• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun

Mår illa. Är stressad inför morgondagen. Ska på inskrivning kl. 10, beräknas ta 1,5 h. plus provtagning. Kl. 15 ska jag till företagshälsovården tillsammans med min chef ang. min sjukskrivning. Hoppas sååå på att bli heltidssjukskriven igen ett par veckor för jag mår såå mycket sämre när jag jobbar och min chef har inte gjort någonting för att förbättra min arbetssituation under min sjukskrivning, förutsatte att han skulle ha gjort som han lovat innan jag började jobba halvtid men icke. Barnen och jag ska dessutom baka pepparkakor hos mamma som vi brukar göra före jul men det lär väl bli så att de bakar och så får jag se om jag orkar baka något mellan mötena. Jag som älskar att baka pepparkakor annars. Behövde skiva av mig lite... Tack för att ni finns!

• Pinkflower880

Lycka till Havsjungfrun! Förstår om det är kämpigt, finns inget värre än att jobba när man knappt klarar av det... Hoppas det löser sig!

Liljan o loppan: Usch vad hemskt. Lider så med han! Det kliar ju nåt alldeles...

Mitt illamående börjar till min förvåning minska. (förra gången hängde dom i till v 20 typ) Mår mest illa morgontid och har sista dagarna lyckats låta bli att kräkas. Då börjar jag bli nojjig istället... Aldrig är man nöjd... :)
    Är i vecka 11 och har KUB om två veckor. Längtar... Nu vill jag nog se att allt är bra så jag kan njuta sen...

Ni som har fler barn: Har era graviditeter varit olika?

Sådär ja
  • Havsjungfrun
    Pinkflower880 skrev 2011-11-17 22:29:21 följande:
    Lycka till Havsjungfrun! Förstår om det är kämpigt, finns inget värre än att jobba när man knappt klarar av det... Hoppas det löser sig!

Liljan o loppan: Usch vad hemskt. Lider så med han! Det kliar ju nåt alldeles...

Mitt illamående börjar till min förvåning minska. (förra gången hängde dom i till v 20 typ) Mår mest illa morgontid och har sista dagarna lyckats låta bli att kräkas. Då börjar jag bli nojjig istället... Aldrig är man nöjd... :)
    Är i vecka 11 och har KUB om två veckor. Längtar... Nu vill jag nog se att allt är bra så jag kan njuta sen...

Ni som har fler barn: Har era graviditeter varit olika?
    Tack! 

Skönt när det lugnar ner sig, men visst är man alltid orolig av någon anledning.  

Detta är tredje barnet. Har i stort sett varit likadana graviditeter trots att jag har "en av varje" sedan tidigare. Har nog mått ännu mer illa den här gången men det beroro troligtvis på min arbetssituation med mycket stress. 
  • Pinkflower880

Havsjungfrun: då kanske jag mår bättre denna gång eftersom jag slipper stressen och pressen på jobbet... Kan ju alltid hoppas... :)

• MissFörstånd

Är det vara jag som är helt lugn i kroppen under graviditeten? Jag är inte nojig eller orolig alls! Jag bara njuter av att vara gravid och lever i nuet. Säger inte att ni som är oroliga inte njuter men det verkar vara så jobbigt och påfrestande att vara orolig hela tiden.

Jag går in i v13 på måndag och har nu 198 dagar kvar till Bf . Det minskar, sakta med säkert

• LillSnurr82

Jag oroar mig inte heller under mina graviditeter. Jag väntar barn, inte ett missfall eller dyl. Jag är i v10 (9+3) mår sämre denna gång är förra graviditeten. Tror det snarare beror på att jag är hemma och mamma ledig . Förra grav jobba jag ca 10 timmar/dag och hann liksom inte känna efter hur jag mådde. Dessutom var jag gräsänka hela förra gången plus att jag var tvungen att ta hand om mina två hästar och hunden som då bara var halv året.
    Denna gång ska jag njuta och verkligen känna efter hur det känns att vara gravid :)

• Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2011-11-18 08:20:08 följande:
    Är det vara jag som är helt lugn i kroppen under graviditeten? Jag är inte nojig eller orolig alls! Jag bara njuter av att vara gravid och lever i nuet. Säger inte att ni som är oroliga inte njuter men det verkar vara så jobbigt och påfrestande att vara orolig hela tiden.

Jag går in i v13 på måndag och har nu 198 dagar kvar till Bf . Det minskar, sakta med säkert
    Har eg. inte varit orolig under de andra garviditeterna men denna gången är det värre. Beror antagligen på blödningarna i början och min jobbsituation. Vill också njuta mer och hoppas att jag ska kunna det efter att illamåendet släpper sitt värsta grepp.

Vi ligger på samma dag! Äntligen under 200 dagar kvar, längtar :)
  • LillSnurr82

Jag jobbar som kallskänka ensam i ett kök. Förra sommaren var det galet mycket att göra , så hann inte på mina 8 timmar så var bara att stanna kvar . Oftast hann jag inte med frukost eller lunch heller så det fick jag äta på stående fot (var som sagt gravid och då måste man ju äta) . Oftast grät jag under dagarna pga stressen.. Usch kommer aldrig nånsin gå tillbaka!! Hur mycket man är slet på det där stället fick man inte ens ett tack!

Nu vet jag inte när jag ska gå dit med ett stort leende och berätta att jag inte kommer tillbaka än då jag är gravid. Sen när jag vart mammaledig kommer jag ju börja plugga, men det håller jag nog tyst om ett tag till för cheferna.