• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen

Pinkflower: Man brukar bara få Primperan i nödfall. Det är nämligen inget man vill ta i onödan när man är gravid, finns viss risk för att det kan vara skadligt för fostret. Därför brukar man börja med postafen och lergian.

• Josenoah

Tack för tipsen om vagnar, det är verkligen en djungel när man ska välja vagn :O nån mer som har fått svårt att sova? Jag har inga problem att somna det gör jag varje kväll i soffan efter sonen har lagt sig och vovven rastad men sen på natten ligger jag vaken och vrider och vänder :( så på morgonen är man så trött.

• OHs mamma

Mitt absolut bästa inköp som gravid denna gången är en gravidkudde! Jag ligger SÅ skönt och sover SÅ gott och jag har haft svårt med att sova gott sen jag blev gravid. Så köp en gravidkudde!!

Ni som har fler än ett barn och har ca 2 år och 5 månader mellan barnen, klarar man sig med enbart en ståbräda? Eller bör man investera i en syskonvagn?

• Uddabus

Eller gör en egen :)... Ta gamla kuddars stoppning bara istället för att kasta dem.. Min syster sydde en till mig fast jag inte var gravid :)

• PIO

Jag sover som skrutt på nätterna! Blir tokig snart!! Ligger o vrider o vrider på mej. Usch! Nyss när ja va på toa hade ja fått ljusbruna flytn igen. Hade de i v7 en vecka o har inte haft det sen dess. Usch blir lite orolig samtidigt som ja vet att man kan få så.

• Nilee

Mågon här som börjar fundera på några namn ännu :) ?

• PIO

Är i v 9+5 idag. Förresten är de någon mer som sträcker sej lätt i magen när ni nyser?? Det händer mej jätte ofta, gör skit ont

• Nilee

jag! sträcker mig oftast bara i vänster sidan :)

• IdaElinLivia040611

Vi ska också flytta till hus. Vi har köpt en tomt och börjar bygga vårar egen ritade hus i mars. Helt underbart att få det exakt som man vill ha det:) Illamåendet är fortfarande lugnare och jag har vaknat till liv igen. Brösten ömmar och är sjukt svullna, älskar dom nu;) Har också hört att Pimperan bara är i nödfall, så försök klara dig jag vet att det e vidrigt. När gick det över för dig förra grav? Jag hoppas må ännu bättre om 2-3 veckor. Går in i vecka 10 idag, tvåsiffrigt!!!! Kub den 9 dec, längtar efter att få se vår skatt.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • MissFörstånd

Idaelin - visst är det härligt att få tvåsiffrigt på veckorna

Jag är nog den enda som inte vill ha hus. Jag har själv aldrig bott i hus och det är kanske därför. Nu skulle vi inte ha råd ivf. Vi bor nu i ett hus med tre lägenheter med egen gräsmatta som vi sköter själva, känns eget ändå.