• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-11-10 10:47:10 följande:
    Den har Svart suflett och bärkorg och själva liggdelen är mörkgrå. Vi ville ha en neutral vagn och har istället en jätte fin chockrosa åkpåse och en färgglad skötväska. 
    Jag bor i sthlm så det e ju inte så himla långt:) 
    Lägger upp en bild ikväll:)
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • IdaElinLivia040611

Satan va det drar i livmodern idag, verkar vara en växarperiod nu. Äter som en galning gör jag också. Inne på frukost nr 3 nu Flört!

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • Dancia

Så glad över alla er som bryr er :).

Imorgon ska jag till läkaren för att få en sjukskrivning fram till den 16 dec. Har hamnat alldeles för långt bak i studierna med allt illamående och kräkningar, hjärtklappningar och allt är ännu värre nu när mannen är på sjukhuset. Känns inte alls roligt att behöva bli sjukskriven men just nu känns det som att jag inte har något val.

Var hos BM igår och frågade om jag fick göra CUB testet men det får man inte göra här om man är under 33. Tycker det är dumt att det är så olika i olika landsting :(. Jag ville ju egentligen mest göra CUB för att få se lilla "hoppsan" men självklart även för att se så det inte kan vara några allvarliga kromosomfel.

Hoppas att jag kan få lyssna på hjärtat i v.14 iallafall.     

• Lärarstudenten

Sitter i väntrummet på väg in till inskrivning... Nervös! Hoppas att man får göra ännu ett vul. :) Om allt visar sig vara bra, skall vi berätta för sonen ikväll!

• LillSnurr82

I dag fick vi äntligen hem "jag ska bli stora syster" tröjan :) så på söndag på fars dag ska Agnes få ha den på sig när vi ska hem till min mamma och pappa och fira fars dag med min familj :) spännande och se hur lång tid det tar innan någon reagerar på tröjan :)

• JennieJ

Hej alla såg att ni prata om vagnar! Måste erkänna att vi har redan köpt vagn, tanke på att de är 365 dagars öppet köp så vågade vi . Kort om våran vagn! Jag var i Borås samma dag som jag plussade och på toan i sjukhuset fick jag första plusset på väg hem från borås så hade man lite extra tid innan våran buss gick hem och såg att de låg en barnvagnsbutik vid bussstationen nyplussad var jag tvungen att gå in. La ögonen på våran vagn direkt och så stabil och underbar. Tog ett kort på den och skrev upp namnet. Och den heter "2 and me och modellen nuuk" väl hemma fira jag och mannen våran graviditet och jag kom på att jag sett denna vagn. Sökte på den för att visa min man och dom sålde den i gbg och vi åkte ditt ca 1 vecka efter och han gilla den oxå. Och kostat närmare 5000 så var den sänkt till halva priset. Så vi slog till. Butiken vi köpte den på var www.jollyroom.se Kan berätta att till mina andra två barn så köpte jag nya Brio kombivagnar till men då jag varit sjukskriven i 3 år efter ett överfall jag råka ut för hade vi inte råd att slänga 8000 kr på en vagn. Kan erkänna att jag varit emot billiga vagnar innan och blev förvånad hur stabil och bra våran vagn visa sig vara så alltid lär man sig något nytt

• bebisgalen

Själv tänkte jag slå till med en KRONAN vagne till detta barnet. Hade emmaljunga till dottern och tycker kronan verkar väldigt prisvärd.

• lycka 4

Jag har köpt nya vagnar alla tre gånger men kommer nog garanterat satsa på en begagnad denna gång, jag tröttnar snabbt på vagnar å byter å har mig så jag tycker inte det är värt närmare 10 tusen för en så liten tid

• Zvartaliljan

Om allt går som det ska med graviditeten (vul igen imorgon...då kommer domen...) så ska jag bara ha en Bugaboo Donkey, mannen är totalt emot det då vi redan har en P&T men jag ska nog lyckas övertala honom :-P