Grattis till alla er som fått se era små gryn!
Här hade vi en rejäl urladdning igår men jag förstår fortfarande inte vart vi står...
Han har ju inte nämnt ett ord om den här oönskade graviditeten sen förra gången vi pratade om det och jag tänkte väl att han får väl ta upp det när han känner sig redo för det. Men igår när han lämnat äldsta tjejen i stallet, kom han hem och nästan skrek åt mig "jaha, när hade du tänkt prata med mig om det här då?!!!!" Oj vad chockad jag blev och började gråta...
Sen ägnade vi kommande två timmarna åt att han slängde ur sig massa saker. Jag svarade bara med nej, jo, jaha, oj... Jag fattar inte, han säger att han tycker om mig men att anledningen till att vi började träffas var för att få njuta, känna sig behövd och uppskattad. Vilket jag håller helt med om! MEN, nu är det så här. Jag vart gravid och ja, det var en olyckshändelse. Det gör inte en abort lättare för mig att göra. Han sa att det inte är lika etiskt komplicerat att göra en abort nu eftersom vi båda ser det här som ett olycksfall... Han sa även att han inte är intresserad av att börja om, och att han inte är intresserad av att ha ett barn som fyller 20 när han blir 61. Att han nu måste börja satsa på sin karriär och trygga framtiden för de två barn han har, som han tycker räcker mer än nog....
Så här sitter jag, inte ett dugg klokare...
Vad menar han? Att om jag behåller så är det tack och adjö och om jag gör en abort så kan vi fortsätta ha det skönt tillsammans så länge som han vill eller tills jag är klar med mina studier och vill ha barn?
Förlåt om jag drog ner stämningen nu!!