• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pinkflower880

Tycker mammaemma har en ganska träffande beskrivning på läget!!! :) haha! Skönt att veta att man inte är ensam! :)

• MissFörstånd

Herreguuuuuud vad det ska vara svårt att somna! När jag äntligen kände mig lite trött så blev jag hungrig sådär gravid-måste-ha-mat-nu-annars-dör-jag hungrig. Var bara att kliva upp för femte gången och göra en smörgås! Nu är den uppäten och nu hoppas jag att jag snart kan somna. Ska kliva upp 06.20. Bu! Hoppas ni andra sover som prinsessor!

• Tess1979

Nu har jag kräkts för första gången... Kände att jag började må lite illa och var tvungen att fixa till lite smörgåsar snabbt. Satte mig och åt utan problem. Men när jag fått i mig hela första smörgåsen så bara kände jag hur det bara vände sig i magen och det var påväg upp så jag fick rusa in på toaletten, och hela smörgåsen kom upp. Som tur var så var det inga problem att fortsätta äta efteråt iaf!

• stjärnfrukt

Hej!
    Idag är en mindre bra dag för mig, och jag bävar inteför en 30min lång promenad till bvc med dottern om 2 timmar. Vet inte hur jag ska orka! Sen ska jag orka gå hem också...

Mitt piggelinlager (Älskade piggelin, tack för tipset, hjälper BRA mot illamående!!) kan jag ju inte släpa med mig heller, orkar inte putta vagn OCH bära en kylväska :(  

• stjärnfrukt
    stjärnfrukt skrev 2011-11-07 10:50:17 följande:
    Hej!
    Idag är en mindre bra dag för mig, och jag bävar inteför en 30min lång promenad till bvc med dottern om 2 timmar. 
    ÅÅHH, så klart ska det stå att jag bävar för en promenad..blablabla, ta bort mitt inte. Men ja, det fattade ni nog. Nu ska jag till frysen :p
  • Sweet life

Sura karlar vill man ju bara kräkas över!!!

Här hemma pratar han inte med mig mer än nödvändigt, och inte kan han säga vad det är heller.... Kanske är det jag som blivit hormondeppig, men jag märker ju att det inte är som det brukar...

• IdaElinLivia040611

Skönt å höra att fler har samma symtom. Jag blev lite nervös eftersom när min 3 tjej kom förtidigt så gick ju slemproppen och nu e ju flytningarna riktigt sega lixom. Men behöver absolut inte trosskydd, men när jag torkar mig så kommer det alltid en slemsträng på pappret ( ursäkta äckelvarning)

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523