• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • fröken01

Jag är shoppingtokig i vanliga fall, men just barnvagn intresserar mig inte alls. Son det känns nu duger en svart från Blocket gott och väl! Men det kan ju ändras Vi flyttar till vårt hus om tre veckor. Då drömmer jag om ett barnrum med vita möbler och en tapet jag tittat ut! Längtar!

• Pinkflower880

Det här med illamående... Är i vecka 9+2 typ, så jämfört med förra graviditeten så borde jag vara halvvägs genom illamående-fasen... ;)

Äter Lergigan Comp. Men kräks hyfsat mycket ändå i mitt tycke... Har för mig att jag läste nåt om Primperan??? Är dom bättre? Vad är skillnaden? Nån som vet?

Sådär ja
  • Ice Age

är lite sugen på en teutonia spirit S3. Men måste ta och testköra en på riktigt. Men det dröjer nog några månader innan vi skaffar vagn skulle jag tro...
    Imorgon är det inskrivning på MVC, ska bli spännande det :) 

• Uddabus

Mitt illamående har peppar peppar nästan gått över... Från att i princip bara ligga ner till att fungera om dagarna.. Brukar komma en släng när jag ska lägga mig dock

• Pinkflower880
    Uddabus skrev 2011-11-10 21:04:11 följande:
    Mitt illamående har peppar peppar nästan gått över... Från att i princip bara ligga ner till att fungera om dagarna.. Brukar komma en släng när jag ska lägga mig dock
    Är avis!!!

Vill att mitt ska gå över, så jag kan börja njuta av att vara gravid! :)
    Sådär ja
  • Pinkflower880

Mycket frågor idag..

Men har inte haft ömma bröst innan, men det började smyga sig på igår och idag är dom riktigt ömma och något större...

Någon annan som fått ömma bröst "sent"? Eller får alla det i vecka 5 utom jag? :)

Sådär ja
  • Sweet life

Mitt illamående finns där när jag vaknar på morgonen. Men det är för att jag är så grönjävligt hungrig. Sen kommer det tillbaka när jag blir hungrig igen. och just nu är jag inte suget på nått vilket i sin tur leder till att jag hoppar över massa mål mat.. DUMT!! Men det bara blir så....

• L1nda

Hej får man hänga på här?   Väntar mitt andra barn, har en 07a också. Bf ca 10 juni :)
    Mår super illa, onda bröst och en hemsk halsbränna hoppas på att de ger med sig snart! 

• PIO

Ice Age- vi hade en spirit s3 till sonen. Gillade den inte så värst, tyckte att fen välte lite väl lätt. Men de är ju 5 år sen så de kanske har blivit bättre men ja skulle inte rekommendera den till någon. Men provkör o känn efter. Du kanske inte alls tycker som mej :).

Va på freja-samtal idag (info om kub) det gick bra. Vi bestämde oss för att göra det så på måndag ska ja ringa o boka tid. Men det borde ske om ca 2 veckor.
    Ne nu ska ja försöka sova, ska till banken imorgon o fixa med det sista inför husköpet :)

• Pinkflower880

Hej och välkommen L1nda!

Grattis! :)

Sådär ja