• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pinkflower880

Dancia: vilken fin tanke att donera ägg så. Har aldrig tänkt på det så, men det finns ju helt klart många som kämpar och blir överlyckliga över att sådana som du finns. :) Tycker iaf det är fint, även om jag nog är både för seg och feg för att göra det själv...

• lycka 4

Idag kom första första spyan fy !!! Känner mig helt väck å orkes lös ! Stackars mina troll

• RocketQueen

Bläää, skitdag idag. Ni vet en sån där dag när man vaknar upp efter att ha sovit riktigt dåligt (mardrömmar hela natten) och mår skit, tröttast i hela världen och ett mysigt illamående på det. Dessutom så känner man sig allmänt skit. En sån dag har jag idag.. Tur att det kommer fler dagar..

• Pinkflower880

Lillalyckan: ja, visst är det tur att det finns fler dagar! Känner också så... :)

• RocketQueen

Nu har vi vinterpyntat lite på framsidan med lite granris och lampor så nu känns det lite bättre. Nu tänkte vi nog åka till systemet och köpa lite glögg också så blir det ännu bättre Rekommenderar starkt en äppelglögg som heter Ä, mycket god alkoholfri glögg till blivande tjockisar

• LillSnurr82

Apropå glögg , blossa glöggen som man köper i vanliga matbutiken, får man dricka den som gravid eller är det alkohol i även den?

• Elskling123

Hej alla mammor!
    Har inte varit aktiv här på säkert en månad.. är nu i v.11+2 och har haft en jobbig tid..det vill säga,har haft två blödningar och varit på akuten pga de.. fick höra att de är ganska många som får blödningar men jag är så klart extremt orolig.. har större risk att få missfall...
    Har varit deprimerad och orolig, men försöker att inte ta ut sårg i förhand, eftersom bebisen ändå haft hjärtat bultande och börjat röra på sig. Men klart jag är orolig...
    Är det någon som haft blödning i livmodern och fått friskt barn? Eller känner ni kanske någon som varit med om det?
    Nåja, ville mest skriva av mig lite och förhoppningsvis bli lite mer aktiv igen... Hoppas alla ni andra mår bra iaf!
    kram på er!

• PIO

Inskrivningen idag gick bara bra. Glömde berätta om att ja ibland har ont i ryggen. Men men. Berättade oxå att ja mår väldigt illa då sa hon att de är ca 30 procent av de gravida som lider av illamående. Då tror ja att alla dom 30% finns i den här tråden. Haha. Fick lämna några blodprov, hade lågt blodtryck så då fick ja veta varför ja är så yr.. Hoppas det går upp lite snart. Bm sa att de är ganska vanligt att man har lågt blodtryck de här första veckorna men att det brukar bli bättre. Är väldigt nöjd med min bm. Hon verkar toppen! Ska inte träffa henne förens v 24 men hon ska skicka remiss till specmvc så ja kommer få gå där oxå o hon trodde att ja ganska snart skulle bli kallad dit. Då är de bara att hoppas att allt ser bra ut på kuben. Är skit nervös för den. Ville egentligen inte göra kub testet men min man ville att vi skulle göra den. Vi har en son med en cp skada och min man är väldigt orolig att få ett till handikappat barn. Även om man gör kub testet så kan man ju få ett barn med andra handikapp, men då kanske vi kan utesluta kromosom fel iaf. Ååå blir nervös när ja tänker på det. Får hoppas att det kommer gå bra, är ju 2 v kvar.

• Elskling123
    PIO skrev 2011-11-16 16:51:25 följande:
    Inskrivningen idag gick bara bra. Glömde berätta om att ja ibland har ont i ryggen. Men men. Berättade oxå att ja mår väldigt illa då sa hon att de är ca 30 procent av de gravida som lider av illamående. Då tror ja att alla dom 30% finns i den här tråden. Haha. Fick lämna några blodprov, hade lågt blodtryck så då fick ja veta varför ja är så yr.. Hoppas det går upp lite snart. Bm sa att de är ganska vanligt att man har lågt blodtryck de här första veckorna men att det brukar bli bättre. Är väldigt nöjd med min bm. Hon verkar toppen! Ska inte träffa henne förens v 24 men hon ska skicka remiss till specmvc så ja kommer få gå där oxå o hon trodde att ja ganska snart skulle bli kallad dit. Då är de bara att hoppas att allt ser bra ut på kuben. Är skit nervös för den. Ville egentligen inte göra kub testet men min man ville att vi skulle göra den. Vi har en son med en cp skada och min man är väldigt orolig att få ett till handikappat barn. Även om man gör kub testet så kan man ju få ett barn med andra handikapp, men då kanske vi kan utesluta kromosom fel iaf. Ååå blir nervös när ja tänker på det. Får hoppas att det kommer gå bra, är ju 2 v kvar.
    Ska oxå göra kub om två veckor, känner mig orolig som bara den. Hoppas att det går bra för er!!
  • RocketQueen

PIO: Min kallelse till spec.mödravården kom inom en vecka från inskrivningen. Tyvärr måste jag boka om den då jag är i London just det datumet. Hoppas jag får en ny tid snart. Och vi har vårt kub-ul på tisdag och jag är redan så nervös att jag knappt kan sova :-/