• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611

Gör kub för att jag vet att risken ökar med åldern, nu e jag 33 så det känns som rätt beslut att ta. Får också känslan av att folk här gör det mycket för att få se fostret.....görs även galet många VUL. Kommer ihåg med min första dotter, då visste jag inte ens vad det var och att man kunde se så tidigt. Även då jag hade en stor blödning så sa min BM bara vänta 2 veckor så får vi jämföra hcg, inga roliga dagar och då hade ju ett VUL varit skönt. Men här görs det ju till höger å vänster.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • Polarlantis

Nu har jag bokat ett UL till 1 dec. Blir kanon, då är jag i v 12 och så får jag en koll att allt är ok och att den lilla bönan lever (HOPAS JAG!!!) och sedan kan man se fram emot RUL...

IdaElin:

• Polarlantis
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-11-15 10:10:30 följande:
    Gör kub för att jag vet att risken ökar med åldern, nu e jag 33 så det känns som rätt beslut att ta. Får också känslan av att folk här gör det mycket för att få se fostret.....görs även galet många VUL. Kommer ihåg med min första dotter, då visste jag inte ens vad det var och att man kunde se så tidigt. Även då jag hade en stor blödning så sa min BM bara vänta 2 veckor så får vi jämföra hcg, inga roliga dagar och då hade ju ett VUL varit skönt. Men här görs det ju till höger å vänster.
    Håller med om att det verkar vara ett himla kollande överallt! Pga av MA utan sypmtom på att något var fel, hade jag fått lovat mig en koll i v 7 så det känndes jättebra, nu vet jag att den lever! Men att ta KUB för att se bäbisen är idiotiskt, då kan man ju bara boka ett vanligt UL!
  • Havsjungfrun
    Polarlantis skrev 2011-11-15 10:27:22 följande:
    Håller med om att det verkar vara ett himla kollande överallt! Pga av MA utan sypmtom på att något var fel, hade jag fått lovat mig en koll i v 7 så det känndes jättebra, nu vet jag att den lever! Men att ta KUB för att se bäbisen är idiotiskt, då kan man ju bara boka ett vanligt UL!
    Jag fick också göra ett vul p.g.a. blödningar. Vet att hjärtat slår och hoppas på att allt ska gå bra precis som vid de andra två barnens graviditeter.
  • Josenoah

Jag hoppas på ett vul för att titta så inte mitt myom växer. Hoppas läkaren vill göra det på torsdag bara. Min Bm frågade om jag inte ska lämna cellorov har aldrig gjort det förut, är det en bra ide verkligen när man är gravid nån som vet?

• Annam85

Egentligen säger illamåendet och kroppen ifrån, men ska trotsa den och ge mig ut på en kort  promenad i solskenet. Verkar vara jätteskönt ute, trots det vill man bara ligga  i soffan och itne göra någonting alls. nej ut ska jag! (Magen behöver rörelse om inte annat....! )Hoppas ni alla får en bra dag! Kram

• Polarlantis
    Josenoah skrev 2011-11-15 10:56:57 följande:
    Jag hoppas på ett vul för att titta så inte mitt myom växer. Hoppas läkaren vill göra det på torsdag bara. Min Bm frågade om jag inte ska lämna cellorov har aldrig gjort det förut, är det en bra ide verkligen när man är gravid nån som vet?
    Tror inte det ska vara ngn fara men jag har låtit bli. Lite olika hur dom bedömmer det i olika landsting verkar det som... Hoppas myomet inte växer och att du får kollat det bums!
  • IdaElinLivia040611

Skulle också gjort celprov nu, men väntar tills efter sommaren. Vill inta vara inne å pilla då jag har lätt för att öppna mig.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • Tess1979
    Josenoah skrev 2011-11-15 10:56:57 följande:
    Jag vet inte om det kan vara skadligt på något sätt att ta cellprov under graviditet, men det borde det väl inte vara då dom vill göra det?? Nu har du aldrig tagit cellprov tidigare, så då vet jag inte hur jag hade gjort i ditt fall. Men jag har tagit det några gånger tidigare och när dom ville ta ett cellprov när jag var gravid med min dotter då sa jag ifrån. Har gjort det på efterkontrollen istället, ca 3 månader efter förlossningen. Eftersom det inte varit några cellförändringar vid tidigare tester så tyckte jag att det kändes som en onödig risk att göra ett precis under graviditeten. Men som sagt så har du aldrig tagit något test tidigare så då hade jag nog frågat bm hur det kan påverka barnet om det skulle vara så att du har cellförändringar. Alltså hur viktigt testet är att ta just nu
  • LillSnurr82

Danan: jag kom precis in från en promenad med dottern och hunden, det var jätte skönt och uppfriskande!