• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Polarlantis
    120126 A skrev 2011-11-11 11:07:07 följande:
    Usch jag mår sååå illa. V.8+1 idag, och på måndag ska vi på vul.. som vi längtar.. Jag hoppas nästan på tvillingar, det 'känns' som att de är två stycken.. :)

PIO mfl, ja det gör jätte ont att nysa, mest på den högra sidan. Ibland hugger de till när jag tvär reser mig upp.. 
    Instämmer i att må illa! URK! Lycka till på vul!!!
  • Havsjungfrun
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-11-11 11:15:29 följande:
    Havsjungfrun: hehe dina barn heter samma som modellen Emma Sjöbergs ;)
    Japp, jag vet men i omvänd ordning. Skojade med maken om att jag nog får mejla henne och fråga vad en ev. tre skulle kunna tänkas heta ;)
  • 120126 A
    Polarlantis skrev 2011-11-11 11:19:51 följande:
    Instämmer i att må illa! URK! Lycka till på vul!!!

Ja det är verkligen hemskt.. Jag känner mig åksjuk/bakfull konstant. Ingen höjdare..
  • Nilee

Vi har Milio, Anthonio, Ellen och Jasmine änsålänge :)

• Nangijala

UUUUSCH för detta illamående!! Är i v 8 nu och har slutpraktik på sjukhuset, är ju inte jättepigg och alert :( Förra gånge kräktes jag bara och sen var det bra tills nästa gång jag behövde kräkas.. men nu mår jag illa konstant! Kommer bli svårt att dölja det så länge till!

• JennieJ

Hej alla! Nyss hemkommen från läkaren har fått en urininfektion som gått upp i kroppen och de värker i ryggen så nu gäller antibiotika som gäller här. Kul att se att ni börjat prata namn idag finns det en Izabelle och en Oliver här hemma och till bebisen är de än så länge nästan bestämt att de blir en Celine om de blir en flicka men om de blir en pojke så har vi för många fina namn som vi inte riktigt än känner oss hundra på och några exempel är Thor, casper och Noak men inget känns lika "okej" som då Celine känns men de är tur att de är så lång tid kvar

• AAEV

Åh vad roligt att ni också börjat prata namn. Här har vi en Alexander och en Eleonora, kungliga och långa! ;) Så nästa blir också nåt sånt, det lutar åt Wilhelm på pojksidan och Josefina,  eller Sigrid på flicksidan :)

Alexander 081026 Eleonora 091123
  • Sweet life

Uch, idag är jag lite orolig. Känner mig helt som vanligt, men har som mensvärk...

• Nangijala
    AAEV skrev 2011-11-11 12:36:01 följande:
    Åh vad roligt att ni också börjat prata namn. Här har vi en Alexander och en Eleonora, kungliga och långa! ;) Så nästa blir också nåt sånt, det lutar åt Wilhelm på pojksidan och Josefina,  eller Sigrid på flicksidan :)
    Eleonora gillar jag här hemma :) men mannen tycker inte om det lika mycket..