• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble

Sweet life: vilken jobbig situation du är i, men stå på dig det är trots allt DU som bär barnet och du ska ska genomgå en ev. abort inte han. Gör det som känns bäst för dig och strunta i allt annat. Som du säger så kommer han ju säkert vara där ändå sen, har varit med om det själv..

Grattis jjohansson till att du fått se den lilla :) Är så avis..

Var på inskrivning i måndags, hade en student men det gick bra. Fick tid för det tidiga ul om 2 veckor. är i v11 nu, längtar!
    Vågar nästan säga att mitt illamående blivit bättre nu, hopaps verkligen. Imorgon ska jag också åka till jobbet för medarbetarsamtal och tänkte då berätta om graviditeten, nervös för det! men känner att det är på tiden innan nån börjar ana nåt.

• lycka 4

Jag fick ett sug efter lussekatter så jag har just bakat en mega sats =)

• zenoble
    lycka 4 skrev 2011-11-09 15:47:22 följande:
    det gjorde jag med i helgen, kunde inte låta bli ;)
  • lycka 4
    zenoble skrev 2011-11-09 15:52:51 följande:
    det gjorde jag med i helgen, kunde inte låta bli ;)
    =)
  • lycka 4

Jag har ju tre barn sedan mitt tidigare förhållande och vi fick barn rätt tidigt . Han tog aldrig på min mage eller njöt av bebis tiden utan det va jag som skaffade mina tre barn själv egentligen. Så denna gång med min underbara kärlek känns helt fantastisk. Han är lika glad pratar å planerar å längtar på samma sätt som gör jag därför njuuuter jag som attan denna sista graviditet =)

• Havsjungfrun
    JennieJ skrev 2011-11-09 14:24:59 följande:
    Idaelin0406 tack ja äntligen kan man slappna av lite och alla symtom känns så värda att ha för tillfället. Min man grät under ultraljudet av lycka och han går som på rosa moln man kan inte låta bli att skratta åt honom lite.
    Härligt! Hjärta
    lycka 4 skrev 2011-11-09 15:47:22 följande:
    Åh, vad sugen jag blev Glad
  • Uddabus

Är bara ledsen, arg o besviken just nu... O känner mig hemsk som tvingar honom till detta

• Uddabus

Fast samtidigt kan jag inte göra abort så det är inget annat alternatv... O han hade valet att skydda sig innan..

Varför ska han tvinga mig till en abort?

• Pinkflower880

Busbus: du är inte hemsk! Han är! Han försöker tvinga dig till abort för att han vill att du ska göra det. Då kan han ju snipsa sig om det är så enkelt... Tycker han agerar väldigt omoget! Det är din kropp... Och han vet ju som sagt konsekvenserna av oskyddat sex! Han borde vara där och ställa upp för dig oavsett! Alla bebisar är inte planerade, men man kan ju inte kräva att någon ska göra abort för att man är för lat för att skydda sig!