• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillaGrynet

Missförstånd: Jag hoppas att du har fel;) Usch, känner mig riktigt orolig över det här.. Ska som sagt gå var 14:e dag å ta prover.. Min BM sa att hon bara stött på något enstaka fall innan, som har höga värden. Däremot låga värden var vanligare.. Hoppas det går tillbaka.. Vilket det isåfall brukar ha gjort runt v.15.... Oavsett vilket så är det ju inte bra när sköldkörteln är i obalans åt något håll

• PIO

Jisses amalia! Har knappt sovit inatt. O när ja väl somnat kommer vår 5 åring in o lägger sej mellan oss. Blir trångt som fasen men ja lyckas tillslut somna om. Vaknar strax efter tre igen av att sonen kissat i sängen. Gaah upp o byta lakan, duscha av sonen o sen ett nytt försök att sova. Men nej! Sonen vägrar utan är vaken tills pappas klocka ringer o dom har nyss åkt till dagis o jobb. Här ligger jag... Illamående som f----n o då spyr hunden! Bläää!!! Herregud när ska detta ta slut. Hahahaha nu ska ja försöka sova en stund sen kl 11 idag ska vi iväg på info samtal om kuben. Hoppas att ni andra vaknar pigga o glada idag :)

• lycka 4
    PIO skrev 2011-11-10 06:01:46 följande:
    Jisses amalia! Har knappt sovit inatt. O när ja väl somnat kommer vår 5 åring in o lägger sej mellan oss. Blir trångt som fasen men ja lyckas tillslut somna om. Vaknar strax efter tre igen av att sonen kissat i sängen. Gaah upp o byta lakan, duscha av sonen o sen ett nytt försök att sova. Men nej! Sonen vägrar utan är vaken tills pappas klocka ringer o dom har nyss åkt till dagis o jobb. Här ligger jag... Illamående som f----n o då spyr hunden! Bläää!!! Herregud när ska detta ta slut. Hahahaha nu ska ja försöka sova en stund sen kl 11 idag ska vi iväg på info samtal om kuben. Hoppas att ni andra vaknar pigga o glada idag :)
    Fy fan sånna nätter är så mysiga =)

Själv har jag haft båda grabbarna katten å hunden i sängen ( alla passar på när hjärtat är borta ) Så sömnen har inte vart den bäst här heller .

Jag mår ju illa nattetid vilket är väldigt drygt. Jag vaknar liksom av att jag mår illa å måste byta ställning =(

Busbus Hur mår du ?
  • Bumblebina

Tack för att ni påminde mig om nyponsoppan! När jag läste det kom jag ju ihåg att jag levde på nyponsoppa i tre månader sist gång... Det är liksom det enda som går ner och som får stanna nere utan STOR ansträngning...

Lycka4: Har alltid sagt att det där med morgonillamående är rent skitsnack... Dygnet-runt-illamående, DÅ närmar vi oss sanningen... :-/

• lycka 4

Ja morgonen är inte så farlig för mig det är nästan som lugnas då i nån timma sen mår jag typ konstan illa hela dagen

• IdaElinLivia040611

Jag går in i v 10 imorgon....yeyyy!!! Tvåsiffrigt!!! Mitt illamående börjar lägga sig nu. Jag mår fortfarande illa hela dagen men det är inte alls lika starkt. Igår var jag hos mina föräldrar på middag och det var första kvällen på länge som jag åt och njöt av maten. Så himla skönt också att slippa laga maten själv:)
    Vid mina andra 3 grav har jag mått illa till v 12 typ, men jag tycker redan att det börjar försvinna....så ännu en anledning att det kanske e en pojk denna gång (har 3 tjejer).

Var hos min BM igår och fick träffa en läkare som skrev remiss för KUB och att jag skall tillhöra spec.mödravården. Passade på att fråga om mina flytningar som varit ljust bruna i nån vecka. Hon trodde att det kom från slidan och inte från livmodern. Och eftersom jag sett ett tickande hjärta så tyckte hon att jag inte skulle oroa ig. Och som hon sa är det något annat pågång kan man ju ändå inte göra något så här tidigt för att stoppa det så det är bara dumt att undersökas och vara där å pilla för mycket.
    Så nu e det KUB om 3 veckor, ska bli så kul att se hur mycket luddet har utvecklats:)

Dancia: Va skönt att höra ifrån dig, har tänkt mycket på er. Fan att det ska ta sån tid att få en MR, det handlar ju om hjärnan, tycker dom borde prioritera det. Han e ju så ung också. Styrkekramar till er.

PIO: Gud vilken natt, hoppas du får sova lite nu.

Oj långt inlägg, men bättre det än ni i BF-listan som inte skriver alls;) 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • Nilee

v 12 idag =) ul 25, känns som en evighet dit :O

• Annam85

Var i Ullared för någon vecka sedan och hade hoppats på att hitta mycket fint på mammaavd. Tyvärr hittade jag itne alls så mycket som jag hade tänkt... tyckte det var rysligt dåligt utbud av byxor ex... kanske jag som tittade på fel ställen?! Hade inte så mycket tålamod med illamåendet som var mitt sällskap den fm.... =)
    Dock hittade jag mycket "vanliga" kläder! En tunika, kofta, tröja(modell större dock=) samt då ett par mysbyxor, jättefina, från mammaavd och en matchande jacka till dem och "akta magen" t-shirt" =)

MEN till våren! Dåni! Då kommer jag och mannen åka dit och shoppa big time på barn avd! Såååååå mycket fina grejer de har!! Och betydligt billigare än på andra ställen också!! =)

• emma78
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-11-10 08:19:08 följande:
    Vid mina andra 3 grav har jag mått illa till v 12 typ, men jag tycker redan att det börjar försvinna....så ännu en anledning att det kanske e en pojk denna gång (har 3 tjejer).

Hahaha å jag som hoppas på tvärtom:))har mått jätteilla de andra två grav. fram till v 14 men mår hur bra som helst denna gången:))slutade må illa för snart två veckor sedan redan i v 8!! Så jag tror ju att jag har en liten tös i magen för de andra två var ju pojkar:))

Som jag berättat innan är ju detta en liten sladdis och det var läääängesedan man hade koll på babysaker å sånt.Vet att det är väldigt tidigt men man kan ju inte låta bli att spana lite på vagnar o dyl. Är det någon som vet nått om vagnarna som finns på  www.billigabarnvagnar.se/  ??? Hittade en vagn där som jag gillade men vet ju inget om kvalliten......Priset var det ju inget fel på,men det kanske är så att man får vad man betalar för?