• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen

Men åh vad trött jag blir, fick en kallelse till spec.mvc. Ett datum då jag är utomlands, ska försöka ändra tiden, självklart bara telefontid tidig förmiddag vilket inte är så trevligt för nån som i vanliga fall går oh lägger sig vid 07-tiden. Telefonkö, sen får jag höra att jag kommit fel, blir kopplad, får höra att jag kommit fel igen, får några andra nummer att testa, får fatt i någon som inte kan ändra tiden men som lovade att lämna en lapp till nån som kan. Suck, hur stor är chansen att det blev rätt nu tro? Nu ska jag gå och lägga mig iaf!

• Havsjungfrun
    fröken01 skrev 2011-11-17 08:36:46 följande:
    Håller tummarna Busbus! Men det finns så många fantastiska män där ute. Välj någon som uppskattar dig och din familj.
    Instämmer!
  • Havsjungfrun
    Josenoah skrev 2011-11-17 08:22:26 följande:
    Sitter på mvc nu och är så nervös, känns som om dagen börjat på värsta tänk bara sätt. Så hoppas verkligen på lite goda nyheter från läkaren idag :) ha en bra dag alla fina mammor
    Hoppas att det går bra!
  • Josenoah

Det gick väl bra men hon tyckte inte vi behövde göra vul, hon trodde inte myomet skulle växa så är i princip lika orolig nu som innan :/ skulle vara skönt att få se med egna ögon att det inte blivit större men men

• Havsjungfrun
    Josenoah skrev 2011-11-17 10:32:25 följande:
    Det gick väl bra men hon tyckte inte vi behövde göra vul, hon trodde inte myomet skulle växa så är i princip lika orolig nu som innan :/ skulle vara skönt att få se med egna ögon att det inte blivit större men men
    Kontakta gyn om du ändå är orolig.
  • m1ni

Såg att nån undrade om Blossa-glöggen från t.ex. Ica. Det är lite alkohol i dem.
    Men min svåger läste på om det där när min syster väntade barn, och kom fram till att om man kokar glöggen i ett visst antal minuter så går den att dricka sen :)
    Kommer inte ihåg hur länge men ska fråga.

• Sweet life
    m1ni skrev 2011-11-17 10:41:41 följande:
    Såg att nån undrade om Blossa-glöggen från t.ex. Ica. Det är lite alkohol i dem.
    Men min svåger läste på om det där när min syster väntade barn, och kom fram till att om man kokar glöggen i ett visst antal minuter så går den att dricka sen :)
    Kommer inte ihåg hur länge men ska fråga.
    Det räcker med att den börjar koka för att alkoholen ska försvinna, resten förbränner du innan den ens passerat ner genom strupen...
  • Nangijala

Jag ska delta i en studie där jag ska lämna blodprover 5 ggr under graviditeten samt en gång efteråt för att se hur trombocyterna ändras i blodet när man är gravid och det kan då hjälpa till att lösa frågan varför vissa kvinnor får upprepade missfall! Fick förfrågan av min BM om jag ville delta, ingen tvekan om saken att jag vill vara med! Det är den första studien i världen i sitt slag!

• Uddabus

Ja det är inte lätt alls... Känns som mitt liv bara splittras... O vem vill ha en tre barns mamma med tre olika fäder???

• Zvartaliljan

usch jag mår illa som satan o det bara snurrar i huvudet, har sovit typ 3 timmar/natt senaste nätterna...ensam hemma nu med en sjövild pigg 5½-åring och en 2-årig son med 40 graders feber o vattkoppor precis överallt så han är världens gnälligaste just nu, han har t.o.m koppor på penis, pung, i rumpan, i munnen o i näsan, ÖVERALLT! Tycker verkligen synd om honom men jag orkar inte med mer gnäll nu...blir tokig!!!!