• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Zvartaliljan

Dottern blev till trots p-piller. Sonen 2a försöket (gravid på första försöket men sen mf o så blev sonen till innan mensen hann tillbaka). Nuvarande pyre blev till på första försöket.

Känns lite trist när man har en syster som har ett ivf-barn (blev till på 3e ivf-försöket om jag minns rätt) och inte lyckas få en till (trots flera ivf-försök) och en annan syster som försökt läääänge med nästa nu...då känns det inte lika roligt att berätta nyheten för dom...man liksom skäms lite över hur lätt man har det :-/ Men jag straffas väl genom hur jävligt jag har det under graviditeterna....

• RocketQueen

På sjätte försöket blev det ett tidigt missfall, på nästa försök blev det missfall i v.8, två försök till och vi hamnade där vi är idag.

På tal om kuben så gör vi det av den anledningen att vi vill veta om barnet är friskt Skulle det visa sig att allt inte står rätt till så är det inte omöjligt att vi väljer att avbryta. Men jag håller med, det görs massor av vul hit och dit. Jag har fattat det som att man helst vill undvika det då man faktiskt inte vet om det påverkar eller är farligt, samt att det finns en infektionsrisk, så jag skippar nog gärna det så länge inget konstigt händer.

• Havsjungfrun

Den här lill* blev till på första försöket, hade tagit ut hormonspiralen en veckan innan trolig befruktning. Med 1:an tog det fyra försök och med 2:an två. Så vi har haft turen att det gått fortare för varje gång.

Här är det ingen rolig dag! Spydde galla imorse, verkligen det värsta man kan tvingas spy upp. När jag gick över skolgården efter sista lektionen idag trodde jag att jag skulle spy när som helst. Klarade mig i alla fall tills jag kom ur bilen hemma. Tur att det är frost så att det inte stinker spy utanför huset. 

• Sweet life

Åh, ibland är min karl bara för go!!

Ringde honom i eftermiddags och sa att jag var sugen på kinamat, så efter han vart på utvecklingssamtal med äldsta dottern kom han hem och sa att vi måste fira hennes A rakt igenom med kinamat...

Så nu ska jag moffla fyra små rätter och sen en friterad banan med glass!

• Havsjungfrun
    Sweet life skrev 2011-11-15 17:06:24 följande:
    Åh, ibland är min karl bara för go!!

Ringde honom i eftermiddags och sa att jag var sugen på kinamat, så efter han vart på utvecklingssamtal med äldsta dottern kom han hem och sa att vi måste fira hennes A rakt igenom med kinamat...

Så nu ska jag moffla fyra små rätter och sen en friterad banan med glass!
    Härligt!
  • mimi02

Gravid på ca 3e försöket förra gången men det blev MA i vecka 10. Sen dröjde det 9 månader plus en pergotimekur för att det skulle lyckas igen.

• IdaElinLivia040611

Havsjungfrun: ja fy för å spy när man har en tom mage. Har mått dåligt hela dagen men så nu helt plötsligt på kvällen mådde jag lite bättre så jag till och med fick i mig middag. Det pendlar upp och ner hela tiden. Men snart så e det över, eller väsentligt bättre i alla fall:)

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • PIO

Vår son var inte planerat utan han bara blev :) Med pyret i magen nu tog det 3 år och 3 månader. Så det är ett efterlängtat syskon :)

• PIO

kanske ska tillägga att jag ätit pergotime de 3 sista månaderna så det blev tredje gången gillt med pergotime :)

• True love

Kanske lite sent att hoppa in en tråd? Men gör ett försök, hade för mig att jag redan skrivit i tråden vid ett tidigare tillfälle men då tråden inte fanns sparad bland mina favoriter så kanske det bara var inbillning ;) Är i vecka 12 och lillasyster/lillebror är beräknad till den 2 juni :) Vi har en dotter på 5 år som längtar efter att bli storasyster :)