• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • lycka 4

Hej tjejer!! Mitt illamående har varit näst intill borta lett par dagar, helt underbart peppar peppar. Mina tuttar växer så det knakar riktigt trevligt hi hi

• emma78

inskrivning på torsdag,KUB den 2/12 ,har lika stor mage nu som i v 20 med senaste sonen,har gått upp massssor i vikt alla redan,trots att jag äter så mycket nyttigt....undra hur detta ska sluta....

• Polarlantis
    120126 A skrev 2011-11-15 08:03:51 följande:

Igår var vï på VUL, ett litet hjärta syntes klart och tydligt. men det var två gulsäckar. Den andra låg som bakom så hon fick inte någon riktigt bra bild.. Nytt VUL om tre veckor, då ska det vara lättare att se om det är en eller två där inne! :)

Spännande och se om dom är två! Grattis till vul!
  • conda

Så var man i v. 11 (10+0) och det är inskrivning på fredag. Känns lite konstigt då jag ännu inte känner mig gravid, visst jag mår illa, spyr och är supertrött men det känns jättekonstigt att skriva in sig redan.

Igår ringde jag och bokade KUB, själv vill jag egentligen inte göra det men sambon kunde inte tänka sig att inte göra KUB. Om KUB skulle visa något så gör man väl ett moderkakstest eller fostervattentest. Detta gör man ju inte förrens i v. 15-16. Om det då skulle visa på DS, vem kan göra abort så sent? Det är ju en liten bebis där inne då, ibland är de vid liv efter aborten... Jag vet inte hur jag skulle reagera på ett negativt test, det tror jag inte att någon vet förrens man själv suttit i den situationen. Det enda jag känner är att jag vill inte ens behöva ta ställning och därför vill jag inte göra KUB...

• lycka 4

Jag väljer att inte göra kub av just den anledningen !

• 120126 A
    Polarlantis skrev 2011-11-15 08:39:43 följande:
    Spännande och se om dom är två! Grattis till vul!
    Tack! Ja det är jätte spännande! :D
  • Polarlantis
    conda skrev 2011-11-15 09:09:24 följande:

Så var man i v. 11 (10+0) och det är inskrivning på fredag. Känns lite konstigt då jag ännu inte känner mig gravid, visst jag mår illa, spyr och är supertrött men det känns jättekonstigt att skriva in sig redan.

Igår ringde jag och bokade KUB, själv vill jag egentligen inte göra det men sambon kunde inte tänka sig att inte göra KUB. Om KUB skulle visa något så gör man väl ett moderkakstest eller fostervattentest. Detta gör man ju inte förrens i v. 15-16. Om det då skulle visa på DS, vem kan göra abort så sent? Det är ju en liten bebis där inne då, ibland är de vid liv efter aborten... Jag vet inte hur jag skulle reagera på ett negativt test, det tror jag inte att någon vet förrens man själv suttit i den situationen. Det enda jag känner är att jag vill inte ens behöva ta ställning och därför vill jag inte göra KUB...

Förra gången jag var gravid tänkte jag mer att ok, då får vi ta det bekymret då och vi skulle göra KUB. Det visade sig dock inte finnas ngt levande foster så kub gjordes aldrig. Nu är jag mer tveksam...för jag säger som du, hur ska man kunna ta beslutet att avbryta då? Å andra sidan, vill man bära ett barn som kanske inte lever efter födseln? Det är jättesvåra frågor detta, inte alls ngt som man ska ta lätt på...Tykcer ni ska prata ordentligt med varandra innan så han verkligen förstår vad det är han begär av dig. Min sambo har inte förens nu förstått mer vad det betyder att vara gravid...det är ju inte verkligt för dom som det är för oss...
  • Havsjungfrun
    lycka 4 skrev 2011-11-15 09:14:02 följande:
    Jag väljer att inte göra kub av just den anledningen !
    Samma här!
  • Havsjungfrun
    Polarlantis skrev 2011-11-15 09:44:23 följande:
    Förra gången jag var gravid tänkte jag mer att ok, då får vi ta det bekymret då och vi skulle göra KUB. Det visade sig dock inte finnas ngt levande foster så kub gjordes aldrig. Nu är jag mer tveksam...för jag säger som du, hur ska man kunna ta beslutet att avbryta då? Å andra sidan, vill man bära ett barn som kanske inte lever efter födseln? Det är jättesvåra frågor detta, inte alls ngt som man ska ta lätt på...Tykcer ni ska prata ordentligt med varandra innan så han verkligen förstår vad det är han begär av dig. Min sambo har inte förens nu förstått mer vad det betyder att vara gravid...det är ju inte verkligt för dom som det är för oss...
    Inga lättta saker att ta beslut om. Här på fl verkar det dock gå inflation i kub-undersökningar av anledningen att man vill se sin bebis tidigt men man kan ju faktiskt göra ett vul i alla fall om man vill det.