• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PIO
    True love skrev 2011-11-15 18:43:43 följande:
    Kanske lite sent att hoppa in en tråd? Men gör ett försök, hade för mig att jag redan skrivit i tråden vid ett tidigare tillfälle men då tråden inte fanns sparad bland mina favoriter så kanske det bara var inbillning ;) Är i vecka 12 och lillasyster/lillebror är beräknad till den 2 juni :) Vi har en dotter på 5 år som längtar efter att bli storasyster :)
    Grattis och välkommen!
    åå vad roligt med ett syskon Glad vår son är oxå 5 år så han är så glad över att få bli storebror.
    V 12 vad skönt då har väl den största oron för missfall släppt.
  • Lärarstudenten

True Love- har ni berättat för storasystern? Har en son på 6år och vi har ännu inte berättat, vi har skjutit upp det hela tiden....vet inte hur han kommer reagera och sen skulle ha ta det hårt om något hände...SVårt....kanske skall säga det snart....(v.12 imorgon)

• True love

PIO: Tack! :) Grattis till dig med! Ja det känns skönt, har börjat slappna av lite mer nu :) Vilken vecka är du själv i? :) Ah, roligt att även du har en 5 åring :) Är det andra barnet även för er?

• True love

Lärarstudenten: Vi bestämde oss för att berätta i slutet av förra veckan efter att vi varit på Gyn och gjort vul och fått bekräftat att allt ser fint ut och den lilla mår bra och växer som den ska :) Har varit så orolig fram tills dess då jag haft en del ljusrosa blödningar sen vecka 6. Dock inga stora blödningar men har inte kunnat slappna av alls pga dem. Dock var det ingen fara tack och lov :) Dottern är överlycklig, hon har väntat på det här länge....:) Får hoppas att allt går vägen för oss alla nu :)

• OHs mamma

Idag har jag bokat in en tid för kub-testet, blir om ca tre veckor. Den absolut främsta anledningen till att göra testet är ju självklart för att se att bebisen är helt frisk, sen är det ju en bonus att få se den lille såklart men det är ju inte själva anledningen till att göra testet.

• Pinkflower880

Dottern bara blev... Och pyret nu blev bara också... Är dålig på att planera! :) Nä, men jag hade konstaterad pco innan dottern, dom hittade det i samband med cellprov som senare visade på ändringar. Då hade vi inte ens planerat barn, men vi körde utan skydd då dom sa att jag troligen skulle behöva hjälp den dagen vi önskade barn. Men efter en konisering och endast ett sextillfälle den månaden vart det ett plus. Denna gången hann mensen knappt tillbaka innan det blev plus. Hade beställt tid för kopparspiral, men fick avboka det! :)

• PIO

True love- jag är i v 11. Så snart har ja med nått den magiska gränsen :)
    Japp det här blir andra barnet. Är så spännande. Känns som att ja är mer närvarande den här gången då det är så planerat!

• AgnesGN

Vi har försökt i ca 1 år att skaffa barn. Eftersom jag har så oregelbunden mens så kan jag inte säga hur många "försök" det har tagit. Jag fick konstaterat att jag har PCO i mitten av september och fick veta att jag kommer behöva hjälp med att få barn. Skulle börja en kur provera 16 oktober, då skulle jag testa med gravtest innan bara för att som min gyn sa. Även om hon inte trodde att jag kunde bli gravid själv. Testade plus! Så, lyckliga var vi, efter ett års försök och en månads grin att vi inte kunde få barn på egen hand... =P

I v. 11 nu, 10+2. Längtan till första advent då vi går in i v. 13 har aldrig varit större.... =)

• Lina007

Igår valde vi att offentliggöra graviditeten då storebror börjar få det svårare och svårare att hemlighålla det. :) Nu önskar jag bara att veckorna till RUL ska svischa förbi! Hoppas alla ni andra mår bra också! :)

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • Pinkflower880

Hej och välkommen True Love!

Grattis!!! :)

Sådär ja