• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PIO

Ja färgade håret i tisdags. Min färg blev inget annorlunda mot förra gången ja färgade. Men har oxå hört att de inte ska vara så bra att färga men ja kan inte låta bli. Får hoppas att det är en myt :/

• m1ni

Hårfärgning ska inte vara farligt. Vet folk som färgat hos frisör när de varit höggravida och frisörer borde väl veta. Som sagt, färgen kan bli lite annorlunda eller inte ta alls ;)

Appropå vagn så är jag väldigt sugen på brio go, alternativt brio sing. Nån som har erfarenhet? Tycker dom verkar väldigt smidiga och lätta.

• emma78

Jag är oxå lite insnöad på Brio Sing....eller nått liknande.
    Jag vill ha en vagn som man kan sätta fast bilstolen på chassit ,supersmidigt enligt mig:))

• lycka 4

bhuuu jag saknar min man =( Han åkte upp till mässan i stockholm igår och ska vara kvar till sen kväll på söndag . Vi har ju precis flyttat hit från stockholm så jag känner mig mega övergiven =( Känslig är man juh också och ynklig känner jag mig bara för att jag mår så jävla pissigt. Inte kan jag sova heller jag är van vid att ligga i hans famn juh . Jag matar sängen full med barn å katt å hund bara för det ska bli så mulligt som möjligt .

Gud va töntig jag e men det är liiiiite synd om mig

• Lärarstudenten

Här blir det en kronan! :) vågar dock inte köpa en redan, väntar efter UL... Jag tonade håret förra veckan, gick bra, har fick hört att man inte skall bleka håret gör då kan det bli grönt!

• lycka 4

Jag är också sugen på kronan dom är jätte fina. Men jag tycker om teutonia också

• m1ni

mammaemma - ja jag tycker sing och go påminner mycket om varandra i utseende, förutom att singen ser lite högre ut och har djupare varukorg. men båda går att klicka fast babyskydd på. en till fördel är ju att de i princip inte tar nån plats alls ihopfällda :)

• fröken01

Bara så ni vet är ert barnvagnssnack rena grekiskan för mig! Hjälp! Får nog be svägerskan om en kurs.

• Pinkflower880

fröken01: Barnvagnar är grekiska! Det finns en hel djungel... När vi kollade första gången var jag helt slut efteråt. Det bara snurrade liggdelar, sittdelar, hårda och mjuka liftar och kombi och duo-vagn. Finns en miljard olika kändes det som... :)

Nu, åtta månader efter det köpet vet jag definitivt vad jag vill och inte vill ha för vagn den här gången! :) Har mycket fler krav denna gång! :)

Sådär ja