• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen

Sweet life: Men håll utkik på blocket. Brukar finnas massor där till bra priser. Det kostar inget att kika runt

• Sweet life
    RocketQueen skrev 2011-11-10 16:13:21 följande:
    Sweet life: Men håll utkik på blocket. Brukar finnas massor där till bra priser. Det kostar inget att kika runt
    Det har du heeelt rätt i! Får kanske be mormor och ett bidrag, hon brukar vara väldigt generös med sånt..
  • IdaElinLivia040611
    Tess1979 skrev 2011-11-10 15:13:04 följande:
    En paraplyvagn har vi, så problemet är löst om vi är två som far i väg med barnen. Men det är ju det om jag ska iväg själv med båda, till stan och shoppa eller till ica och handla vad vet jag. Vet inte hur en 2-åring klarar att stå på en bräda en längre tid? Hon vill säkert ha en plats i en vagn att kunna vila....
    Ja kanske, hon e ju bara 2 år. Jag vet bara att när jag fick min andra så var första dottern 1 1/2 och jag köpte en syskonvagn (Emmaljunga) men den var så satans klumpig att det slutade med att jag aldrig använde den. Därför tänker jag denna gång satsa på en riktigt smidig syskonvagn. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • IdaElinLivia040611
    RocketQueen skrev 2011-11-10 15:04:12 följande:
    Jag vill ha en bugaboo cameleon, det är den enda vagn jag kan tänka mig, har helt snöat in på den. Mannen tycker den är för dyr men jag ger mig inte så lätt
    IdaElin: du som bor i Stockholm, förra vintern var det ju brutalt mycket snö (iaf här ute) funkade det bra med buggans vinterdäck till?
    Har aldrig haft den en vinter än. Köpte den nu i sep. Men jag vet att den inte alls blir lika lätt att svänga. Det e ju det som e så skönt med den att man kan styra den med typ ett finger och att den lixom snurrar runt sin egen axel när man ska vända. Men det e ju ett måste med snö så det får bli lite klumpigare.
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • Pinkflower880

Ser att ni pratar vagnar... Kommer behöva tvillingvagn då dottern kommer att vara tretton månader i juni. Vill ha en bugga donkey men stöter på patrull hos sambon. Han tycker det är alldeles för mycket pengar. Men känns ändå som att det är värt att lägga pengar på en bra och smidig vagn, den används ju en del. Sen gillar jag ju att sjala under sommaren, men det kommer ju en höst och vinter då det inte är lika smidigt. Men får väl starta någon övertalningskampanj för att få min vagn... :)

• JennieJ

En fråga? Hoppas någon vet, men har hört att man inte ska färga håret under en graviditet vet dok inte exakt varför? Men frågan är om de är lika skadligt att lägga i en toning? Börjar bli två färgad i huvudet och de är mindre snyggt så behovet är stort att göra något åt de.

• Sweet life
    JennieJ skrev 2011-11-10 17:00:28 följande:
    En fråga? Hoppas någon vet, men har hört att man inte ska färga håret under en graviditet vet dok inte exakt varför? Men frågan är om de är lika skadligt att lägga i en toning? Börjar bli två färgad i huvudet och de är mindre snyggt så behovet är stort att göra något åt de.
    Om det är skadligt eller inte tvistas det hej vilt om, men färgen kan bli annorlunda då håret beter sig annorlunda under en grav på grund av hormoner... Jag ska slänga in en toning här nån dag så vi får väl se hur det blir..
  • JennieJ

Sweet life då väntar jag först på ditt resultat ha ha *skoja bara* hör oxå olika rättare sagt jag hör olika sätt de skulle vara skadligt! Behöver som sagt lägga i en ny chokladbrun då jag är ljusbrun i håret och blond i utväxten som är ca 1 dm långt nu

• lycka 4

Inte ett dugg farligt att färga håret när man är gravid bara färgen som kan bli en annan å då ofta åt det grön aktiga:)

• Uddabus

Ska oxå färga håret idag så vi får ju hoppas att det blir som det är tänkt