• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • True love

Mimi02: känner även jag igen mig när du beskriver din oro! Framförallt när symtomen nu börjat att avta...tidigare så var kräkningarna och illamåendet ett säkert tecken :)

• True love

Havsjungrun: tack så mkt! Och grattis själv! :) ja det är så roligt med syskon som längtar :)

• True love

Lycka4: vet precis hur det känns att sakna kaffe på mornarna! :/ kan dock nu äntligen dricka lite kaffe igen iaf :)

• True love

Dancia: Vill även jag gärna donera ägg om ett par år! :) har funderat på det flera år :)

• True love

Elskling123: har själv haft små blödningar sen vecka 6 med våran lilla i magen, vilket oroat mig massor! Fick dock konstaterat att den lilla lever och mår bra och växer som den ska och att blödningarna beror på känsliga slemhinnor och ytliga kärl som brustit...har du kollat upp det?

• True love

Kan inte citera inlägg via min iPad så därför blir det så tråkigt skrivet :/ hoppas ni orkar läsa iaf :)

• Havsjungfrun
    Nangijala skrev 2011-11-17 11:01:09 följande:
    Jag ska delta i en studie där jag ska lämna blodprover 5 ggr under graviditeten samt en gång efteråt för att se hur trombocyterna ändras i blodet när man är gravid och det kan då hjälpa till att lösa frågan varför vissa kvinnor får upprepade missfall! Fick förfrågan av min BM om jag ville delta, ingen tvekan om saken att jag vill vara med! Det är den första studien i världen i sitt slag!
    Vad spännande! Roligt att du får vara med och hjälpa forskningen en bit på vägen.
  • Havsjungfrun
    JennieJ skrev 2011-11-17 15:39:00 följande:
    Busbus väntar oxå nu mitt 3 e barn nu med en 3 e pappa. Med min första som är dottern blev jag lämnad när jag bestämde att behålla barnet även om vi varit tillsammans i 5 år. Har även under dessa 11 år tagit själv hand om dottern då pappan från jag var i 3 e månaden avsagt sig ALLT. Min andra graviditet var planerad men då han visa sig vara en total idiot så gick vi isär en månad innan pojken föddes. Och de umgänget funkar ibland men de beror mycket på vilken typ av kvinna han träffar för han bodde med en svartsjuk kvinna i 3 år och då höll han sig borta. Trodde aldrig att jag skulle hitta en bra kille men till slut träffa jag mannen jag nu lever med. Visst rädslan finns att bli lämnad eller utsatt för otrohet men han bevisar om och om igen att han vill inget annat än leva med mig och barnen, han vill även adoptera min dotter som är 11 år så hon får känna känslan av att ha en pappa. Och vi har även bestämt att gifta oss innan barnet födds. Så ge aldrig upp även om de blir så att du blir ensam så ge inte upp
    <3
  • Elskling123

True love: jag har oxå haft en sån blödning i v.9 men slutade inte komma blod(kom lite varje dag) så åkte in igen vid v.10+3 och då konstaterade andra läkaren en inre blödning i livmodern... Barnets hjärta slår och bebisen var livlig och allt men fick känslan av att läkaren inte sa allt vilket min bm bekräftade och sa att jag hade större risk för missfall men kunde inget göra :( försöker att inte tänka på det, men orolig är jag ju hela tiden ändå..

• Zvartaliljan
    RocketQueen skrev 2011-11-17 17:20:01 följande:
    Åh stackarn! Jag minns när jag hade vattkoppor, hade till och med koppor i ögonen! På ögonvitorna! Det var vidrigt... Nu var det ju lättare för mig för jag var runt 13 så det var lite lättare för mig att förstå vad som hände.

Lyckades såklart inte somna efter min telefontidseskapad  i morse  så det blev ynka fyra timmars sömn... Suck...
    ja nu har han fått i ögonen också :-/ Och upptäckte koppor INNANFÖR förhuden (fy fan vad ont det måste göra!!) Han ser HEMSK ut...o sover fortfarande inte...har haft på kylbalsam över hela kroppen och han har fått alvedon, men så måste han också få sin astmamedicin för viruset påverkar astman jättemycket, o så blev han så hög på kortisonet så nu är han sådär pigg men ändå trött och supergnällig...pappan här kämpar med honom nu för jag har gett upp och är helt jävla slut efter denna låååånga dagen.