17:00:50 följande:

fanns det ingen sida där några lagt upp bilder på sina magar?

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m61332798.html
    TS : Kan du inte lägga bildtrådslänken i ts också? Så är den lätt att hitta för nytillkomna.
  • LillaGrynet

Nangijala: Va trevligt då bor vi i samma
    Stad

Lillalyckan: Vad jobbar du med? Jobbar min sista natt av 3 inatt, sen är ledig 2 dagar för att sen jobba ons-tors natt igen. Känner mig helt slut o fattar inte hur jag ska orka detta:-P

Stjärnfrukt: Då bor vi inte så långt ifrån varandra:)

• conda

Vi väntar med att berätta några veckor till. I morse kände jag en liten bula under naveln för första gången. Om det är livmodern eller min fulla urinblåsa vet jag inte men det är ju ett tydligt tecken på att något där inne växer... För mig är tröttheten värst, har sovit över 14 h sen igår ooch nu ska jag sova igen... Ha det gott alla!

• lycka 4

Jag högg in på skinkan ändå å attans va gott mmmm