Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

Juni-barn

IdaElinLivia040611 skrev 2012-03-29 12:20:05 följande:
    Jag me.
    Har precis ratat med förlossningen. Jag var på toa och hade fått en sig flytning, typ 1 cm lång men lixom segare än vanligt. Och efter det så blev magen helt plötsligt stenhård som en fotboll. Inga sammandragningar eller så, bara hård.
    Fick typ panik å tänkte att "jaha nu kommer han", men på förlossningen sa dom att det var normalt men förstod min oro. Om det börjar göra ont eller kommer mer flytningar som har blodstrimmor i sig så skulle jag ringa igen.
    Hon var jätte gullig och sa att det finns väldigt många kvinnor som har en förkortad tapp utan att det betyder någonting. Finns inga bevis för att det skulle ha å göra med att föda för tidigt. Även om kvinnor som ha det ombeds ta det extra lugt.

Så avvaktar hemma, ligger ner nu och känner inget mer än en svag svag molande känsla, men det kanske är för att herrn i magen konstant sparkar neråt. Hoppas inget mer händer. 
    Håller tummarna för dig!
  • PojkarnasMamma85
    Baby1112 skrev 2012-03-29 20:44:33 följande:
    Kan stämma in i gnällkören!!! Är helt slut, orkar inget. I två dagar har jag gått som i koma. Känns sådär när man har en bebis att ta hand om på dagarna... :(

Någon mer som känner att det är trångt i magen?! Känns som att jag inte kan sitta eller ligga för hela tiden kläms magen. Bebis får liksom inte plats... Längtar så tills magen sjunker ner lite så man kan andas igen! :(
    Jag tycker också att det börjar bli trångt i magen! Fast jag tycker det är lite tidigt, har ju ungefär 10 veckor kvar. Men jag måste variera sittpositionerna rätt så ofta för att det ska kännas okej. Annars sparkar han och bökar så det gör riktigt ont. Det bästa är att halvligga eller stå, men det är ju inte så kul när man vill sitta vid datorn :P Har hänt flera gånger att jag fått gått och lagt mig och vila på sängen för att det gör ont att sitta.

Imorgon går jag in i vecka 31 (30+0), det känns helt sjukt!
    Magen rusade iväg i storlek i början men nu tycker jag inte att den ser så stor ut även om jag känner mig som ett hus emellanåt :P
  • PojkarnasMamma85

Är det någon slags tillväxtfas för bebisen runt vecka 30? Är ju mer eller mindre konstant hungrig...försöker hålla igen pga vikten men kan inte då hungern blir för stor. *suck*

• PojkarnasMamma85
    JennieJ skrev 2012-03-30 10:15:10 följande:
    Äntligen lite positiva besked :) var på ul på speciallist mödravården och jag kommer kunna födda naturligt :) så skönt!! Och just nu vägde lille Theodor exakt 1,6 kilo
    Grattis, vad skönt för dig!!
    MissFörstånd skrev 2012-03-30 10:28:30 följande:
    Jag är i v30 och alltid hungrig så jag "hoppas" det är tillväxt .
    Hehe, då säger vi att det är det Flört
  • PojkarnasMamma85
    gammelmamma skrev 2012-03-31 13:13:29 följande:
    Jag har varit tvungen att ta värk och sömntabletter ett par gånger när värken varit för jävlig, nu mår jag skit, tänk om jag har skadat barnet. Är supernojig över det idag.
    För övrigt har jag det jättejobbigt med urinlackage, nån mer? Jag tror att det är det. På dagarna måste jag ha bindor annars blir jag jätteblöt i trosorna. På nätterna vill jag gärna vara utan eftersom jag tycker det är så obekvämt, men de senaste veckorna har trosorna varit jätteblöta:( Jag har nämnt det hos BM, inte gjort nån jättegrej av det, men de jag har nämnt det för säger bara att det är normalt. I natt vet jag inte hur många gånger jag har varit uppe på toa, jag känner liksom inte att jag är kissnödig utan det bara rinner liksom.... 
    LillSnurr82 skrev 2012-03-31 13:17:21 följande:
    Gammelmamma: har du inte börjat läcka fostervatten då?
    Eller är det rikliga flytningar? Det har jag, och jag blir riktigt blöt emellanåt!
  • PojkarnasMamma85

Hur vanligt är det att bm på ultraljudet såg fel på könet? Vi såg ju vad vi tror var en snopp ca 3 gånger, men kan man vara 100% säker på det ändå?

Det är maken som satt griller i huvudet på mig då han berättade om en jobbarkompis som de sa till på ultraljudet att det var en pojke och sen när barnet kom visade det sig vara en tjej istället.

• PojkarnasMamma85
    gammelmamma skrev 2012-03-31 21:42:29 följande:
    Ursäkta infon men det är väldigt rinnande, kan det var flytningar ändå? Med mina tre första hade jag inget sånt men med fjärde hade jag lite
    Ja, absolut. Jag får också så. Förra graviditeten åkte jag in till förlossningen pga det då jag trodde det var fostervatten som sipprade men det var det inte. Flytningarna kan komma i alla former under graviditeten, hos mig är det allt från kletigt till riktigt sega flytningar (nästan så jag tror det är slemproppen ibland) och så dessa vattniga flytningar som bara rinner rakt igenom trosorna och byxorna.
  • PojkarnasMamma85
    Baby1112 skrev 2012-03-31 22:08:17 följande:

Har också så... Väldigt olika. Tycker båda är lika jobbiga... Hatar flytningar i alla former!

Samma här! För mig blir det nästan värre med trosskydd också och så riskerar jag att få svamp med det också. Så det blir att byta trosor och byxor ofta istället.
  • PojkarnasMamma85
    gammelmamma skrev 2012-03-31 22:25:01 följande:
    Vad skönt, inte att ni har det så klart men att det finns fler. Det luktar ju apa också, man får aldrig känna sig ren och fräsch.
    Känner igen det där precis!
Svar på tråden Juni-barn