• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pinkflower880

Josenoah: enligt min gynläkare är det inte farligt. Jag har haft cellförändringar och blev därför joniserad förra året. Sen blev jag gravid kort efter. Vid efterkollen för koniseringen hade jag fortfarande förändringar. Så jag tog cellprover ca var sjätte vecka fram till vecka 30 i grav. Läskigt att blöda varje gång, men fick se bebisen på UL varje gång! :) Så tror inte att det är någon fara att bara ta det vanliga cellprovet!

• Tess1979

Nu ska jag gå till jobbet och jobba mitt första pass efter mammaledigheten. Är lite nervös för vad arbetskamraterna kommer att säga... hoppas dom inte ser min mage! vill gärna inte berätta riktigt än. Känns nog som att jag vill vänta några veckor till. Känns lite dumt att komma tillbaks till jobbet för att säga att man ska vara ledig snart igen. Så det är av den anledningen jag inte vill berätta något på direkten. Speciellt för chefen... ja undra vad hon kommer att säga... Ha en bra dag allesammans! Jag kommer att vara dödstrött ikväll när jag kommer hem från första arbetspasset vill jag lova!

• JennieJ

Goddagens alla! Hoppas ni mår okej? Själv mår jag lite illa och är trött men första dagen på många veckor jag inte spytt *peppar peppar* läste lite trådar här inne om kvinnor som försöker bli gravida och om deras misslyckanden min fråga till er är hur länge försökte ni innan de älskade plusset kom för de miraklet ni väntar på idag?

• IdaElinLivia040611

Har varit otroligt lyckligt lottad och lyckats med alla 4 på första försöket. Läser också trådar där folk kämpar, lider verkligen med dom.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • Ussaka

Jag trodde det skulle ta några gånger att få plus, men o så fel jag hade. Det tog sig på första försöket så både jag och min kille blev ganska paffa! :)

• LillSnurr82

Första försöket blev detta pyre till och min dotter blev också till på första :)
    Min syster fick försöka 2 år med första. Andra tog det också ca 2 år till.. Nu är hon gravid igen och dom har nog försökt i minst 5 år denna gång. Så blir en liten sladdis . Konstigt det kan vara så olika. Att jag "tar" mig så lätt när min syster har så svårt för att bli gravid..

Åhh har hittat röd curry kyckling snabb mat... Perfekt när det är det ända jag är sugen på nu i matväg.. Blir lite dyrt att gå och köpa Kina mat varje dag :/

• jag vill men

Vi har försökt i ungefär 3 år. Varit i IVF utredning och väntade på det när vi blev gravida! Egentligen vid ett väldigt konstigt tillfälle då min sambos pappa tog sitt liv i slutet av augusti men tankarna var väl på allt annat...

Mår lite småilla, har ont i brösten och är trött det är väl mina symtom. Känns som alldeles lagom...

• JennieJ

Ja att de kan vara så olika egentligen! Mitt första var inte alls planerad och var nyss fyllda 19, pojken tog de 7 försök innan plusset och denna gång tog de på första försöket och troligen för jag då hade kopparspiral så inga hormonrubbningar ivägen som med pojken då hade jag p-stavar i armen och ingen menstruation på 2 år så de tog ett tag innan den kom igång.

• Polarlantis

Fjärde försöket som slutade i MA och sedan en låååång histora innan allt var avslutat och livmodern "ren" igen. När mensen väl kom så tog det ytterligare 4 försök och än så länge går det bra!