• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • m1ni

Våran lilla är inte helt och hållet planerad. Slutade med minipiller i december, eftersom jag inte tyckte att det kändes bra att ha mens endast en gång om året. Kände att jag inte hittade något annat p-medel som passade mig heller, så vi körde helt enkelt utan. Hann inte få tillbaks min regelbundna mens helt på den här tiden heller.

Vi resonerade väl så att blir det bebis så blir det. Men vi försökte inte pricka in äl eller så. Plötsligt så kände jag bara att jag var tvungen att testa, efter att jag drömt en natt att jag var gravid. Vi blev chockade men jätteglada :)

• PIO

Ne nu ska ja äta en banan sen kolla dhw sen e de dags att sova. Imorgon kl 11 är de dags för inskrivning på mvc. Ska bli kul!

• emma78

både första och andra barnet blev till på första försöket med lilla bönan i magen fick vi kämpa ca 4 månader för att få till:)

• Tess1979

Med dottern tog det på 3:e försöket efter att jag slutat med p-piller. Denna gång tog det också på 3:e försöket efter att jag slutat med minipiller.

Shit vad jag ser gravid ut i arbetskläderna! Kommer verkligen inte bli lätt att hålla det hemligt... försöker dra in magen när någon är i närheten En kollega i huset var övertygad om att jag var gravid, fastän jag sa att jag inte var det

• mimi02

Blir tokig på alla oroliga tankar hela tiden, känner hela tiden efter hur jag känner mig och om symptomen avtar och om det är tecken på att bebisen inte lever längre. Såg ju ett hjärtslag för drygt två veckor sen (8+0) och är idag på 10+1.....men jag kan inte sluta oroa mig ändå....suck. Ni andra som är i vecka 11, hur känner ni er? Min trötthet är inte lika illa längre och har måste mindre illa de sista dagarna och brösten ömmar mindre. Jag är fortfarande ûberkänslig och börjar gråta för typ ingenting, blir otroligt lätt irriterad, blir yr när jag reser mig upp.... Molvärken har också blivit mindre sista dagarna....

Åh suck, jag skulle så gärna vilja veta. UL om två veckor.... 

• Tre Flickor

Första barnet tog nog 2 månader efter stopp med p-piller.
    Sedan blev det ett utomkved och ena äggledaren opererades bort.
    Andra barnet tog 4 år.
    Tredje hade vi oskyddat sex och hoppades på det bästa och det tog ca 6 månader.

Efter nupp den 22/11 kommer vi att berätta om graviditeten för några få bara för att få dela vår roliga hemlighet med några. På julafton berättar vi för alla Glad

• Sweet life
    mimi02 skrev 2011-11-15 23:06:51 följande:
    Blir tokig på alla oroliga tankar hela tiden, känner hela tiden efter hur jag känner mig och om symptomen avtar och om det är tecken på att bebisen inte lever längre. Såg ju ett hjärtslag för drygt två veckor sen (8+0) och är idag på 10+1.....men jag kan inte sluta oroa mig ändå....suck. Ni andra som är i vecka 11, hur känner ni er? Min trötthet är inte lika illa längre och har måste mindre illa de sista dagarna och brösten ömmar mindre. Jag är fortfarande ûberkänslig och börjar gråta för typ ingenting, blir otroligt lätt irriterad, blir yr när jag reser mig upp.... Molvärken har också blivit mindre sista dagarna....

Åh suck, jag skulle så gärna vilja veta. UL om två veckor.... 
    De låter som det är mig du beskriver... 10+2 idag och jag börjar känna mig mer och mer som en normalt fungerande människa igen....
  • IdaElinLivia040611

Verkar ha fått en ny rutin på å kräkas så fort jag står på benen. Så smart som jag var idag så åt jag jordgubbsyoggi i sängen...det kom upp och var inte alls så obehagligt. Nu får man passa på att skynda barnen till dagis och skola innan man mår skit igen;) godmorgon alla fina mammor.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • lycka 4

Godmorgon !!! Jag saknar att dricka kaffe på morgonen :( jag älskar verkligen kaffe juh .

• Nangijala

bebis är inte planerad, vi hade tänkt vänta tills maj nästa år.. men bebis ville annat, går in i v 9 imorgon, bävar inför detta då jag mådde pyton och kräktes varje dag från v 9-15 med dottern!