• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pinkflower880

Stå på dig busbus! :)

Min sambo började också prata om abort både förra året och nu, när jag blev gravid så tätt efter. Jag talade om för honom att jag aldrig någonsin kommer att göra det bara för att "man slarvat". Jag sa att du vet hur barn blir till, så även om det är oväntat så är det ju inte omöjligt!!! :)

Då muttrade han nåt om att snipsa för att inte få barn varje sommar... :)

Sådär ja
  • Uddabus

Ja exakt dem vet mycket väl hur barn blir till...

O dessutom har jag aldrig haft skydd vilket han vet om

• Havsjungfrun
    fröken01 skrev 2011-11-08 20:56:05 följande:
    Vad konstigt jag skrev, blev bara nyfiken på hur din arbetssituation ser ut?
    Har en klass på 18 elever som startade med att bränna ut läraren i åk. 1. Efter en massa vikarier i åk. 2 fick de en lärare och en elevassistent i åk. 3 och då funkade det bra. När jag tog över dem i åk. 4 fick inte assistenten vara kvar. Sedan dess har situationen bara blivit värre och värre. Har fyra utåtagerande elever och dessa plus några till har svårt med koncentrationen. Har också några som ifrågasätter allt som ska göras. Mycket påfrestande.
  • Pinkflower880

Precis... Alltså visste han från början vilka insatser han spelar med! Då är det ännu sämre stil att gnälla...

Sådär ja
  • Pinkflower880
    Havsjungfrun skrev 2011-11-08 21:25:45 följande:
    Har en klass på 18 elever som startade med att bränna ut läraren i åk. 1. Efter en massa vikarier i åk. 2 fick de en lärare och en elevassistent i åk. 3 och då funkade det bra. När jag tog över dem i åk. 4 fick inte assistenten vara kvar. Sedan dess har situationen bara blivit värre och värre. Har fyra utåtagerande elever och dessa plus några till har svårt med koncentrationen. Har också några som ifrågasätter allt som ska göras. Mycket påfrestande.
    Fy vad jobbigt!

Beundrar alla som jobbar som lärare. Har verkligen inte det tålamodet. Skulle få panik av utåtagerande och okoncentrerade barn. Även om man säkert får en hel del tillbaka också...
    Men mitt tålamod är inte alls gjort för sånt...

Men att vara lärare borde ändå klassas som stressigt, och det borde vara lättare att få gravidpenning.
    Sådär ja
  • Uddabus

Ja men det är sp det är... Ska jag vänta mig att han lämnar mig nu då!??

Alltså jag blir bara galen på honom...

O deppig har han varit länge ...

• Uddabus

Hoppas att det smakar för den lille/à...

O hoppas att jag inte blir så rutten av citrus som vid mina andra graviditeter...

O denna gången har jag mått fruktansvärt illa o knappt kunnat gå upp ur sängen eller soffan... Vilket jag inte gjort innan

• Pinkflower880

Clementiner är gott! :)

Tror inte han lämnar dig... Känns väl drastiskt. Ni hade väl just köpt hus?
    Han kanske bara behöver komma till ro eller insikt eller vad man ska kalla det. Men gör han inte det inom en hyfsat snar framtid så kanske ni borde ta en diskussion...

Känns ju kanske lite jobbigt att försöka ha ett liv med någon som inte vill vara med. Men det känner du ju själv...
    Han kanske bara har en extremt dålig period???

Sådär ja
  • Uddabus

Ja han e less på livet helt enkelt o har jävligt jobbiga ex... Så klart att han är rädd att det blir ännu ett seperationsbarn...

Vilket jag inte tror eftersom jag kämpar på hela tiden...

Förstår hans oro, rädsla o panik... Men jag gör inte en abort...