• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • L1nda

Har också sträckt mig i magen när jag nyser och ibland när jag hostar, 
    Och ibland när jag ställer mig upp med höger ben sträcker de till i sidan av magen  

• Pinkflower880

Oki. Tack för svaren. Klarar mig säkert! :) förra gången gick det över i vecka 20 så jag är ju halvvägs! :D

• emma78

går in i v 10 idag!! äntligen tvåsiffrigt!! Mår toppen! inget illamående....men konstant hungrig!!kan äta hur mycket som helst,tur man jobbar på restaurang:))konstigt nog är jag mest sugen på frukt,grönsaker,isvatten mm är van vid att vara sugen på godis,läsk å chips.....men det är ju bara possitvt!! har lite svårt att sova på nätterna bara,känner mig lite stressad och har fått lite magkatarr men läste att det var ganska vanligt hos gravida.Har även en otrolig klåda i underlivet....har varit å kollat det hos gyn men odlingarna visar inget:( skönt är det iaf inte....

"namn leken" är i full gång här hemma.Pojkarna är otäkt inställda på att dom ska få en lillasyster....nästan så att jag skulle kunna tänka mig att ta reda på könet för att kunna styra upp deras tankar lite(och mina)!Men maken vägrar.Han tycker att det är lite "själva grejen" när bebis kommer och man få se vad det är....jag känner mig nog lite mer praktiskt lagd denna gången då det är en sladdis och fler barn blir det definitivt inte.Vi har inte en pryl här hemma som har med bebis att göra....så för att göra det lite praktiskt skulle jag vilja veta vad det är för kön...!Vi får se....
    Namnen som pojkarna hittat på än så länge är Maya eller Lily (pojkarna heter Oliver o William)   

• Tess1979
    Josenoah skrev 2011-11-10 21:47:42 följande:
    Mitt enda krav på vagn denna gång är fyra fast gummi hjul, hade en brio sing men vart så besviken på den tyvärr :( hjulen strula hela tiden och jag går i såpass mycket "terräng" att jag behöver nått mer stabilt. Tycker även att sufletten var så dålig på sittdelen skyddade ingenting på sommaren. Nån som har tips på vagn med dem kriterierna jag har? :)
    Emmaljunga City Cross! Jag har en sådan och är jättenöjd med den!
  • Annam85

9+5 idag och dags för inskrivning!! Lite nervös är jag allt... skönt att sambon också ska följa med! Inskrivningen har varit en stor målstolpe denna grav., då jag fick avboka den förra gången och med mina småblödningar i början av denna har jag bara velat komma framåt i veckorna så fort som möjligt.

Men är positiv nervositet såklart också! Ska bli spännande! Mest orolig för att sockervärdet ska vara åt skogen för jag VÄGRAR göra en ny glukosbelastning( gjort en som lab uppgift under utbildn.) Mådde pyton, och då var jag ju inte ens gravid! Med det här illamåendet vet jag att glukosen kommer komma upp lika fort den kommer ner =)

I helgen ska vi berätta för våra familjer om skatten i magen! Både blivande morfar och farfar kommer få passande farsdag presenter. =) Min pappa ska bla få två sagoböcker tillsammans med ett kort där jag skrivit : Grattis på farsdag blivande morfar!  Dax att börja träna nu så du är redo till sommaren 2012!! Vet att han kommer bli väldigt glad. Är så kul med presenter och speciellt överraskningar!

• PIO

Idaelin- wow!! Häftigt att få bygga nytt :)

Skönt o höra att de är fler som sträcker sej. Trodde fasen de va nått fel på mej, hahaha

Namn.. Hmmm ja vi har några tjejnamn som vi haft länge: freja, noelle, noomi. Men vi har jätte svårt att komma på pojknamn. Melwin är fint men känns som det är väldigt många som heter. Sonen heter Oliwer. Men vi har ju några månader på oss att bestämma :)

• mammie86
    OHs mamma skrev 2011-11-11 05:47:05 följande:
    Mitt absolut bästa inköp som gravid denna gången är en gravidkudde! Jag ligger SÅ skönt och sover SÅ gott och jag har haft svårt med att sova gott sen jag blev gravid. Så köp en gravidkudde!!

Ni som har fler än ett barn och har ca 2 år och 5 månader mellan barnen, klarar man sig med enbart en ståbräda? Eller bör man investera i en syskonvagn?
    jag har dubbelvagn till mina två nu och den äldsta fyller 4 om 2 veckor. lillen är 2½ och jag använder den mest för smidigheten skull eller om vi går långt.
    jag kommer ha kvar min dubbelvagn när bebis kommer trots att lillen fyllt 3 då mest för att mina barn är lata och vägrar gå och så man slipper att dom ska ligga och skrika på marken och det tar 2h till affären som normalt tar 15 min. men kommer klart ha en vagn till bara bebis så när man har tid och kan gå utan att bli irriterad att man aldrig kommer fram..
    beror nog helt på vad slags barn man har. vissa barn går ju så gärna själv medans andra (som mina) totalvägrar. man kan ju köpa sig en billig dubbelvagn på blocket som man kan använda då det behövs och ha en enkel med ståbräda som man andvänder oftare.

oj långt det blev!!
  • 120126 A

Usch jag mår sååå illa. V.8+1 idag, och på måndag ska vi på vul.. som vi längtar.. Jag hoppas nästan på tvillingar, det 'känns' som att de är två stycken.. :)

PIO mfl, ja det gör jätte ont att nysa, mest på den högra sidan. Ibland hugger de till när jag tvär reser mig upp.. 

• Havsjungfrun
    Nilee skrev 2011-11-11 08:09:55 följande:
    Mågon här som börjar fundera på några namn ännu :) ?
    Här är Hilma och Alma högaktuella tjejnamn. Killnamn är som alltid svårare, jag gillar Vidar och maken August och Alfred. Då våra barn heter Elis & Tyra ska namnen vara gamla och fina. Barnen röstar dock på Elin, Gullet och Malte ;)