• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • JennieJ

Nu sitter jag här igen i väntrummet och de är exakt på klockslaget 3 veckor sedan jag satt här. Så nervös att jag knappt kan andas då dom sist inte såg något! Haft en tuff natt jag knappt sovit och 7 i morse spydde jag som en dåre och på pendeltåget hit fick jag ta till hundbajspåsen och folk bara blängde på mig vilket gjorde att min man snäste åt dom att jag var gravid. *min lilla riddare * så nu iaf om så där 10 min kommer dom ropa in mig och jag ber till gud att man får se ett knute denna gång

• memmlan87
    lycka 4 skrev 2011-11-09 08:19:38 följande:
    Hahah frukost knäcke med hushålls ost smakade mums !!!
    Haha! Samma här! Det var liksom det enda jag var sugen på nu på morgonen. En mjuk macka eller youghurt t.ex. får mig att hulka av bara tanken! Knäckebröd funkade kanon :D
  • fröken01

Äntligen VUL! Det gick toppen och hjärtat tickade så fint. Vecka 9 + 5 stämmer bra då läkaren mätte.

• Elvis Mamma

Nu har illamåendet slagit till på allvar här med. Tredje morgonen i rad jag spytt å igår låg jag däckad hela dagen. Kan inte dricka kaffe längre å vill spy så fort jag öppnar kylskåpet eller diskmaskinen, kan knappt gå in i köket. Men har provat piggelin som någon tipsade om å de funkar för stunden så många piggelin kommer de bli lycka till alla som har VUL i dagarna och stort grattis till er alla som fått se eran lilla

• nenne87

Ååååå grattis fröken01. Måste kännas underbart eftersom du vart orolig på dina svaga symtom! Känner du fortfarande ingenting? E sååå nervös inför mitt vul på fredag morgon så jag mår illa av det. Har ju som sagt väldigt svaga lite udda symtom så jag e tveksam om det är nått där inne?? Lycka till gullgrodan, jag vet precis hur du känner dig

• Sweet life

Grattis till alla er som fått se era små gryn!

Här hade vi en rejäl urladdning igår men jag förstår fortfarande inte vart vi står...
    Han har ju inte nämnt ett ord om den här oönskade graviditeten sen förra gången vi pratade om det och jag tänkte väl att han får väl ta upp det när han känner sig redo för det. Men igår när han lämnat äldsta tjejen i stallet, kom han hem och nästan skrek åt mig "jaha, när hade du tänkt prata med mig om det här då?!!!!" Oj vad chockad jag blev och började gråta...

Sen ägnade vi kommande två timmarna åt att han slängde ur sig massa saker. Jag svarade bara med nej, jo, jaha, oj... Jag fattar inte, han säger att han tycker om mig men att anledningen till att vi började träffas var för att få njuta, känna sig behövd och uppskattad. Vilket jag håller helt med om! MEN, nu är det så här. Jag vart gravid och ja, det var en olyckshändelse. Det gör inte en abort lättare för mig att göra. Han sa att det inte är lika etiskt komplicerat att göra en abort nu eftersom vi båda ser det här som ett olycksfall... Han sa även att han inte är intresserad av att börja om, och att han inte är intresserad av att ha ett barn som fyller 20 när han blir 61. Att han nu måste börja satsa på sin karriär och trygga framtiden för de två barn han har, som han tycker räcker mer än nog....

Så här sitter jag, inte ett dugg klokare...

Vad menar han? Att om jag behåller så är det tack och adjö och om jag gör en abort så kan vi fortsätta ha det skönt tillsammans så länge som han vill eller tills jag är klar med mina studier och vill ha barn?

Förlåt om jag drog ner stämningen nu!!

• Uddabus

Blir sååå jävla arg på dessa karlar som tror sig vara gud o ska tvinga till en abort med olika hot

• IdaElinLivia040611

Sweetlife- men ställ den frågan till honom. Gå inte runt å grubbla å älta. Rakt på bara, så att du vet. Du blir ju galen av att gå runt och tänka och anta.....

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523