• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillSnurr82

Välkommen L1nda! Åh hus köp... Jag vill med läääängtar så tills dagen då vi ha råd med hus kommer. Förbannad varje dag av att bo som vi gör nu.. :( har ni hittat nåt redan eller är det bara lånen ni fixar? Förstår bara inte hur vi nånsin ska ha råd med 15% i handpenning..

• PIO

Antar att du menar mej :) ja vi har redan hittat ett. Ska bara fixa me lånen så det bara är att skriva på och betala. Den 21 är det vårat :) längtar ihjäl mej men nu är det bara lite över en vecka kvar tills vi får nycklarna.

• fröken01

Vi flyttar till vårt hus 1 december! Längtar så. Köpte det i början av juni så vi har väntat länge. Många banker erbjuder ju andra lösningar för 15 %, men det blir ju inte lika fördelaktigt som övriga 85 %.

• Sweet life
    PIO skrev 2011-11-10 21:32:38 följande:
    Antar att du menar mej :) ja vi har redan hittat ett. Ska bara fixa me lånen så det bara är att skriva på och betala. Den 21 är det vårat :) längtar ihjäl mej men nu är det bara lite över en vecka kvar tills vi får nycklarna.
    Åh va kul! Minns som de vore idag när jag och min exman köpte vårt hus för 4 år sen... Underbara känslan!

Grattis!
  • Uddabus

Mm mina bröst har jag haft sjukt ont i oxå... Knappt kunnat ta av mig behån... Men nu är jag bara lite öm... O mycket mycket större o fylligare... Me like ;)

• Pinkflower880

Vi har också köpt hus. Får tillträde den 25e... :) Längtar massor!!!

Vi flyttade till större lägenhet 1 oktober och skrev på huset dagen innan. Så nu har vi campat i vår nya lägenhet i en och en halv månad. Var liksom ingen mening att packa upp...

Ska bli skönt att äntligen få göra det sen! :)

Sådär ja
  • Josenoah

Mitt enda krav på vagn denna gång är fyra fast gummi hjul, hade en brio sing men vart så besviken på den tyvärr :( hjulen strula hela tiden och jag går i såpass mycket "terräng" att jag behöver nått mer stabilt. Tycker även att sufletten var så dålig på sittdelen skyddade ingenting på sommaren. Nån som har tips på vagn med dem kriterierna jag har? :)

• L1nda

Taack Skrattande

Pinkflower880 skrev 2011-11-10 21:20:29 följande:
    Hej och välkommen L1nda!

Grattis! :)
    Kul med hus köp/hus drömmar!  :)
    Längtar också till dagen de blir hus köp men dröjer nog en stund till..
    Uddabus skrev 2011-11-10 21:40:43 följande:
    Mm mina bröst har jag haft sjukt ont i oxå... Knappt kunnat ta av mig behån... Men nu är jag bara lite öm... O mycket mycket större o fylligare... Me like ;)
     Ja har också jätte ont när jag tar av mig behån, nästan så ja vill ha den på hela tiden eller ha sport bh
  • L1nda
    Josenoah skrev 2011-11-10 21:47:42 följande:
    Mitt enda krav på vagn denna gång är fyra fast gummi hjul, hade en brio sing men vart så besviken på den tyvärr :( hjulen strula hela tiden och jag går i såpass mycket "terräng" att jag behöver nått mer stabilt. Tycker även att sufletten var så dålig på sittdelen skyddade ingenting på sommaren. Nån som har tips på vagn med dem kriterierna jag har? :)
    Då skulle jag nog välja en emmaljunga, funderar på en city cross hade en sån första månaderna till dottern innan jag bytte till bugaboo. Lite sugen på en bugaboo nu med och den skulle passa grymt bra till min lilla bil men tror emmaljunga skulle passa bättre in idag till lekparker och "skogspromenader" 
  • Havsjungfrun
    Josenoah skrev 2011-11-10 21:47:42 följande:
    En äkta Brio med lufthjul :)