• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun
    fröken01 skrev 2011-11-16 17:50:32 följande:
    Pio, skönt att du är nöjd med din BM!

Jag hade lite för högt blodtryck, det känns inte alls bra! Lite stressigt just nu med utvecklingssamtal och vår flytt. Eftersom vi har många med diabetes i familjen och mitt BMI ligger på 30, ska jag göra en sockerbelastning om två veckor. Någon här som gjort det någon gång? Tar ju 2.5 h!!!
    Är väldigt äckligt att dricka sörjan. Har gjort den två ggr. Se till att ha en bra bok med dig och ladda med frukost att äta innan ditt möte eftersom belstningen görs på fastande mage.
    MissFörstånd skrev 2011-11-16 21:33:45 följande:
    Kavli ädelost på tub, får man äta den? Man kan väl äta annan mjukost?
    Japp, den är upphettad i produktionsprocessen. Får duga till pepparkakorna i år.

Efter jobbet idag har jag varit ett riktigt humörmonster, stackars min älskade familj! 

• MissFörstånd

Fröken01 - nej men jag var väääldigt hungrig. Man får inte äta förrens allt är klart så om du har nått med dig att äta ska det nog gå bra.

• RocketQueen
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-11-16 19:55:06 följande:
    Lillalyckan: det e så härligt å läsa att din man e så snäll och omtänksam, mer sånt!!! Min e me en riktig pärla även om jag är ett riktigt odjur.
    Han är fantastisk, han har en förmåga att hitta de där små sakerna som gör att saker och ting känns lite bättre. Ibland när jag är lite sådär extra känslig börjar jag ibland tänka på vilken tur jag har som har honom som orkar med mig fast jag kan vara ett riktigt monster ibland och då blir jag lipfärdig igen. Haha och det känns som att det händer oftare numera!
  • Uddabus

Vad härligt att höra att det finns underbara män... Min vill bara fly nu o separera... Härligt liv jag har...

• Josenoah

Sitter på mvc nu och är så nervös, känns som om dagen börjat på värsta tänk bara sätt. Så hoppas verkligen på lite goda nyheter från läkaren idag :) ha en bra dag alla fina mammor

• fröken01

Håller tummarna Busbus! Men det finns så många fantastiska män där ute. Välj någon som uppskattar dig och din familj.