• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pinkflower880

Han får ju kämpa så att det inte blir ytterligare ett separations-barn.

Men jag hade heller aldrig gjort abort i ditt läge...

Sådär ja
  • Uddabus

Tack det säger alla andra till mig oxå men känns inte kul att göra något så stort som att skaffa barn mot någons vilja...

O nu är jag i v 11 o barnen såg mina ultraljuds bilder o frågade sambon om jag fick berätta nej var svaret o då frågade jag varför o fick svaret skiter i vilket.. Sååå jag berättade o dem två 6 åringarna vi har hemma blev jätteglad o min son är en vecka yngre än hans dotter utbrister äntligen är jag inte minst längre...

Haha dessa barn är för härliga

• Havsjungfrun
    Pinkflower880 skrev 2011-11-08 21:31:14 följande:
    Fy vad jobbigt!

Beundrar alla som jobbar som lärare. Har verkligen inte det tålamodet. Skulle få panik av utåtagerande och okoncentrerade barn. Även om man säkert får en hel del tillbaka också...
    Men mitt tålamod är inte alls gjort för sånt...

Men att vara lärare borde ändå klassas som stressigt, och det borde vara lättare att få gravidpenning.
    Ja, det är ju inte direkt så att man kan ta en paus och gå och kissa när som helst. När jag fick en blödning (trodde att jag fått missfall) kunde jag inte ens gå ifrån men gott samvete då en kille fått en boll i huvudet och var jätteledsen...
  • Nilee

När ska du dit gullgrodan ? Lycka till, hoppas inte blödningen var någon fara! men jag tror de kommer att gå bra :)

• lycka 4

god morgon !! Har varit vaken halva natten pga illamående =( Inte klokt att man ska behöva vakna avv att man mår illa juh bläääää

• IdaElinLivia040611

Gullgrodan- lycka till idag. Vilken tid e det dags??? Busbus- blir så ledsen när jag läser dina inlägg. Men hur funkar er vardag nu? Du går runt och e gravid och han går runt och vill inte ha barnet. Tiden går och sen då? Ska ni inte prata igenom det ordentligt, känns lite barnsligt av honom att inte kunna komma fram till något konkret. Ska han gå runt och skita i vilket tills bebisen är här? Tror du han lämnar dig? Borde han ju redan gjort det i så fall....tror bara att han hotar med det för att du ska göra abort. Men ni borde lösa det, inte kul att komma till världen i kaos. Tänker på dig :)

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • lycka 4

Hahah frukost knäcke med hushålls ost smakade mums !!!

• RocketQueen

Blää har varit vaken hela natten för att jag hade en tidig läkartid hos MVC (jobbar natt så jag brukar lägga mig vid sextiden). När jag välkommet dit, yr av trötthet är det datorhaveri så min tid blev inställd, trött helt i onödan alltså. Nu ska jag försöka somna så jag orkar med min mardrömsjobbvecka som börjar idag. Huuuu....