• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • conda

Jag är i v. 11 (10+1) och igår kunde jag för första gången dricka några munnar kaffe på morgonen. Jag somnade heller inte vid sju utan höll mig vaken så jag hann se house.

Hoppas nu att jag lagt spyor och extremsömn åt sidan =)

Kram på er!

• Zvartaliljan

Jahapp...vattkoppor på g här hemma nu...men kanske lika bra o få det överstökat innan nya lillasyster/lillebror kommer. Är ju ganska farligt för nyfödda...särskilt prematura som jag får. Så det känns skönt att slippa oroa sig över det nu. Dock jäkligt jobbigt för tillfället då lillebrors astma blivit värre av viruset

• conda

När min son var ett dygn fick storasyster vattenkoppor. Men bb-hemvård sa att det var helt ofarligt då barnen är skyddade via antikroppar från mammans blod. (Under förutsättning att mamman haft vattenkoppor naturligtvis). Däremot finns det ju andra baciller och virus som är värre...

• PIO

Snart dags för inskrivning :) ska försöka få i mej lite frukost nu. Blä inge sugen alls men lika bra så ja inte mår så illa. Ha dn bra dag alla gravida :)

• Havsjungfrun
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-11-15 18:16:33 följande:
    Havsjungfrun: ja fy för å spy när man har en tom mage. Har mått dåligt hela dagen men så nu helt plötsligt på kvällen mådde jag lite bättre så jag till och med fick i mig middag. Det pendlar upp och ner hela tiden. Men snart så e det över, eller väsentligt bättre i alla fall:)
    Gott att få något i magen. Tyvärr brukar mitt illamående inte lugna sig förren i v. 17-18 enligt mina dagböcker från de tidigare graviditeterna så det blir nog så här i några veckor till misstänker jag. Skönt för er som det brukar ge sig för runt v. 12.
  • Havsjungfrun
    True love skrev 2011-11-15 18:43:43 följande:
    Kanske lite sent att hoppa in en tråd? Men gör ett försök, hade för mig att jag redan skrivit i tråden vid ett tidigare tillfälle men då tråden inte fanns sparad bland mina favoriter så kanske det bara var inbillning ;) Är i vecka 12 och lillasyster/lillebror är beräknad till den 2 juni :) Vi har en dotter på 5 år som längtar efter att bli storasyster :)
    Hej och välkommen! Är också i v. 12 och är beräknad 3 juni. Har en son som fyller 6 år om ett par veckor och en dotter som är 4 år. De lääängtar också efter bebisen och pratar mycket om den.
  • queen

PIO: Åh jag ska på inskrivning på fredag, längtar:)
    Hoppas allt går bra! 

• Nangijala

Jag blir tokig på vår hyresvärd!! Vi sa upp vår lägenhet för snart 2 veckor sen och den har inte ens kommit upp på hemsidan ännu! Vi vill ju bli av med den så fort som möjlig då vår nya lägenhet står tom och redo att flyttas in i.. :( blir vi inte av med den snart får vi dubbla hyror i mars.. kan jag lägga ut den på blocket tro och hänvisa till hyresbolaget? haha lite annat är bebisprat kanske men..

• Dancia

Oj vad jag missat mycket på bara en hel dags inaktivitet :). Men sååå roligt att tråden är så aktiv! :). Igår hade jag nog det värsta illamåendet sen denna graviditeten började. Kände mig spyfärdig helatiden och spydde upp i princip allt jag åt. Fruktansvärda gaser i magen och en envis magkatarr på grund av all syra i magen. Till råga på allt hade jag riktigt onda foglossningskänningar och det sitter fortfarande i. Hallå?? Jag är i v.9 och har redan ont av det? Kan inte riktigt förstå hur det går ihop.

Men vill inte klaga för mycket för konstigt nog så går man gärna igenom allt det här när man vet vad som väntar en efter alla besvär :).

Denna graviditeten blev inga försök alls. Vi har skyddat oss med kondom i ett halvår och slarvade en enda gång vilket resulterade i en liten hoppsan :).
    Mina 2 första barn försökte vi 3-4 gånger innan de blev till. Efter första barnet blev jag oplanerat gravid som slutade i MF.

Efter detta barnet vill jag gärna donera ägg för att på något sätt kunna hjälpa andra som får kämpa och kämpa länge för att få sina små mirakel.  

• Pinkflower880

Nangijala: tråkigt med en seg hyresvärd! Det värsta som finns är ju dubbla hyror. Det är så tråkig kostnad! Vet inte hur sånt där funkar dock. Men har ju sett ibland att det ligger ute lägenheter så... Men har ingen aning om du får göra så...