• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Zvartaliljan
    Uddabus skrev 2011-11-17 12:14:35 följande:
    Ja det är inte lätt alls... Känns som mitt liv bara splittras... O vem vill ha en tre barns mamma med tre olika fäder???
    min kompis ska gifta om sig till sommaren, hon har 5 barn med 3 olika pappor, inget av dom är den nuvarandes...o han är helt underbar!! o snygg också Flört så tänk absolut inte så!! Finns många killar som inte bryr sig om sånt!! Du ska absolut inte stanna hos din nuvarande enbart av rädsla över att bli ensam. Men älskar du honom så kämpa på o få honom att inse vad han har framför ögonen!
  • Uddabus

Ja jag älskar honom men han har gett upp om allt... Han är sååå nere o jag når inte fram.. Han vill bara fly från allt...

• Uddabus

O det enda enligt honom som fungerar är sexet... Om man har det jävligt borde det ju inte heller fungera

• Sweet life
    Uddabus skrev 2011-11-17 12:14:35 följande:
    Ja det är inte lätt alls... Känns som mitt liv bara splittras... O vem vill ha en tre barns mamma med tre olika fäder???
    Vem vill ha en trebarn pappa med tre olika mammor?
    Så skulle man kunna säga om min sambo om vi går isär....
  • Zvartaliljan
    Uddabus skrev 2011-11-17 12:47:12 följande:
    Ja jag älskar honom men han har gett upp om allt... Han är sååå nere o jag når inte fram.. Han vill bara fly från allt...
    Min man försökte övertala mig till abort för lite över 6 år sedan, det tog slut mellan oss när jag var i 6e månaden. Efter 2 år av varannan-helg och varannan-vecka levande så blev jag tillsammans med ett annat gammalt ex, när min man då såg oss tillsammans och även såg sin dotter tillsammans med oss så blev det andra visor...svartsjukan visste inga gränser o eftersom jag alltid bara velat ha honom så blev vi tillsammans igen. Och 3½ år senare har vi gift oss och fått en son till och tredje barnet på g och aldrig varit lyckligare Hjärta

Det jag vill säga är att även den bästa killen kan få kalla fötter, och tyvärr inser de ofta inte vad de har förrän de förlorat det...
  • Uddabus

Ja men vi har haft det väldigt jobbigt med ex, svartsjuka, ex igen o att han inte får träffa sina äldsta barn... Nu vill ha flytta men vi äger ett hus ihop o vi kan inte prata normalt med varandra alls... Innan var han svartsjuk o nu är jag det... Mycket tok har det varit ojat har gett upp innan men nu är jag helt säker på att jag vill vara med honom men inte han med mig... Gör mig så ledsen av allt...

Inte bara hans fel utan lika mycket mitt... O nu är han helt kall mot mig o det gör mig frustrerad o osäker vilket blir tok... O sen alla hormoner på det

• conda

Jag och min sambo har också tjafsat mycket och haft det riktigt jobbigt ett tag, pratat om separation osv. Men så satte vi oss ner häromdagen och kom fram till att vi hela tiden förstör för oss själva.

Båda tyckte vårt liv ihop var skit, båda gick och tjurade över det, båda är dessutom så jäkla tjurskalliga. Men vi bestämde oss för att vi vill ha ett trevligare liv och de enda som kan göra något åt saken är just oss. Så nu har vi bestämt att det får vara sluttjurat och att vi alltid börjar dagen med att säga minst två snälla saker till varandra... =)

Barnsligt enkelt egentligen men ibland är man barnsligt tjurskallig och vägrar se de enklaste lösningarna. Vårt liv har börjat vända igen och det är skönt att höra hur vacker man är varje dag (fast man känner sig som en träskpadda)...

Hoppas det löser sig för er Busbus, det är hemskt att gå omkring och må dåligt!

• fröken01

Är det någon mer än jag som gillar Twilight? Ska se Breaking Dawn ikväll, äntligen!!!

Det är lite pinsamt att vara en sån twi-nerd vid min ålder, men kan inte låta bli Böckerna är fantastiska. Får jag en flicka ska hon heta Alice i mellannamn, och Edward ifall det blir en liten pojke.

• Sweet life
    fröken01 skrev 2011-11-17 14:11:57 följande:
    Är det någon mer än jag som gillar Twilight? Ska se Breaking Dawn ikväll, äntligen!!!

Det är lite pinsamt att vara en sån twi-nerd vid min ålder, men kan inte låta bli Böckerna är fantastiska. Får jag en flicka ska hon heta Alice i mellannamn, och Edward ifall det blir en liten pojke.
    Har inte tittat på någon av filmerna förut.. Men har faktiskt bett sambon ladda hem så jag kan kolla nu när jag ligger hemma i soffan 90% av tiden.. Sen ska jag ta med äldsta bonusen och kolla på bio!