• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • lycka 4

Ang uvi va noga med att dom kollar det ofta. Jag fick gbs min förra grav å hade ett helvete

• Polarlantis
    JennieJ skrev 2011-11-11 12:23:06 följande:
    Hej alla! Nyss hemkommen från läkaren har fått en urininfektion som gått upp i kroppen och de värker i ryggen så nu gäller antibiotika som gäller här. Kul att se att ni börjat prata namn idag finns det en Izabelle och en Oliver här hemma och till bebisen är de än så länge nästan bestämt att de blir en Celine om de blir en flicka men om de blir en pojke så har vi för många fina namn som vi inte riktigt än känner oss hundra på och några exempel är Thor, casper och Noak men inget känns lika "okej" som då Celine känns men de är tur att de är så lång tid kvar
    Ajaj, inte skönt! Hoppas du blir frisk fort!!
  • Gingsan

Åhh vad mycket fina namn ni lyckats klura ut! =o)
    Dottern heter Nikita och namnen som är på tapeten här hemma än så länge är Heli eller Simone om det är en tjej, Elian eller Kilian om det är en kille.

Idag går jag in i vecka 10...känns helt sjukt vad fort det ändå gått att komma såhär långt!? 

****Nikita**** 071228
  • PIO

Blir orolig när de där jädra bruna flytningarna dykt upp igen. Grrrrr

• Sweet life
    PIO skrev 2011-11-11 13:35:40 följande:
    Blir orolig när de där jädra bruna flytningarna dykt upp igen. Grrrrr
    Tycker inte man gör annat än är orolig! När ska man få njuta och vara glad?
  • lycka 4

Om det blir en tjej blir det lee och kanske Elliot om det blir en kille. Vi har en alexander Mathias Dennis å en Erica

• Pinkflower880

Tycker man är konstant orolig sen den dagen man plussade. Speciellt med första. Missfall, fel på bebisen, för tidig födsel, komplikationer vid förlossning, PSD... Ja, det rullar liksom på. Man bara byter orosmoment! ;) Lite lättare andra graviditeten, eftersom nan känner igen en del symptom sedan första... Men oron är ändå där!

• Havsjungfrun

Har efter en superillamående dag tillslut fått "lätta på trycket". När man hänger där över handfatet är det ju inte helt konstigt att man frågar sig själv varför man utsätter sig för det här en gång till när man redan fått två fina och friska barn. Sedan så vill jag ju ändå så supergärna ha en här lill* också förtsåss men önskar så att det här förbannade illamåendet ska ge med sig nu.

• IdaElinLivia040611

Sweetlife: fy jag skulle bli orolig om det var jag, att symtom försvinner e ju inget bra tecken:( e nästan mer rädd för det än bruna flytningar som jag hade förut. Men avvakta och se, dom kommer säkert med full kraft på kvällen. Jobbigt med mensvärken men det kan ju va det symtomet som du har kvar det behöver ju inte va negativt. Jag har själv en himla växtvärk e i vecka 10 nu.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • IdaElinLivia040611

Havsjungfrun: önskar att jag bara kunde spy ibland å det känns bättre för en stund i alla fall. Men jag har så jäkla svårt för det. Bara en gång hittills. Fast nu mår jag lite bättre även om jag har några timmars bakslag ibland.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523